Tror ni på spöken?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mumin
    • October 2007
    • 3837

    Sömnparalys är en helt annan sak än att ha övernaturliga upplevelser. Jag drabbas med jämna mellanrum av sömnparalys, och det är verkligen oerhört otäckt, men det likanr inte på något sätt de andra upplevelser jag har haft.
    Numera vet jag ju att det släpper så småningom, så jag blir inte längre panikslagen, men obehagligt är det i alla fall.
    När jag t ex gick in och såg min son sitta med elsladdarna från uttaget (har skrivit om det på någon av de första sidorna) så var det inte alls obehagligt, det vara bara en hand på min rygg som tvingade in mig i rummet där pojken var. Eller som ett gummiband som drog in mig. Inte skrämmande alls.
    Eller när jag upplevde att min pappa "ringde" mig för att trösta mig när han hade dött. det var verkligen tröstande. Alla övernaturliga upplevelser är inte skrämmande. En del kan vara det, eller obehagliga, men långt ifrån alla.
    För mycket är inte nog!
    Jag VILL ha en Elefantofon!!

    Kommentar

    • XenOn
      • March 2008
      • 1008

      Ni verkar alla vara pålästa om övernaturliga fenomen Intressant att läsa
      Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.

      Kommentar

      • Katharina
        • December 2006
        • 4045

        Ursprungligen postat av XenOn
        Jag gillar dina inlägg i min tråd Katharina Innehållsrika och bra Keep up the good work.
        Ha ha.. Korta och bra va...

        Ursprungligen postat av XenOn
        Ni verkar alla vara pålästa om övernaturliga fenomen Intressant att läsa
        Nej, det är det sista jag är iaf... Men genom åren har man ju snappat upp ett och annat..
        Jag har ju som sagt lite svårt att lita så mycket till andra utan litar i första hand till mitt eget sunda förnuft..

        En lustig sak som mer belästa än jag kanske kan förklara???
        I New Age kretsar påstår man att man aldrig ska hålla på med någon form av healing eller "avläsning" eller vad allt nu heter om man har druckit eller rökt något... Men tvärt om upplever jag att jag är mer relaxad och mottagligare efter ett glas vin.. Dock inte efter 3 glas då tilltar okänsligheten...

        Indianer och andra naturfolk som vill sätta sig i "trans" tar ju gärna droger så varför säger New Age rörelsen att man absolut inte får ens ta en cigg.. Nu har jag ju slutat röka men naturfolken röker ju?! Varifrån har man fått detta antidroger??? Är det för att många som söker sig till New Age har/har haft missbruksproblem???

        Obs. Jag är inte någon drogliberal som vill att alla ska röka braj och jämföra sina upplevelser eller så!!!
        Senast redigerad av Katharina; 09 June 2008, 17:34.
        Ha dé bäst... Tina

        Kommentar

        • Aircut64
          • July 2007
          • 1207

          Morssan jobbar på ett ålderdomshem.
          Där hon bland annat sett gamla döda tanter vandra omkring om nätterna samt konstiga ljud. Hon la av med nattpasset...
          Tydligen så har flera människor tackat nej till nattpasset efter 1 praktiknatt där ^^ .

          Kommentar

          • haraldo
            • May 2008
            • 1

            Spöken, jag tror det finns! Inte för att jag har set ett!

            Kommentar

            • qenzo
              • February 2005
              • 1747

              Ursprungligen postat av Aircut64
              Läskigt värre! Din dotter kan se dem! Hon har en speciellförmåga
              Mja det får hon så gärna ha så, men eftersom jag är himla mörkrädd är jag inte så förtjust i att få höra typ "varför sitter han i soffan?"

              Och så har hon inte pratat om varken tanter, gubbar eller barn sedan i vintras då vi for förbi tanten i skogen. Det kanske beror på att skogen är borta, vem vet?
              Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

              Kommentar

              • qenzo
                • February 2005
                • 1747

                Ursprungligen postat av Aircut64
                Vad är TAPS för något företag då ? Det enda jag hittar om det på Wikipedia är att det är en öde väg i USA :o
                Men Air... det första som dök upp på google var ju denna http://www.the-atlantic-paranormal-society.com/

                De har även en serie som heter Ghost Hunters och sänds på SciFi.
                Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

                Kommentar

                • qenzo
                  • February 2005
                  • 1747

                  Ursprungligen postat av Aircut64
                  Ni ser, vi har varigt med om en hel del här, förstår fortfarande varför inte många tror på ''övernaturlighet'' :/
                  Jag tycker snarare tvärtom. Många tror på paranormala saker, men ofta så slukar de precis allt som presenteras framför dom.
                  Som orber tex. Miljoner människor blir hysteriska över dessa små ljusfenomen, när det i slutändan kan ha varit damm eller kryp.

                  En "skeptisk" spökjägare blev ex väldigt till slig över ett ansikte som visade sig på väggen, högt uppe vid taket. Och sedan vid närmare analys av mitt populära Taps, visade sig vara en skugga från ett ventilationsnät.

                  Allt som sker är inte övernaturligt, men allt är heller inte påhittat eller har naturliga förklaringar.
                  Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

                  Kommentar

                  • Aircut64
                    • July 2007
                    • 1207

                    Lite läskigt, det där med din dotter. Men får jag fråga, vad hände med hennes kompis som påstod att hon bodde inne i er garderob? Försvann hon spårlöst eller vad hände exakt?

                    Kommentar

                    • XenOn
                      • March 2008
                      • 1008

                      Och upp igen så att diskussionen kan fortsätta
                      Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.

                      Kommentar

                      • Nina82
                        • January 2008
                        • 6610

                        Ursprungligen postat av Aircut64
                        Morssan jobbar på ett ålderdomshem.
                        Där hon bland annat sett gamla döda tanter vandra omkring om nätterna samt konstiga ljud. Hon la av med nattpasset...
                        Tydligen så har flera människor tackat nej till nattpasset efter 1 praktiknatt där ^^ .
                        Min mamma jobbar oxå natt på ett annat ålderdomshem där det spökar. Men de som jobbar där ser inga spöken utan de som är sjuka och nära döden berättar att det står en kvinna och två barn vid deras säng.
                        Ibland när personalen kommer in säger den gamle åt personalen att de får vara tysta för det ligger barn och sover i soffan eller frågar personalen om de såg kvinnan som just gick ut ur rummet.
                        Mamma kan tycka det är lite obehagligt ibland men tycker inte det gör nåt så länge inte hon störs av det.
                        Däremot finns det ny ung personal som slutat pga detta.
                        Dessa spöken har blivit en del av jobbet i perioder och mest verkar de vara aktiva runt advent och jul.

                        Min mamma har många historier från sitt jobb ovh det är lila intressant att lyssna på var gång .

                        Hon har även kollat upp vilka kvinnan och de två barnen är och det visade sig att det stod en gård på detta ställe som brann ner. I branden omkom en kvinna och två barn sägs det.
                        Vissa myter säger oxå att de har drunknat i dammen som ligger intill ålderdomshemmet men det finns inga belägg för det.
                        12L 12L 24L 24L 24L 24L
                        38L 54L 54L 63L 450L

                        Kommentar

                        • Guppie
                          • June 2008
                          • 145

                          Det sägs att mkt är bara bluff och båg och att det är folk som vill tro att dom känner och hör saker. Men min kompis berättade för mig att när hon var två år så hade hon tydligen vart hos sin mormor och dom bor mitt ute i ingenmansland och hennes mormor hade lagat mat. Hon hade lämnat spisen en stund, med min kompis Malin som hon heter sittandes vid köksbordet och målade. Helt plötsligt hade Malin kommit springande och frågat jätteglatt vem tanten var som hjälpte mormor med maten så den inte brändes. När mormorn gick tillbaka till köket så stod inte kastrullen på plattan längre och plattan var avstängd. Det är lite creapy faktiskt!!
                          Fem såna där guppies och påökning snart!

                          Även en sån här liten en tuffing, men han är lite feg

                          Kommentar

                          • Naugthy
                            • February 2008
                            • 531

                            min mamma har känt för en herrans massa år sen att när hon ligger i sängen så kändes det som att nån satte sig på sängkantern nere vid hennes fötter.
                            "I don´t need to be careful, because I have a gun." Homer Simpson
                            "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat." Nalle Puh

                            Kommentar

                            • SJonsson
                              • July 2008
                              • 49

                              tro och tro vet jag inte att jag gör men rädd blir jag som bara den. jag kanske inte vill tro på dem för att minska min rädsla... vad vet jag.
                              45 liter

                              Kommentar

                              • Guppie
                                • June 2008
                                • 145

                                Jag sitter iallafall med ögonen vitt uppspärrade och öronen på helspänn efter att jag tittat på ett program som undersöker spöken
                                Fem såna där guppies och påökning snart!

                                Även en sån här liten en tuffing, men han är lite feg

                                Kommentar

                                Arbetssätt...