Det rör oss alla!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • petnym
    • May 2002
    • 5028

    Det rör oss alla!

    Har ni hört talas om telekompaketet? Inte det? Det är storbolagslobbyns senaste skit som skall röstas igenom i EU.

    5 maj förlorar vi vår rätt att ladda upp och ladda ner vad vi vill, och operatörerna vinner rätten att filtrera, blockera och stänga av folk från Internet om inte Citizens' Rights Amendments får majoritet i omröstningen nere i Bryssel.

    Detta resulterar i ett slags kabel-TV-internet där storbolagen avgör vilka internetsidor DU skall ges tillgång till... och jag kan nog lova att Zoopet inte kommer att ingå i "basutbudet"!

    Lite Länkar för den som vill läsa mer:

    Lisa Magnusson om framtidens internet


    Bloggen Farmorgun i Norrtälje:


    Bloggen Opassande


    Henrik Alexandersson.se
    En frihetlig blogg för människor som tycker att man kan se saker och ting på ett annat sätt.


    Internationell sida mot telekompaketet:
    Don’t let the EU parliament lock up the Internet! There will be no way back! On May 6th, pressure from EU citizens has meant that the Directives that attempted to privatize the Internet were not passed in the vote in the European Parliament. This Autumn the Package will be negotiated again. IN THE EUROPEAN ELECTIONS


    Jag tänker inte sitta tyst när storbolagen tar vårt internet ifrån oss, tänker du?
    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Det är helt groteskt. Telecombolagens lobbyister har helt lyckats övertyga regering och tillochmed media om att det enda som är viktigt är att skydda stat och företag mot privatpersoner, aldrig det omvända.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      #3
      tja......det är kanske någon stofil som har kommit på att om vi kunde överleva
      utan internet en gång i tiden, så kan vi överleva utan det i framtiden oxå.

      att all utveckling framåt sedan 80/90-talet hade gått extremt långsamt utan nätet
      verkar vara svårt att förstå för vissa......

      .
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • drd
        • March 2004
        • 5586

        #4
        Verkar ju helt vansinnigt att försöka få igenom detta.....tänk om ??
        ________________________________________________

        Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

        Kommentar

        • CowBoy
          • November 2007
          • 14

          #5
          Lets start a riot,,

          Kommentar

          • Ken Olofsson
            • November 2006
            • 8014

            #6
            lär väl bli som första inlägget tror.
            någon sorts kabel-tv betalning.

            Se följande hemsidor för enbart 149:- / Månad
            Varje ny hemsida som besöks kostar 29:- / Månad

            Undrar hur Google ser på detta........?

            .
            Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
            Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

            Kommentar

            • Guest

              #7
              Sikken tur att de finns länder utanför Eu Kanske ska ta o flytta till Lilla Kroatien.

              Kommentar

              • GöranE
                • November 2008
                • 735

                #8
                Det är rent förj.... Vart inne och skickat mail nu!!
                Jordätare................ inget kommer i närheten!!

                Quidquid latine dictum sit, altum videtur

                Kommentar

                • Guy Palm
                  • March 2002
                  • 5720

                  #9
                  Ursprungligen postat av petnym
                  Detta resulterar i ett slags kabel-TV-internet där storbolagen avgör vilka internetsidor DU skall ges tillgång till... och jag kan nog lova att Zoopet inte kommer att ingå i "basutbudet"!
                  Tycker att du bör ändra rubriken till:
                  Det rör oss alla som fildelar

                  Vad jag har läst om lagförslaget så är det i första hand den illegala fildelningen man vill åt och inte vanliga internetanvändare.
                  Guy
                  ,Poecilia,SKS,GOC,

                  Kommentar

                  • Gaffel
                    • December 2007
                    • 6200

                    #10
                    Förslaget kommer att slå mot alla som använder internet och är framlobbad av telecombolagen Guy så rubriken är INTE missvisande!
                    Life's a bitch and then you die..
                    "I might be right handed but im always left-winged"
                    Skriv på!

                    Kommentar

                    • Jens A.
                      • March 2007
                      • 5026

                      #11
                      Ursprungligen postat av Guy Palm
                      Tycker att du bör ändra rubriken till:
                      Det rör oss alla som fildelar

                      Vad jag har läst om lagförslaget så är det i första hand den illegala fildelningen man vill åt och inte vanliga internetanvändare.
                      En sak kan man vara säker på, och det är att om en lag kan missbrukas, så sker det. Kontroll "för fildelningens skull" kommer att slå även på alla andra, och risken är att man får ett "kabeltv-internet" som sagts ovan.

                      Ett bra exempel på sådant missbruk av lagar var när Storbritannien frös alla Islands tillgångar när deras kris slog till, med hänvisning till anti-terroristlagstiftningen...man blir mörkrädd.

                      Piratpartiet drar allt mera i EU-valet...
                      Senast redigerad av Jens A.; 28 April 2009, 10:13.
                      Earth first! We´ll screw up the other planets later!

                      Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

                      Kommentar

                      • Guy Palm
                        • March 2002
                        • 5720

                        #12
                        Den som lever får se, tror i alla falkl inte att Zoopet och liknande hemsidor kommer att kosta pengar.
                        Guy
                        ,Poecilia,SKS,GOC,

                        Kommentar

                        • petnym
                          • May 2002
                          • 5028

                          #13
                          Ursprungligen postat av Guy Palm
                          Den som lever får se, tror i alla falkl inte att Zoopet och liknande hemsidor kommer att kosta pengar.
                          Nej, om upphovsrättslobbyn får igenom sina önskemål så kommer nog inte sidor med "användargenererat" material som Zoopet inte längre att kunna finnas kvar... Du omstöps från medborgare till konsument och förpassas till att köpa det du vill se på "Discovery channel" om du vill titta på något fiskrelaterat.

                          Jag håller med om att det låter för knäppt för att kunna vara sant, men förslagen ligger där och tyvärr har de lyckats få ganska mycket stöd av tekniskt okunniga politiker där nere i Bryssel.

                          Här är en intressant föreläsning om telkompaketet: Erik Josefsson (v) pratar om Telekompaketet vid ett seminarium på Chalmers i Göteborg, 18 april 2009. Del 4 av 6.
                          Erik Josefsson (v) pratar om Telekompaketet vid ett seminarium på Chalmers i Göteborg, 18 april 2009.Del 4 av 6. Mer information:http://telekompaketet.se/htt...
                          Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                          Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                          Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                          Kommentar

                          • Guest

                            #14
                            kommunism.

                            1000 inlägg
                            Senast redigerad av Gäst; 30 April 2009, 13:54.

                            Kommentar

                            • Gaffel
                              • December 2007
                              • 6200

                              #15
                              Ursprungligen postat av Narii
                              kommunism.
                              Om du inte har någonting viktigt att tillföra tråden Narii så föreslår jag att du håller tyst!
                              Life's a bitch and then you die..
                              "I might be right handed but im always left-winged"
                              Skriv på!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...