Mars månads "Snygga akvarium" har utsetts

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Mars månads "Snygga akvarium" har utsetts

    Denna månad är det en gammal favorit som jag och Christian har valt ut till månadens favorit. Det är Petnyms snygga växtakvarium. Du kan se ett foto på akvariet nedan samt kolla in på mer foton på akvariet och läsa om det på denna sida.

    Anledningen till att vi har valt ut detta akvarium är förstås att det är vädigt snyggt men också för att det Petnym har beskrivit väldigt noggarnat om vad akvariet innehåller samt vilken teknik etc. som används. Det enda lilla negativa vi kan komma på är att man ser väldigt lite fisk på fotot.

    Detta foto kommer nu att gå till årsfinalen och i nästa månad presenterar vi ett nytt akvarium bland de akvarier som är inlagda bland Goldmedlemmarnas akvarium. Alla typer av akvarier tävlar - små som stora, växtakvarier som klippakvarier, artakvarier som biotopakvarier etc.
    Bifogade filer
    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 06 March 2014, 20:13.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • petnym
    • May 2002
    • 5028

    #2
    kul! :-)

    PS: (Appropå fiskar... På några av bilderna syns faktiskt mina kardinaltetror, ibland som blå suddiga streck, pga lång slutartid, på en annan av bilderna syns några gurami framför roten, också dom med viss rörelseoskärpa... Bilden du lagt in ovan är tagen med stativ och typ 30 sekunders slutartid och då försvann fiskarna helt...)
    Senast redigerad av petnym; 06 March 2014, 19:50.
    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

    Kommentar

    • Mathias Nilsson
      • July 2011
      • 6552

      #3
      Galet snyggt akvarium, det är gött med lite grönt på sidan
      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

      Kommentar

      • Jesper Broman
        • November 2012
        • 3445

        #4
        Rolig tävling och en helt klart värdig vinnare

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Instämmer såklart med vad Mathias och Jespers tycker om akvariet.

          Vill också uppmana alla goldisar att lägga in sina akvarier på "Goldmedlemmarnas akvarier" samt att lägga in rikligt med information om akvarierna. Alla typer av akvarier kan som sagt läggas in.

          Av statistiken så kan vi se att avdelningen "Goldmedlemmarnas akvarium" är en av de absolut mest populära avdelningarna på Zoopet och eftersom denna avdelning har så många besökare vill vi få fler att lägga in sina akvarier där och också att uppmuntra de som bidrar till att göra denna avdelning så populär (genom att lägga in sina akvarier).
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Tobbe R
            • May 2009
            • 654

            #6
            Fantastiskt vackert akvarium men det känns lite onaturligt. Grumligt vatten, skräp på botten och mycket alger känns mera äkta så det strävar jag efter

            Tobbe

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #7
              Ursprungligen postat av Tobbe R
              Fantastiskt vackert akvarium men det känns lite onaturligt. Grumligt vatten, skräp på botten och mycket alger känns mera äkta så det strävar jag efter

              Tobbe
              Ja Tobbe du får gärna lägga upp ditt akvarium i "Goldmedlemmarnas akvarium" och eftersom vi vill ha med olika typer av akvarium till finalen så har det kanske en chans att gå vidare till finalen för det är kanske inte så många akvarier som lever upp till dina kriterier - eller kanske snarare, det är nog väldigt många men det är inte så många upplagda i "Goldmedlemmarnas akvarium"
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              Arbetssätt...