Bug control

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tricella
    • October 2002
    • 1052

    #76
    Jag menar inte att du skall behöva gömma din titel eller den kunskap som du besitter. Den är verkligen mycket användbar på detta forum då du troligen kan väldigt mycket.

    Vad jag däremot anser vara största problemet och varför det blir "tjafs" är just bemötandet och förståelsen för andras åsikter och synpunkter. Jag gillar t ex inte dessa hyllningsämnen av medlemmar som varit borta från forumet pga olika orsaker (oftast diskussioner som gått överstyr rejält).

    Du tar bort dina "titlar" från din profil och samtidigt ger du kängan att "jantelagen" skulle gälla här...hur du än gör erikthur så verkar du hela tiden missa min poäng med diskussionen.

    Det enda jag önskar är att du (och en del andra) visade lite respekt för andra här på forumet när det förekommer diskussioner som kanske strider emot dina erfarenheter eller din kunskap. Du förmedlar vanligtvis bra kunskap, men det är inte alls ovanligt att det följer med en liten "dänga" till folk i svarets slutord som skapar irritation.

    Nog sagt...ha en bra dag!

    Kommentar

    • plizken
      • April 2004
      • 1293

      #77
      En reflektion på det vissa påstår vara översittarfasoner från eriks sida. Jag uppskattar hans pedagogiska sätt att svara på frågor. Ja, pedagogisk sa jag. Vissa av forumbesökarna är "barn" inom hobbyns ramar.

      Jag dundrade på med en tråd om bubbelräknare till CO2-anläggningar för en tid sedan, skriven på ett sådant sätt att jag tog för givet att alla visste vad en sådan sak är. Jag fick ganska snart frågan hur f¤%n ett glasrör kan räkna bubblor. Självklar fråga, idiotiskt av mig att inte förklara vad det handlade om från början.

      Om man ser ett svar/inlägg från någon som förklarar ett fenomen eller en företeelse på ett sätt som får en att tänka "sluta behandla mig som ett barn" så ha då i åtanke att det finns nybörjare som behöver en grundlig förklaring på saker som för denne är helt nya.

      Sen finns det sådana människor som inte kan ta ett svar som strider mot vad dom själva tycker eller tror.Det är en helt annan historia.
      Vi såg nog dom flesta av oss ett inlägg om weekendfoder som spårade ur ordentligt bara för att en ytterst kompetent människa hävdade att det fanns risk för nitrit när man slänger ner sånt i en guldfiskskål. (Hoppas att jag har sagt för mycket nu) =)
      Don't be afraid to try something new. Remember, amateurs built the Ark...Professionals built the Titanic!

      Kommentar

      • Ricard
        • April 2004
        • 138

        #78
        HEJ VÄNNER!

        Jag har nu läst igenom denna tråd samt de andra trådarna som omnämns... Jag vill som främste representant från den anrika förening som i denna tråd har blivit dragen i smutsen, av egen medlem, bara säga en sak: vi har en otroligt positiv trend hos oss med fler och fler mädlemmar varje månad. Jag hoppas av allt jag är att denna diskussion, inte når våra nya medlemmar, det skulle vara direkt skadligt. Jag menar, vem vill vara med i en förening med dagisnivå?`

        Ha det bra och fortsätt gärna diskutera troll och insekter (bug) och förresten, jag har påbörjat biologistudier så jag kanske kan få låna den därninga hatten ni snackade om förrut... :-)

        Kommentar

        • erikthur
          • March 2004
          • 9953

          #79
          HEJ RICKARD!

          Ursprungligen skickat av Ricard
          HEJ VÄNNER!
          Jag vill som främste representant från den anrika förening som ... har blivit dragen i smutsen, av egen medlem, ... Jag menar, vem vill vara med i en förening med dagisnivå?
          Det var väl ett onödigt inlägg om man nu skulle försöka lappa ihop det här på något sätt. För tyvärr kan jag väl tolka detta bara på ett sätt eller... Vilket jag redan antytt på JAF forum. Jag hade en gång i tiden riktigt kul i UAF i början av 1980-talet något som jag knappast kommer att få uppleva i JAF. Även om vi skulle bortse från den dåliga personkemin mellan mej och Hasse_H. För då i Uppsala hade vi ju helt andra förutsättningar, bra möteslokal (BMC på den tiden), därtill egen föreningslokal, betydligt fler medlemmar och en levande gruppverksamhet. De stora skillnaderna kan ju även bero på den allmänna nedgången i föreningslivet - vad vet jag...
          Killies is a lifetime passion

          Kommentar

          • Kryddan03
            • December 2003
            • 45

            #80
            Om JAF:s medlemmar kunde vara så vänliga att uppmärksamma att kategorien som den här tråden ligger under är: "Zoopet.com"!
            Vill ni diskutera era interna angelägenheter kan ni väl starta en tråd under "Övrigt", "Humormania" eller varför inte det självklara; På ert eget forum!

            Kommentar

            • Tricella
              • October 2002
              • 1052

              #81
              Syftet var inte att diskutera annan förening på denna tråd, men av en speciell anledning kom ämnet upp. Jag tycker bara det är rent spel att de personer som blivit kritiserade i denna diskussion får möjlighet att försvara sig.

              Sedan är ämnet "Bug control", och visst kan man diskutera vem som mest liknar en "Bug"...

              Och ärligt, hur många ämnen på forumet glider inte ifrån sitt ursprungssyfte???

              Att sedan starta en egen tråd på ZOOPETS forum där du skriver "JAF-virus" verkar ganska okänsligt. Det är upp till dig att läsa trådar eller inte...och det är upp till dig att skriva något...du är inte tvungen att läsa trådar som du inte trivs med.

              Kommentar

              • Lenmar
                • February 2004
                • 6154

                #82
                Vet du Erik i hur många trådar du talat om hur underbart roligt allting var på det glada 80-talet i Uppsala???? Jag tror inte det har undgått någon...

                I början av 80-talet fanns det pengar att äska för föreningsverksamhet, samhället byggde lokaler för samvaro och föreningsverksamhet, det fanns ungdomsgårdar, idrottsklubbar bildades, scouterna växte, skogsmulle gjorde reklam för sig och värvade små skogsintresserade barn med föräldrar och erikthur var yngre - i dag är alla intresseföreningar och hobbyverksamheter styrda av plågsamt höjda avgifter och beroende av människors ideella engagemang, skogsmulle, var finns han idag?? I början av 80-talet var internet var en utopi - att människor i framtiden skulle träffas för att diskutera akvaristik fanns nog inte med i någons vildaste fantasi. Idag och just nu är det en påtaglig verklighet... På internet avtalas och avhålls större delen av de riktiga möten som hölls i lokaler, hem och dylikt... Föreningslivet kommer aldrig bli som det var í början av åttitalet. Du skulle varit med i föreningslivet i Lindome i början av åttitalet - då var det roligt

                Citerar Dig, erikthur:
                De till och med uppenbarligen utmanar och irriterar administratörerna (och många andra)... Och ändå får de fortsätta att surra omkring...
                Jag bara undrar vad som krävs för att lite mer Bug Control i forumet???
                slutcitat

                HAR DU INGEN SJÄLVKRITIK??? Vet du om hur många som tillåter dig sitta och surra om ditt glada åttital i Uppsala? Vi gör detta i tråd efter tråd eftersom du besitter en stor mängd kunskap som en del av oss oerfarna akvarister hett åtrår. För den sakens skull så ger det dig inte rätten att hoppa på och ifrågasätta olika personers medlemslängd eller antalet frågor, vilket du gjort i två fall. Gör som jag... Undvik att lägga dig i sådana inlägg... Välj själv vilkas trådar du vill delta i... Undvik att uttrycka kunskaper och synpunkter till de användare du har en nagel i ögat till... Skippa mina i fortsättningen till exempel??? Det väljer du själv!

                Att starta en tråd om de surrande små orosmolnen på din himmel, sedan blanda in JAF (som jag inte kan se har behandlat dig illa, inte ens Rikards senaste inlägg som syftade till att upprätthålla JAFs heder och goda namn kunde du läsa ordentligt utan tolkade på ditt vis genom att återigen känna dig kränkt) när du själv bäddar för irritation och utmaningar är lite magstarkt tycker jag.

                Med detta inlägg avslutar jag vidare engagemang på denna tråden. Den har hållits vid liv alldeles för länge...

                De allra bästa hälsningar
                Maria, fil kand i kostekonomi med poäng i bla kemi, biokemi, fysiologi, näringslära och ledarskap .!

                Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                Kommentar

                • Kryddan03
                  • December 2003
                  • 45

                  #83
                  Ursprungligen skickat av Tricella
                  Syftet var inte att diskutera annan förening på denna tråd, men av en speciell anledning kom ämnet upp. Jag tycker bara det är rent spel att de personer som blivit kritiserade i denna diskussion får möjlighet att försvara sig.

                  Sedan är ämnet "Bug control", och visst kan man diskutera vem som mest liknar en "Bug"...

                  Och ärligt, hur många ämnen på forumet glider inte ifrån sitt ursprungssyfte???

                  Att sedan starta en egen tråd på ZOOPETS forum där du skriver "JAF-virus" verkar ganska okänsligt. Det är upp till dig att läsa trådar eller inte...och det är upp till dig att skriva något...du är inte tvungen att läsa trådar som du inte trivs med.
                  Mitt svar till dig: Det är upp till dig att läsa trådar eller inte...och det är upp till dig att skriva något...du är inte tvungen att läsa trådar som du inte trivs med.
                  Dessutom börjar det nästan kännas svårt att undvika vissa personers vendettor utan de börjar dyka upp lite varstans. Det vore ju skönt om de kunde hålla sig till den förenings forum som gnabbet gäller...

                  Kommentar

                  • Tricella
                    • October 2002
                    • 1052

                    #84
                    Jag håller med dig Kryddan03 om att det är olämpligt att diskutera JAF frågor här...det uttryckte jag redan från början. Men när det väl startats så tycker jag, för helhetens skull, att de attackerade får chans att försvara sig.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...