Vart tar folket vägen ??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    Vart tar folket vägen ??

    Hej !

    Jag har varit reggad här på zoopet i snart 2,5 år.

    Bortsett från semestrar, diverse tjänsteresor, sjukdomar, och enstaka andra dagar, så är jag inne på zoopet varje dag.

    Jag postar inte inlägg varje dag. Vissa dagar läsar jag bara.

    Jag ser att ibland dyker det upp nytt folk. En del reggar sig, gör ett fåtal inlägg och sedan är de borta.

    En del personer ser man alltid, en hel del har 1000-2000-5000-10000-25000 inlägg, många har varit med sedan starten.

    Dessa två "personer" förstår jag.

    Vad jag inte riktigt begriper är en tredje typ av person.

    Man ser ibland folk som reggar sig, blir guldisar omgående, köper sig
    1/2/3/många kar, postar ämnen hit och dit varje dag.
    De köper artemiakläckare, ljusramper modell värstingmodeller.
    De bygger egna kar.

    Etc etc etc

    Sedan....helt plötsligty efter 3-6 månader så förvinner dom.
    inte ett ljud om att de har tröttnat på sina dyrt införskaffade
    VF Discusar / VF malawi eller vad det nu är.

    Vart tar folket vägen ?????


    .
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:
  • Maria - Sjöjungfru

    • January 2004
    • 4236

    #2
    Ursprungligen postat av Kensa
    Vart tar folket vägen ?????


    .
    Dom skaffar sig ett liv
    Skämt åsido, men intresset går i vågor, och även om intresset för burkarna och fiskarna kanske består så kanske man tröttnar på forumet.
    När man hängt här några år så går liksom allt i repris, samma gamla frågor om igen och det är inte lika roligt, samt att man kanske lärt sig en del själv och inte behöver fråga så mycket längre.
    Alla är ju inte så intresserade av att svara på samma frågor år ut och år in heller.
    Maria - Sjöjungfru

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      #3
      Ursprungligen postat av Maria - Sjöjungfru
      Dom skaffar sig ett liv
      Skämt åsido, men intresset går i vågor, och även om intresset för burkarna och fiskarna kanske består så kanske man tröttnar på forumet.
      När man hängt här några år så går liksom allt i repris, samma gamla frågor om igen och det är inte lika roligt, samt att man kanske lärt sig en del själv och inte behöver fråga så mycket längre.
      Alla är ju inte så intresserade av att svara på samma frågor år ut och år in heller.

      det kan jag förstå, men en hel del verkar fullständigt köra in i bergväggen
      efter ganska kort tid, 3-6 månader.

      visst, man kan tröttna.....

      men jag letade upp någre personer som jag hade lite "koll på".
      läste deras senaste 5-10 inlägg, inte ett spår av tveksamheter,
      inte ett spår av trötthet.

      och så....borta...


      lite konstigt tycker jag.

      ..
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • c90368

        • September 2006
        • 5973

        #4
        Har haft samma funderingar själv.

        Men jag tror att det efter just 3-6 månader kommer alger och eventuellt slarv med vattenbyten kan bli "kostbara".

        Dessutom så startar många nya projekt under höst/vinter och då är det ju så att det blir vår/sommar efter 6 månader....
        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • Markus1984
          • November 2008
          • 2606

          #5
          En kille som reggade sig här för några månader sen, som jag vart bra vän med, tröttnade på sitt akvarium helst plötsligt...bara sådär över en natt nästan..


          Vissa människor är såna, jag också till viss del, men jag brukar inte bryta helt..

          Det är trist ibland, men sånt är livet =)

          Jag skulle tro att några kommer tillbaka innan detta år är slut dock!
          Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

          Kommentar

          • petnym
            • May 2002
            • 5028

            #6
            >Vart tar folket vägen ?????

            De hoppar nog bara vidare till nästa hobby, kanske datorer, foto, bilar eller pilgiftsgrodor, för att sedan vara uppslukade av den hobbyn i något år innan det är dags för en ny hobby igen.

            Tänk vad mycket svåra det vore att få tag i billig begagnad utrustning om dessa "korttids-akvarister" inte fanns...
            Gräset är grönare på andra sidan glaset...
            Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
            Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

            Kommentar

            • JojjeN
              • June 2008
              • 3567

              #7
              Vet inte om du syftar till viss del på mig, isåfall kan jag meddela att det är pga ett internet spel som jag spenderar den mesta av min lediga tid på, antagligen blir jag mer aktiv här på zoopet igen när intresset för spelet svalnar.

              Allt rullar på i karen, och nya planer finns. Brukar läsa igenom alla de gångna dagarnas inlägg, dock brukar jag inte svara eftersom det är så många sidor jag måste svara på och så mycket tid som tar då.

              Tog mig tid att kommentera och rösta på fototävlingen idag också.


              Vet inte över huvudtaget om du syftade alls på mig där uppe, men kände mig lite träffad eftersom det stämde in en hel del, dock har jag inte tröttnat.
              Tillbaks efter paus.

              Kommentar

              • Radioaktiva Räkor
                • May 2007
                • 1760

                #8
                Jag är kvar, fortfarande lika galen Dock tar tiden slut ibland, önskar att man hade mera tid att forumera. Sen tittar jag på karen mera nuförtin' också, balsam för trötta själar.

                //C
                With a licence to krill!
                Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

                Kommentar

                • osis
                  • February 2008
                  • 851

                  #9
                  Mitt intresse för saker svalnar alltid, men kommer oftast tillbaka med ännu mer entusiasm! De går i vågor kan man säga!

                  Kommentar

                  • Katharina
                    • December 2006
                    • 4045

                    #10
                    Ha ha... Kände mig lite träffad även om det var ungefär ett år för mig... Jag har inte tröttnat utan bara haft tokmycket jobb och nu har jag köpt ett helt hus så nu har jag fullt upp...

                    Karen är kvar även om det inte pysslas och förnyas lika mycket utan mer bara sköts om numera... Jag kommer tillbaka och härjar med er när jag får mer tid
                    Ha dé bäst... Tina

                    Kommentar

                    • macke_fisk
                      • December 2005
                      • 4442

                      #11
                      detta har jag med funderat på, jag var innan inaktiv ett bra tag för att jag inte hade något roligt att skriva eller lust att svara på frågor och dels med att jag hade för lite tid fölr att jag gick i skolan, men nu så har man lite mer tid att sitta på detta underbara forum .
                      MVH macke_fisk

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        #12
                        En annan har ju nu hållit på en bit över 30 år och väntar fortfarande på min första downperiod
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • osis
                          • February 2008
                          • 851

                          #13
                          Du har tur du

                          Kommentar

                          • mikey13
                            • October 2007
                            • 465

                            #14
                            Är själv ganska ny på detta med akvarium, har hållit på i 2 år nu lite drygt och varit goldmedlem i zoopet i lite drygt ett år nu, har ganska nyligen förnyat medlemsskapet.
                            jag läser väldigt mycket på forumet, är inne varje dag och oftast flera gånger per dag.
                            skriver dock inte så mycket inlägg mer än då jag behöver hjälp eller om jag kan hjälpa till med något, men oftast har någon hunnit före eller så finns det andra som är betydligt kunnigare än mig som väl ändå får kalla mig nybörjare i dessa sammanhang.

                            jag kan dock tänka mig att folk lätt kan tröttna när det bär emot lite, fiskdöd, alginvasioner, läckande pumpar och annat spännande som kan hända. Jag har själv varit med om en hel del, men kämpat tappert vidare. Idag har jag 2 akvarium på 300 respektive 375 liter och kommer att skaffa mig ett större när ekonomin tillåter, nu har man ju lärt sig lite om akvariekonsten och passerat den smärtsamma gränsen runt 3-6 månader, så nu rullar det bara på.
                            __________________________________________
                            Mitt 720L projekt
                            375L Inbyggt i väggen-projekt

                            Kommentar

                            • Patrik Steen
                              • May 2006
                              • 8464

                              #15
                              Jag sitter mest här för att snacka med folk och så lite som möjligt Akvarium frågor det är därför man inte tröttnar på det kanske..:-)
                              Mvh.Patrik

                              Kommentar

                              Arbetssätt...