Bug control

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    Bug control

    Ibland får man in lite "ohyra" i forumet som surrar runt och stör - i alla fall enligt mitt tycke... Andra kan tycka annat...
    Och även om "trollvarningar" (bra yttryck) utfärdas så fortsätter dom att surra runt (om det nu alls rör sej om flera)...
    De till och med uppenbarligen utmanar och irriterar administratörerna (och många andra)... Och ändå får de fortsätta att surra omkring...
    Jag bara undrar vad som krävs för att lite mer <b>Bug Control </b>i forumet???
    Killies is a lifetime passion
  • Lenita
    • June 2003
    • 850

    #2
    Jo jag håller med om att det har varit mycket nu under sommaren. Det gäller att kunna skratta åt eländet. Svårt eftersom det handlar om fiskars överlevnad till syvende och sidst.

    Men det har ju tidigare tipsats om att man kan låta bli att svara, vilket jag tycker är en bra första åtgärd. Svårt det med, eftersom man mer eller mindre kokar efter ett tag...

    Tur att man har ett glatt humör och en positiv livssyn då
    ____________________________________
    Pax vobiscum!

    Kommentar

    • schizo
      • August 2003
      • 259

      #3
      Själv har jag slutat läsa trådar som är startade av vissa.
      Och som lenita skriver så struntar jag att svara på dessa provoceringar även om det kliar något grymt i fingrarna!
      - 250 liter sydamerikanskt (nästan)

      Kommentar

      • Hasse H
        • August 2004
        • 2111

        #4
        Är kontroll verkligen en bra metod? Är inte tystnad och självbehärskning en bättre metod? Troll kommer alltid finnas och går inte utrota, gillar man inte trollinlägg låter man antingen bli att läsa dem (man bör iaf inte svara) eller så använder man sig av "kränkande/störande inlägg".

        Är man lättstörd, har hetsigt humör eller högt blodtryck kanske man inte ska vara i ett forum av denna typ... för sin egen skull.

        Bara en åsikt i mängden.

        /Hasse
        mvh Hasse
        Det man inte vet, har man ingen aning om.

        Kommentar

        • erikthur
          • March 2004
          • 9953

          #5
          Välkommen Hasse_H - även om jag förmodligen träffat dej en gång tidgare på ett möte...
          Om du nu inte läst mycket av det som hänt sedan tidigt i våras så kanske du inte är insatt i mattias-trådarna...
          I så fall - Ta det lugnt här...
          Annars - kör på - your welcome...
          Killies is a lifetime passion

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Är kontroll verkligen en bra metod? Är inte tystnad och självbehärskning en bättre metod? Troll kommer alltid finnas och går inte utrota, gillar man inte trollinlägg låter man antingen bli att läsa dem (man bör iaf inte svara) eller så använder man sig av "kränkande/störande inlägg".
            Är man lättstörd, har hetsigt humör eller högt blodtryck kanske man inte ska vara i ett forum av denna typ... för sin egen skull.
            Bara en åsikt i mängden.
            En åsikt i mängden jag helt håller med om.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • erikthur
              • March 2004
              • 9953

              #7
              Ja - det är en annan alternativ tanke jag haft - att ledningen för forumet faktiskt ser positivt på "ohyran" eftersom de skapar en hel massa inlägg...
              Eftersom det ibland är så uppenbart var det rör sej om...
              Än så länge är jag inte så paranoid så att jag tror att det är Kjell som är Adam-Blip-Mattias osv etc mm...
              Jag tycker bara synd om alla som för snabbt hoppar in och engagerar sej i en del frågor innan dom inser att det bara är en provokation...
              Jag har i alla fall observerat att en del till synes seriösa inlägg nästan omedelbart straffats - vilket i alla fall jag tolkat som att ledningen har så pass koll så att de snabbt hittar de som smyger in frågor som är positiva för deras kommersiella intressen...
              Killies is a lifetime passion

              Kommentar

              • Hasse H
                • August 2004
                • 2111

                #8
                Ursprungligen skickat av erikthur
                Välkommen Hasse_H - även om jag förmodligen träffat dej en gång tidgare på ett möte...
                Om du nu inte läst mycket av det som hänt sedan tidigt i våras så kanske du inte är insatt i mattias-trådarna...
                I så fall - Ta det lugnt här...
                Annars - kör på - your welcome...
                Jodå, vi har setts på ett JAF-möte. Är också "gammal" zoopetare, men har varit borta säkert 1.5 år eller så.
                Känner inte till nån Mattias på zoopet, kanske lika bra det tydligen.
                Och jag tar det alltid lugnt...
                mvh Hasse
                Det man inte vet, har man ingen aning om.

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  #9
                  att ledningen för forumet faktiskt ser positivt på "ohyran" eftersom de skapar en hel massa inlägg...
                  På vad sätt skulle det vara positivt - ju fler inlägg desto större förlust går sidan med eftersom webbhotellsutrymmet inte räcker till.

                  Däremot så tycker jag att det måste vara ganska högt i tak i ett forum - självklart accepterar vi inte att man kallar någon för en "jävla idiot" eller "Du skall fan i mig hålla käften" och liknande men annars får man faktiskt tåla en del speciellt om man beter sig likadant själv.
                  Som Hasse skriver så är det bättre att helt strunta i nonsensinlägg eller om det är mycket grovt skicka ett mail om "stötande/kränkande" inlägg.

                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • erikthur
                    • March 2004
                    • 9953

                    #10
                    Kjell
                    De senaste dygnen tycker jag mej ha skickat en del av dessa mejl...
                    Jag vet att du tidigare anmärkt på att dessa är sällsynta...
                    Killies is a lifetime passion

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      #11
                      Jodå de senaste dygnen har jag också helt deletat 5-6 trådar efter "Kränkande/stötande" mail.
                      Att jag deletar trådar och/eller inlägg är dock relativt ovanligt - häst ett av tre "K/S" mail leder till åtgärd.
                      Det är faktiskt tillåtet att ställa dumma och/eller dumma frågor.

                      Sedan är också trådar som denna där vissa t.o.m. namnger "ohyran" (det namn som du använder som jag tycker är onödigt). Detta är en orehörd uppmuntran till dessa eftersom de då har nått sitt syfte att väcka uppmärksamhet att stimuleras ytterligare i sina aktiviteter.

                      Detta är t.ex. anledning till att jag idag aldrig nämner här på forumet vilka som fått en varning eller t.om. uteslutits.
                      I början när detta forum startades var jag naiv nog att göra detta och då kan man verkligen tala om infekterade diskussioner här i forumet eftersom oavsett hur korkat och oförskämt någon än burit sig åt så fanns det ALLTID någon som tyckte att den personen ändå hade rätt.
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Lenita
                        • June 2003
                        • 850

                        #12
                        Mmm, håller med om det. Man behöver inte hänga ut folk med namn. Skulle tro att alla som hängt med under sommaren (d.v.s. suttit inne p.g.a. regnet) vet vad/vilka/vilket fenomen man talar om. I övrigt tycker jag att diskussionen kan hållas på en allmän nivå där objektivitet prioriteras. Att kasta sand är barnsligt och sänker bara nivån ytterligare.
                        ____________________________________
                        Pax vobiscum!

                        Kommentar

                        • fredrikakesson
                          • November 2003
                          • 1363

                          #13
                          Tycker inte att det spelar roll om man hänger ut dom med namn.Man får faktiskt ta ansvar för sina gärningar.Problemet är nog att sagda personer är ungar med pre pubertal ångest dom förstår nog inte bättre.
                          Fredrik

                          Kommentar

                          • Hasse H
                            • August 2004
                            • 2111

                            #14
                            Min personliga åsikt är att alla som ger sig in i argumentation med "troll" och "ohyra" är ansvariga för att en diskussionstråd spårar ur. Ju fler kockar... ;-)

                            /Hasse
                            mvh Hasse
                            Det man inte vet, har man ingen aning om.

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              #15
                              Tycker inte att det spelar roll om man hänger ut dom med namn.Man får faktiskt ta ansvar för sina gärningar
                              Nu är det inte dom som drabbas utan alla övriga, de själva drabbas inte utan uppmuntras istället eftersom deras syfte är att väcka uppmärksamhet.
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...