Bug control

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #16
    Ursprungligen skickat av hasse_h
    Min personliga åsikt är att alla som ger sig in i argumentation med "troll" och "ohyra" är ansvariga för att en diskussionstråd spårar ur. Ju fler kockar... ;-)
    Jag har redan förstått att jag inte alltid är så önskvärd i akvaristiken - även i jönköping - locket på om detta...
    Jag måste dock säga att jag inte riktigt förstått hur <b>Kjell </b>(eller Christian) ibland tämligen omgående förintar till synes relativt oskyldiga frågeställare (jag hade ett exempel som jag idag inte hittar igen - trots multipla sökningar) och låter ovan nämnda signaturer fortsätta sina inlägg - och dessutom hellre tycks kritisera de som kritiserar dessa...
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • Hasse H
      • August 2004
      • 2111

      #17
      Ursprungligen skickat av erikthur
      Jag har redan förstått att jag inte alltid är så önskvärd i akvaristiken - även i jönköping - locket på om detta...
      Va? Min kommentar var högst generell, inte riktad mot någon individ överhuvudtaget. Själv har jag inte varit här på bra länge som sagt och vet inget om vad för skit som kastats på vem av vem och är lika glad för det. Vad Jönköping har med saken att göra vet jag inte, men jag vet ju inte allt. Har du något otalt med föreningen så är det väl lämpligt att diskutera detta med lämpliga personer där.

      mvh
      /Hasse
      mvh Hasse
      Det man inte vet, har man ingen aning om.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #18
        Jag måste dock säga att jag inte riktigt förstått hur Kjell (eller Christian) ibland tämligen omgående förintar till synes relativt oskyldiga frågeställare (jag hade ett exempel som jag idag inte hittar igen - trots multipla sökningar) och låter ovan nämnda signaturer fortsätta sina inlägg - och dessutom hellre tycks kritisera de som kritiserar dessa...
        99% av alla inlägg och trådar jag plockar bort är pga att de lagts in i fel kategori eller har t.ex. lagts in samtidigt på flera ställen. Dessa deletas och det är säkert sådana som du avser när du skriver "förintar till synes relativt oskyldiga frågeställare".
        Detta har dock knappast något med denna fråga att göra.
        Jag kristiserar i regel inte något direkt i forumet av de skäl som jag angav i mitt föregående inlägg.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Azur
          • March 2003
          • 12946

          #19
          Jag har redan förstått att jag inte alltid är så önskvärd i akvaristiken
          Kan jag inte tänka mig. Det är uppenbart att du är en mycket kunnig & erfaren akvarist.

          Jag vill också bara säga: Jag är mycket glad att ribban ligger högt på zoopet. Jag har deltagit i fora med låg takhöjd, och det är inte kul när minsta skämt & gliring resulterar i varningar och hot om uteslutning. Om priset är ett visst mått av 'brus' i form av nonsensinlägg & bråk, tja, då får man väl ta det.
          Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

          Kommentar

          • erikthur
            • March 2004
            • 9953

            #20
            Kjell:
            Inte det inlägg som jag letat efter flera gånger. Det var någon fråga om så kallat "vägg-akvarium" där frågeställaren tämligen omgående blev "n/a"-ad men frågan kvarstod ett tag... Tom så att diskussionen handlade om att det inte var någon idé att besvara frågan eftersom frågeställaren just blivit "n/a"-ad.

            Hasse_h:
            Locket på fungerade tydligen inte här...
            Jag bidrog med några åsikter om JAF forum i JAF forum om JAF:s site men blev till slut till synes bryskt avvisad från diskussionen (av Hasse_H i JAF) eftersom jag inte tillhörde styrelsen...
            http://och.nu/jaf/forum/viewtopic.php?t=96
            (många inlägg här). Om jag har rätt i min tolkning (se sidan 3 i diskussionen) vad gäller detta är i och för sej upp till en och en var att bedöma...
            Killies is a lifetime passion

            Kommentar

            • Hasse H
              • August 2004
              • 2111

              #21
              Erik:
              1. Det var du som gläntade på ditt eget lock.
              2. Jag tror knappast Zoopet-forumdeltagare är intresserade av att vi diskuterar JAF's föreningsforum här.
              3. Eftersom du nu ändå slängt bort ditt lock så ska jag säga att jag tycker du övereagerar och övertolkar den refererade diskussionen nåt enormt. Och du skjuter på fel mål här, har du synpunkter så framför dem till styrelsen. Styrelsen har gett mig uppdraget som webmaster med ansvar för att cybertekniken fungerar. Hur styrelsen väljer att lyssna/inte lyssna och ta åt sig/strunta i synpunkter kan jag inte göra mycket åt och kan inte ha något som helst ansvar för.
              4. Är du missnöjd med mitt sätt att sköta föreningens hemsida så framför det i fortsättningen
              a, till undertecknad så jag har en chans att rätta till eventuella problem
              b, till styrelsen så de kan sparka till mig
              5. Vill du fortsätta diskutera JAF, JAF's forum, min person eller annat föreningsrelaterat,är du välkommen att ta det antingen på JAF's forum eller direkt med mig eller annan lämplig person.

              Med vänliga hälsningar
              /Hasse
              mvh Hasse
              Det man inte vet, har man ingen aning om.

              Kommentar

              • Lenita
                • June 2003
                • 850

                #22
                ____________________________________
                Pax vobiscum!

                Kommentar

                • Tant Nancy
                  • April 2002
                  • 5407

                  #23
                  Det var någon fråga om så kallat "vägg-akvarium" där frågeställaren tämligen omgående blev "n/a"-ad men frågan kvarstod ett tag... Tom så att diskussionen handlade om att det inte var någon idé att besvara frågan eftersom frågeställaren just blivit "n/a"-ad.
                  När någon blir "n/a-ad", som du Erik uttrycker det, så blir man väl det av två möjliga skäl:
                  1. Man har själv begärt att bli bortplockad som medlem.
                  2. Man har betett sig så illa att man inte är välkommen på forumet. Vad jag vet så blir man inte bara bortplockad, utan detta får man en förvarning om, av Kjell, i ett mail.

                  När man då blir bortplockad så ändras användarnamnet i alla inlägg som den personen skrivit, till n/a. Av den anledningen är det svårt att veta varför personen blivit bortplockat.... och ärligt talat, så har vi inte något med det att göra heller!!!

                  Någonstans måste ju Kjell dra gränsen också... eller tycker du Erik, att vi ska ha omröstning om vilka som ska åka ut? Hur skulle det bli...
                  -Nej, den grabben har skrivit i en tåt som jag vill ska leva vidare... så han får vara kvar trots att han kallade någon för skitkärring!

                  Förmodligen har jag återigen HELT missuppfattat allt... så rätta mig gärna om jag har fel...
                  MvH
                  Tant Nancy
                  www.gladafisken.aqualogen.se
                  Mitt fotogalleri
                  Dagbok
                  Min zoon

                  Kommentar

                  • Tant Nancy
                    • April 2002
                    • 5407

                    #24
                    De till och med uppenbarligen utmanar och irriterar administratörerna (och många andra)... Och ändå får de fortsätta att surra omkring...
                    Jovisst är det så... är det skillnad på om de irriterar administratörerna än oss andra på forumet???

                    Hur det nu är... så undrar jag då vad nedanstående kommentarer fyller för "syfte".... lite känner i alla fall jag att någon håller på och sänker sig några snäpp närmare den "ohyrenivå" som densamme påtalat finns.

                    att ledningen för forumet faktiskt ser positivt på "ohyran" eftersom de skapar en hel massa inlägg...
                    Jag måste dock säga att jag inte riktigt förstått hur Kjell (eller Christian) ibland tämligen omgående förintar till synes relativt oskyldiga frågeställare
                    MvH
                    Tant Nancy
                    www.gladafisken.aqualogen.se
                    Mitt fotogalleri
                    Dagbok
                    Min zoon

                    Kommentar

                    • Tant Nancy
                      • April 2002
                      • 5407

                      #25
                      Ni får ursäkta att jag skriver flera inlägg i rad här.... men jag har varit borta i helgen och sitter nu här för att försöka komma i fatt ....
                      Jag har i alla fall observerat att en del till synes seriösa inlägg nästan omedelbart straffats - vilket i alla fall jag tolkat som att ledningen har så pass koll så att de snabbt hittar de som smyger in frågor som är positiva för deras kommersiella intressen...
                      Jag har läst dessa rader fram och tillbaka, och fattar inte vad som menas... vems kommersiella intressen, ledningens eller de som skriver inlägg??? Vem skriver här med kommersiella intressen? Menas månne om någon gör smygreklam för ett akvarium tillsalu t ex???
                      MvH
                      Tant Nancy
                      www.gladafisken.aqualogen.se
                      Mitt fotogalleri
                      Dagbok
                      Min zoon

                      Kommentar

                      • offe
                        • August 2004
                        • 29

                        #26
                        Men snälla människa!

                        För det första:
                        Att kalla någon/något för ohyra är ju inte direkt trevligt, särskilt inte om man i andetaget efter namnger personen.

                        För det andra:
                        Titta gärna på inläggen från den person du kallar ohyra. Titta lite närmare på språket och sedan på åldern på personen och vips inser nog även du att det rör sig om ett barn. Just det, ett BARN. Ha det i tankarna när du läser fortsättningen.

                        Jag har själv inga barn, men jag kommer ihåg hur det var att vara barn, för drygt 20 år sedan. Jag kommer ihåg hur det var att, då och då, inte behandlas med respekt, att inte få den behandlig man inte bara förtjänar utan faktiskt har rätt till!

                        Nå, till saken. Barn ÄR INTE vuxna. De har ibland helt enkelt inte samma tålamod, samma förmåga till verbal/skriftlig kommunikation som en vuxen. Rätt många på det här forumet är tack och lov medvetna om det.

                        Kjell och Christian gör i mina ögon ett otroligt bra jobb. Det är tur att det finns såna eldsjälar. Jag har själv modererat forum sedan gamla goda BBS-tiden och vet vilket hästjobb det kan vara.

                        Visst är det ytterst tråkigt när inlägg med stötande, kränkande eller bara "irriterande" innehåll dyker upp. Men minst lika tråkigt är det när folk inte kan hålla sig från att kommentera, eller ännu värre "ge tillbaka" i samma tråd. Det här forumet är, så vitt jag kan förstå, trots allt till för akvarieintresserade och inte för folks personliga vendettor.

                        Tyvärr finns det också människor som faktiskt är vuxna men utger sig för att vara barn i syfte att förstöra för andra deltagare, men som skrivits i inläggen ovan så brukar den bästa medicinen mot det vara att stilla tiga. Tidsnog tröttnar de och ger upp.

                        Vore det inte roligare om vi kunde använda all den tid som tillbringas med att diskutera såna här självklarheter, och i mitt tycke rent trams, till att istället diskutera akvaristiska spörsmål?

                        Kommentar

                        • Tant Nancy
                          • April 2002
                          • 5407

                          #27
                          Tack Offe... kunde inte uttryckas bättre!
                          MvH
                          Tant Nancy
                          www.gladafisken.aqualogen.se
                          Mitt fotogalleri
                          Dagbok
                          Min zoon

                          Kommentar

                          • erikthur
                            • March 2004
                            • 9953

                            #28
                            I mitt inlägg ovan Skapat - 2004/08/15 : 23:18:07 så fanns denna länk:
                            http://och.nu/jaf/forum/viewtopic.php?t=96
                            som inte längre fungerar som den ska (försök själva...) eftersom den lokale webmastern (hasse_h by the way) plötsligt fått för sej att alla skall passera startsidan - troligen <b>inte </b>för att förhindra att zoopetare tar del av diskussionen ifråga - utan troligen mer för att förbättra statistiken för JAF (som sker via starsidan) eller möjligen bara för att irritera de som har länkar direkt till forumet (t ex mej).
                            Som biverkningar noteras att prenumerationerna på ämnen i JAF:s forum inte längre fungerar som de skall och att man inte längre kan länka direkt till ett ämne...
                            Killies is a lifetime passion

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              #29
                              Please - hur JAFs akvarieförening sköter sitt forum är definitivt inte en fråga som skall diskuteras i Zoopets forum utan bland JAFs medlemmar.
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • Hasse H
                                • August 2004
                                • 2111

                                #30
                                Du får tro vad du vill Erik. Vi kan diskutera det i föreningens forum om du vill. Surfa till http://och.nu/jaf och säg din mening. Ingen annan Zoopetare är intresserad av JAF-interna spörsmål.

                                mvh
                                /Hasse - JAF Webmaster
                                mvh Hasse
                                Det man inte vet, har man ingen aning om.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...