Bug control

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #46
    Ursprungligen skickat av Kjell Fohrman
    Så i fortsättningen tycker jag att jag bör kallas för Doktor Fohrman
    Jag vet att det är fullkomligt meningslöst att skriva så eftersom vissa med en dåres envishet struntar totalt i vad jag skriver - men i alla fall så tycker jag att det är hög tid att fimpa denna tråd nu. Eftersom jag ju nu är doktor så förstår ni säkert att mitt "fimpa"-råd är baserad på sakkunskap i ämnet
    Det finns doktortitlar att inhämta via internet (sorry du hade ju redan tagit den snyggare hatten)
    Att fimpa trådar kan bara administratörer göra...
    Och jag har inget emot om denna tråd låses då jag redan framfört det som jag tycker är allvarlig kritik tidigt i tråden.
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • Tant Nancy
      • April 2002
      • 5407

      #47
      Erikthur: Men lägg ner nu. Du läser ju mina inlägg som du själv vill. Jisses...
      Vad skönt att jag inte verkar vara ensam om tankarna runt Eriks förmåga till selektiv läsning...
      MvH
      Tant Nancy
      www.gladafisken.aqualogen.se
      Mitt fotogalleri
      Dagbok
      Min zoon

      Kommentar

      • erikthur
        • March 2004
        • 9953

        #48
        Ursprungligen skickat av Tant Nancy
        Erikthur: Men lägg ner nu. Du läser ju mina inlägg som du själv vill. Jisses...
        Vad skönt att jag inte verkar vara ensam om tankarna runt Eriks förmåga till selektiv läsning...
        Egentligen borde jag väl inte besvara det här eftersom Tant Nancy är riktigt utbildad på svenska språket...
        Men läser inte alla som man själv vill egentligen...
        Och tro mej jag har fått lära mej att läsa kritiskt och skriva detaljerat (det har mina reviewers lärt mej genom åren - förlåt den allvarligare tonen just här)...
        Det är i alla fall dags för mej att tänka på att ta en lur eftersom jag börjat pendla igen.
        Jag har redan bett Kjell låsa tråden så jag slipper kommentera mera. Jag lyckades låta bli tidigare i tråden riktigt länge - eller hur Tant Nancy?
        Killies is a lifetime passion

        Kommentar

        • Tricella
          • October 2002
          • 1052

          #49
          Jag har väl inte hoppat på dej eller...
          Är dåligt minne en merit också, erikthur?

          Jag menar inte direkt att vara elak, men men...och ja...jag har försökt att få igång en diskussion angående din lite aviga attityd gentemot personer på forumet som är av annan åsikt än du.

          Detta med titlar...jag ser det som en fördel att kunna diskutera med akvarieintresserade personer utan att man vet om andras yrken eller intelligensnivå...eller t o m deras bakgrund. Ett forum är till för alla och jag skickar inte upp en lapp i diskussioner som påvisar att jag har papper på att jag är ditt eller datt...och därför bör veta bättre än alla andra. Jag tror det är så det har upplevts för en del när det "ämnet" kommit fram...

          Angående diskussionen med Hasse H så var det du som startade den genom att skicka ut en slamkrypare och sedan krypa undan med "lägga locket på"...inte direkt juste spel. Detta borde du tagit upp med JAF och Hasse H privat och inte slänga ur dig en massa saker öppet där andra inte har en aning om varken bakgrund eller info om vad som hänt. Detta medför dålig reklam för JAF och vem vet...kanske befogad...kanske totalt obefogad...och då är det allvarligt anser jag att plocka fram detta så alla kan se...

          Jag gillar inte att du och vissa andra hyllar personer som jag skulle vilja kalla för bråkmakare på forumet. Sådana trådar skapar endast irritation och ilska hos de personer som blivit illa behandlade.

          Det är inte "dumma" frågor från ynglingar som borde diskuteras, utan personers attityd och förståelse för andras åsikter.

          Precis som Doktor Fohrman uttryckte så borde nog tråden avslutas...

          Kommentar

          • plizken
            • April 2004
            • 1293

            #50
            Giganterna kämpar.. Sluta tjafsa nu , Ja båda två.. Eran kunskap är näst intill oundbärlig på forumet så gräv ner stridsyxan innan någon gör illa sig på den..

            Åter till ämnet.


            Sådär.. nu har jag ännu en gång blivit övertygad om att personen i fråga (The bug) inte bara är ett barn utan ett sanslöst idiotiskt barn .

            Jag lovar och svär att jag kommer att svara på samtliga trådar den personen skapar och i varje inlägg jag gör så kommer jag att ha en sagolikt dålig attityd och råda den människan ovänligt men bestämt att skaffa en ny hobby. Origami ligger nära till hands.

            Jag och ett fåtal andra tänkte försiktigt och vänligt svara på en fråga angående foder och blev hårt ansatta av ohyran. (Gräver fram djungeloljan)

            Don't be afraid to try something new. Remember, amateurs built the Ark...Professionals built the Titanic!

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #51
              Jag vet att det är fullkomligt meningslöst att skriva så eftersom vissa med en dåres envishet struntar totalt i vad jag skriver - men i alla fall så tycker jag att det är hög tid att fimpa denna tråd nu. Eftersom jag ju nu är doktor så förstår ni säkert att mitt "fimpa"-råd är baserad på sakkunskap i ämnet
              Och jag har inget emot om denna tråd låses
              Sorry men den som ger sig in i striden får striden tåla. Ni är vuxna människor och får skylla er själv - det vill bra mycket mer till för att jag skall låsa en tråd så ni får gärna fortsätta gnabbas med "dårars envishet".
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Tant Nancy
                • April 2002
                • 5407

                #52
                Jabba! Vi har fått lov av Dr Kjell att fortsätta tjafsa, blir till att sova en stund och kasta sig över datorn med citatverktyget i högsta hugg i morgon! Eller så struntar man helt enkelt i det och gör något vettigt i stället....
                MvH
                Tant Nancy
                www.gladafisken.aqualogen.se
                Mitt fotogalleri
                Dagbok
                Min zoon

                Kommentar

                • Tricella
                  • October 2002
                  • 1052

                  #53
                  Eller så struntar man helt enkelt i det och gör något vettigt i stället....
                  Det bästa alternativet då ingen vinner något på tjafs som pågår för länge...dvs mer än två inlägg.

                  Ha en bra dag alla...det har jag tänkt att jag skall ha iallafall.

                  Kommentar

                  • Tant Nancy
                    • April 2002
                    • 5407

                    #54
                    Sådärja, då har man gjort förmiddagens nytta… Lunchrasten tänkte jag använda till att kommentera lite saker i den här tåten då… Jag vet att många tycker att tjafset borde sluta… men ”dårtanten” tänkte ändå slänga in lite i tråden innan den dör…. Förmodligen kommer nog Erik att känna sig påhoppad… men det är ingen fara för att tråden blossar upp för det, eftersom han ändå väljer att ignorera mina inlägg (nästan) och det har jag inget emot...
                    Ibland får man in lite "ohyra" i forumet som surrar runt och stör - i alla fall enligt mitt tycke... Andra kan tycka annat...
                    Jodå, visst dyker det upp personer som behöver uppmärksamhet. Det är upp till var och en att svara på dessa inlägg eller ens läsa dessa dem. Detta fenomen inträffar då och då på Zoopet och vi som varit med ett tag vet att det kommer att gå över. Jag tror säkert att om någon orkar gå igenom Zoopets forumhistoria och kolla när dessa ”stormar” varit, kommer att upptäcka att de inträffar i samband med skolloven… det är helt enkelt uttråkade skolungar som är ute och provocerar. För min del så tycker jag att det är bättre att de klottrar lite här, än är ute med sprayburkar och klottrar ner offentliga byggnader.

                    Sedan finns det andra som ser till att stämningen sänks på forumet… sådana som med ”en dåres envishet” tjafsar vidare i såna här trådar (jag är fullt medveten om att jag är en av dem). Det är ju till och med så att somliga startar och håller igång trådar som denna…

                    Att hävda att man inte drar igång ”pajkastning” trots att man skriver sånt här:
                    Jag har redan förstått att jag inte alltid är så önskvärd i akvaristiken - även i jönköping - locket på om detta...
                    eftersom den lokale webmastern (hasse_h by the way) plötsligt fått för sej att alla skall passera startsidan - troligen inte för att förhindra att zoopetare tar del av diskussionen ifråga - utan troligen mer för att förbättra statistiken för JAF (som sker via starsidan) eller möjligen bara för att irritera de som har länkar direkt till forumet (t ex mej).
                    Som biverkningar noteras att prenumerationerna på ämnen i JAF:s forum inte längre fungerar som de skall och att man inte längre kan länka direkt till ett ämne...
                    Det måste innebära att man kanske läser andras inlägg som man vill…eller kritiskt kanske det kallades, men att man glömmer att kritiskt granska sina egna inlägg innan man lägger ut dem.

                    Tråden startades med en frågeställning om hur man ska komma till rätta med de personer som stör dig Erik så oerhört… sedan börjar du kommentera och ifrågasätta de metoder som redan används mot dessa.
                    Jag måste dock säga att jag inte riktigt förstått hur Kjell (eller Christian) ibland tämligen omgående förintar till synes relativt oskyldiga frågeställare (jag hade ett exempel som jag idag inte hittar igen - trots multipla sökningar) och låter ovan nämnda signaturer fortsätta sina inlägg - och dessutom hellre tycks kritisera de som kritiserar dessa...
                    Inte det inlägg som jag letat efter flera gånger. Det var någon fråga om så kallat "vägg-akvarium" där frågeställaren tämligen omgående blev "n/a"-ad men frågan kvarstod ett tag... Tom så att diskussionen handlade om att det inte var någon idé att besvara frågan eftersom frågeställaren just blivit "n/a"-ad.
                    Nedanstående är också ett närapå dråpligt inlägg i diskussionen:
                    Andra stycket - håller helt med - men jag har märkt att antalet intressanta akvaristiska spörsmäl minskat i takt med surrandet. Den enda tråd jag faktiskt följer med stort intresse just nu är denna:
                    Vad konstig va? Jag menar att alla intressanta diskussioner har avtagit… all energi används ju till att skapa och tjafsa i sådana här trådar! Dessutom har ju du Erik också själv kommit på svaret nu… det är ju faktiskt bara att läsa de trådar man är intresserad av. Somliga kanske går på en nit när man försöker hjälpa en ung nybörjare… men det lär ju inte drabba dig, eftersom du, vad jag sett hittills, inte lägger så mycket energi på det.

                    Ett typexempel på hur det kan bli av kritiskt läsande… när man tydligen innerst inne är så osäker på sin egen person, att man tror att folk hoppar på en personligen när man inte är inblandad alls. Du Erik har alltså själv döpt de störande personerna till troll och ohyra redan i första inlägget. Vad jag vet, så har inte du argumenterat med någon av de personer som du beskriver… men ändå känner du dig påhoppad när Hasse skriver att det är de som argumenterar med dem som är ansvariga…
                    Min personliga åsikt är att alla som ger sig in i argumentation med "troll" och "ohyra" är ansvariga för att en diskussionstråd spårar ur. Ju fler kockar... ;-)
                    I den här tråden så var HasseH på mej först "såsom en i mängden" - uppenbarligen fungerar inte personkemin oss emellan.
                    Men det gör det samma - är inte det här den andra gången du försöker få igång en diskussion oss emellan??? Jag har väl inte hoppat på dej eller...
                    Nedanstående visar ju på hur det kan bli när man tycker att hela värden cirkulerar runt en själv. Just sånt här beteende är sådant som jag försöker fostra mina barn till att inte ha. Var det bara kritik du skulle framföra, så måste jag påminna om att du skrev den i ett diskussionsforum… ren kritik mot forumets skötsel borde väl skickas i ett mail direkt till administratörerna.
                    Och jag har inget emot om denna tråd låses då jag redan framfört det som jag tycker är allvarlig kritik tidigt i tråden.
                    Det är helt rätt av Kjell att inte låsa tråden… du har startat och hållit igång en diskussion… då går det inte begära att den ska låsas bara för att inte tråden utvecklades så som du tänkt dig.
                    MvH
                    Tant Nancy
                    www.gladafisken.aqualogen.se
                    Mitt fotogalleri
                    Dagbok
                    Min zoon

                    Kommentar

                    • FI
                      • January 2002
                      • 1153

                      #55
                      Lägg ner nu, det kommer inget positivt ur den här tråden hur mycket ni än tjafsar. Ni slänger er med långa och krångliga ord men ni beter er fortfarande som småungar. Läs igenom hela tråden igen och reflektera över det som har sagts, ta sedan en kaffekopp eller nåt och försök lugna ner er, besök sedan aldrig mer denna tråd. Här finns inget vettigt att hämta.
                      Fredrik Isaksson
                      Bildarkivet

                      Kommentar

                      • erikthur
                        • March 2004
                        • 9953

                        #56
                        Ursprungligen skickat av Tant Nancy
                        Sådärja, då har man gjort förmiddagens nytta… Lunchrasten tänkte jag använda till att kommentera lite saker i den här tåten då… Jag vet att många tycker att tjafset borde sluta… men ”dårtanten” tänkte ändå slänga in lite i tråden innan den dör…. Förmodligen kommer nog Erik att känna sig påhoppad… men det är ingen fara för att tråden blossar upp för det, eftersom han ändå väljer att ignorera mina inlägg (nästan) och det har jag inget emot...
                        Det är ju synd att du skall känna dej ignorerad... Jag har svårt att förstå att jag inte skulle kunna känna mej påhoppad av detta tämligen omfattande inlägg. Jag väljer dock fortfarande bara att besvara det som intresserar mej i den här diskussionen och just med tanken ditt inläggs volym (och att jag då och då måste utföra lite arbete åt landstinget) gör att det måste bli lite fragmenterat. Men låt mej börja med att konstatera att det är nog inte bara jag som har förmågan till att läsa selektivt.

                        Äsch jag väljer nog att kommentera inlägget sparsamt istället. Tyvärr kan jag inte ta åt mej äran för att ha hittat på begreppet "trollvarning" - men det var kul tyckte jag, så jag använde mej av det. Att argumentera med några av dessa störningsmoment är "just a complete waste of time" enligt min åsikt - dessutom har väl minst en av dem blivit n/a-ad under dygnet som gått. Och världen cirkulerar inte runt mej - trots att du verkligen försöker ditt bästa... Och vad gäller kommunikation med administratörerna så skickade jag iväg ett antal om kränkande/störande inlägg innan jag tog upp denna tråd.

                        Det är mycket annat i ditt inlägg som jag tycker är galet beskrivet. Men det får räcka så här för den här gången - jag har nog inte lika mycket tid som du - eller också skriver jag för långsamt...
                        Killies is a lifetime passion

                        Kommentar

                        • erikthur
                          • March 2004
                          • 9953

                          #57
                          Svar till Tricella.
                          Jag vill också påstå följande - att diskutera det kan man väl göra med vem som helst och om vad som helst.
                          När det gäller att bedöma den information som erhålls via forumet eller annorstädes på internet så bör man ägna sej åt så kallad källkritik - och då kan det vara intressant och veta mera om den som levererar informationen - till exempel deras bakgrund.
                          Killies is a lifetime passion

                          Kommentar

                          • erikthur
                            • March 2004
                            • 9953

                            #58
                            Och nu slutar jag besvara inlägg i den här tråden.
                            Have a nice day with your fishes
                            Killies is a lifetime passion

                            Kommentar

                            • Tant Nancy
                              • April 2002
                              • 5407

                              #59
                              Erik, jag skrev att du förmodligen skulle känna dig påhoppad.. hade inte trott annat heller...

                              Selektiv och fri läsning trodde jag var fullt accepterat i den här tråden... förlåt om jag missuppfattade det...

                              Tid har jag inte överdrivet mycket av, men jag har fördelen att själv styra mina arbetstider... dessutom klarar jag ruskigt många nedslag i minuten på tangentbordet

                              MvH
                              Tant Nancy
                              www.gladafisken.aqualogen.se
                              Mitt fotogalleri
                              Dagbok
                              Min zoon

                              Kommentar

                              • erikthur
                                • March 2004
                                • 9953

                                #60
                                TILLÄGG (kommer fortfarande inte att besvara inlägg i denna tråd):

                                Jag vill bra i all stillhet meddela att numera fungerar tråden:
                                http://och.nu/jaf/forum/viewtopic.php?t=96
                                igen (se sid 2) i denna tråd.
                                JAF forum har tagit ett steg tillbaka i denna fråga (så länge det må vara).

                                Dessutom vill jag bara påpeka att jag spårat den ursprungliga animositeten mellan mej och Hasse_h och det rörde sej om en diskussion om räkmix i JAF:s forum där jag till slut gav upp och lät honom leva i hans tro att "torsk (kan användas) som (naturligt) bindemedel i sin räkmix". Jag hade där försökt förklara att bindemedlet var gelatin och mängden ärtor jämfört torsk hade med andelen vegetabiliskt innehåll att göra. Jag borde nog varit tuffare då - men jag tyckte inte det vara värt insatsen att fortsätta övertala en icke-biolog om detta. Jag kan dock inte längre länka till denna tråd direkt så:
                                Gå till:
                                http://och.nu/jaf/
                                klicka på Webforum
                                sedan på aktiviteter och sedan på räkmix
                                och bedöm själva (med eller utan biologiska kunskaper) vad ni tycker är korrekt.
                                Killies is a lifetime passion

                                Kommentar

                                Arbetssätt...