Hockey-Vm!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Ursprungligen postat av Einarsson
    Haha. Europe isn't a country?
    No, it's a rock band
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Einarsson
      • May 2012
      • 2956

      Haha
      350L Diskus

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        Jahaja... Så var det dags igen. Hur går det i år tro? Inledningsmatchen mot Lettland var ju inte så övertygande, å andra sidan kanske Letterna inte är så pjåkiga, då de gav även Tjeckien lite att bita i.
        Senast redigerad av Shepard; 08 May 2016, 14:50.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          Nja intresset verkar vara litet
          Hockey är ju inte riktigt min grej, men brukar ändå kolla en del när de bästa spelar fast det gör det ju så sällan - det är ju inte ens B-laget som spelar nu för tiden. Så detta gång avstår jag helt även om Sverige skulle vinna (fast enligt tidningen lär de knappast göra det)- Du får rapportera
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            Hehe, tja, de ligger under med 0-1 mot Danmark just nu, så känns inte så lovande. Ryssarna hade tidigare idag rejäla problem med Kazakstan, men lyckades till slut vinna med 6-4.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Marten64

              • July 2012
              • 1020

              Även jag är måttligt intresserad, möjligtvis så sätter jag mig och tittar när det drar ihop sig till kvart/semifinaler. Fortsätter det fina vädret avstår jag.
              / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                Tja, tycker väl i och för sig att den andra burken är intressantare, men hockey-VM är väl ändå ett av få hyfsat intressanta inslag på dumburken. En del idrott, och naturdokumentärer är väl istort sett vad som går att se. Och ifall nå'n mot förmodan bryr sig, så leder Sverige över Danmark med 3-1 nu

                Make that 4-1... Danskarna drog på sig en 2+2.
                Senast redigerad av Shepard; 08 May 2016, 19:36.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Fantastiskt att Sverige slog Danmark i ishockey, man blir verkligen imponerad
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    Känns lite typiskt svenskt på nå't sätt att tappa 2-0 till 2-4...
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      Men oavsett vad man tycker om hockey-VM, så är det ändå ca 110% intressantare än melodifestivalen Även om det är ungefär lika säkert att Kanada kommer att vinna VM-guld som att det kommer att vara en hel del kompisröstande i MF...
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        Hehe, med tanke på att intresset för hockey-VM verkar rätt svagt, så var det kanske lite onödigt att väcka den här gamla tråden till liv igen. Väck inte den tråd som sover Är inte det ett gammalt ordspråk? Inte? Tja, det borde vara det...

                        Jaja, jag tänker hur som helst fortsätta att flacka med blicken mellan hockeyn, datorn, och akvariet
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • Marten64

                          • July 2012
                          • 1020

                          Shepard, jag håller med dig om att Hockey VM är mer intressant än Eurovision contest. Jag har läst att vi lyckades slå Kasakerna efter en lite trevande inledning. Är vi klara för slutspel/kvart?
                          /Johan
                          / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Ursprungligen postat av Shepard
                            Men oavsett vad man tycker om hockey-VM, så är det ändå ca 110% intressantare än melodifestivalen .
                            Grader av helvetet
                            Nä jag har egentligen inget emot någondera - bara jag slipper titta och det är ju frivilligt

                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              Ursprungligen postat av Marten64
                              Shepard, jag håller med dig om att Hockey VM är mer intressant än Eurovision contest. Jag har läst att vi lyckades slå Kasakerna efter en lite trevande inledning. Är vi klara för slutspel/kvart?
                              /Johan
                              Tror inte gruppspelet är klart riktigt än, men är osäker.

                              Kjell: Hehe, tja, det beror ju på, om man råkar befinna sig med några som prompt måste se eländet (melodifestivalen, som de snart borde döpa till nå't annat än Eurovision vad det verkar), och man inte har nå'nstans att fly och ta betäckning, så är det ju inte så frivilligt

                              Som tur är har man ju ett "safe haven"
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • Shepard

                                • March 2003
                                • 13992

                                Det är 0.9 sekunder kvar, kanadensarna sätter 2-0 i tom bur, och de slänger klubbor och hjälmar på isen och börjar fira... Bara för bli beordrade att ta upp dem igen, för att de 0.9 sekunderna ska spelas klart Domaren hann knappt släppa pucken i isen vid tekningen innan slutsignalen gick. Jaja, kanadensarna fick fira två gånger.

                                Hur som helst, grattis Kanada, föga förvånande.
                                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                                Min profil
                                Mitt galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...