Sensmoral - räkor skall inte kastas

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Sensmoral - räkor skall inte kastas

    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2

    Fortsätt kasta...
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Annars läste jag om en pajsare som fick fler miljoner i skadestånd från en husbilstillverkare för att både bilen och han skadats när den körde av vägen. Orsak det stod inte i instruktionsboken att man var tvungen att sitta kvar bakom ratten och styra när man kopplat in "cruisedrivern". Mannen kopplade nämligen in den och gick sedan bak i bilen för att ta sig en kopp kaffe (eller vad det nu var - kaffe var det nog inte för det finns inte därborta)
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Raven
        • February 2005
        • 15385

        #4
        var ju en i usa som försökte stoppa kedjan på en motorsåg och kapa handen.
        fick en j***a massa pengar för de,stog ju inte i handboken att man inte kunde stoppa kedjan.

        kollar man elektriska prylar i usa så står det titt som tätt att dom inte ska användas i duschen eller när man sover.

        uppenbarligen har dom inget därborta som heter "sunt förnuft" och det märks en del när man "chattar" med folk runtom i världen.

        men kommer en del bra också.
        LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
        Faktatråd Om AkvarieVatten
        Växtakvaristernas Paradis

        Kommentar

        • oveb
          • January 2004
          • 2577

          #5
          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Annars läste jag om en pajsare som fick fler miljoner i skadestånd från en husbilstillverkare för att både bilen och han skadats när den körde av vägen. Orsak det stod inte i instruktionsboken att man var tvungen att sitta kvar bakom ratten och styra när man kopplat in "cruisedrivern". Mannen kopplade nämligen in den och gick sedan bak i bilen för att ta sig en kopp kaffe (eller vad det nu var - kaffe var det nog inte för det finns inte därborta)
          Liiiite Långben över det !!!
          Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

          Kommentar

          • sacha
            • May 2005
            • 1016

            #6
            Ursprungligen postat av Raven
            var ju en i usa som försökte stoppa kedjan på en motorsåg och kapa handen.
            fick en j***a massa pengar för de,stog ju inte i handboken att man inte kunde stoppa kedjan.

            kollar man elektriska prylar i usa så står det titt som tätt att dom inte ska användas i duschen eller när man sover.

            uppenbarligen har dom inget därborta som heter "sunt förnuft" och det märks en del när man "chattar" med folk runtom i världen.

            men kommer en del bra också.
            http://www.sawstop.com/media/Table%2...WMV%20high.wmv
            De vill ju du ta bort här i sverige med, med dina hänvisningar till alla möjliga korkade å icke korkade lagar

            De sunda förnuftet asså
            Tjopp...

            Kommentar

            • petnym
              • May 2002
              • 5028

              #7
              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
              Annars läste jag om en pajsare som fick fler miljoner i skadestånd från en husbilstillverkare för att både bilen och han skadats när den körde av vägen. Orsak det stod inte i instruktionsboken att man var tvungen att sitta kvar bakom ratten och styra när man kopplat in "cruisedrivern". Mannen kopplade nämligen in den och gick sedan bak i bilen för att ta sig en kopp kaffe (eller vad det nu var - kaffe var det nog inte för det finns inte därborta)
              Synd bara att storyn är en myt...

              Did a driver set the cruise control on his vehicle then slip into the backseat for a nap?
              Gräset är grönare på andra sidan glaset...
              Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
              Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

              Kommentar

              • sacha
                • May 2005
                • 1016

                #8
                De mesta som sägs är ju myter när de börjar.. "en polare till mej" "en i USA" etc. etc. "min kusins släkting" "eva i tidaholm"... puhhh.. rannsaka er nu
                Tjopp...

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  #9
                  Ursprungligen postat av petnym
                  Synd bara att storyn är en myt...

                  http://www.snopes.com/autos/techno/cruise.asp
                  Ytterligare ett bevis på att man inte skall lita på kvällstidningarna- lästedet för bara några få månader sedan
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • gladys
                    • March 2005
                    • 1962

                    #10
                    Men herre!! Jag hörde en liknande...

                    Två damer had fått fel på bilen. En lastbil stannar och föraran erbjuder sig att bogsera dom till närmsta mack.

                    Sagt och gjort dom kopplar ihop bilarna och åker iväg. Lastbilsföraren tycker att damernas bil kränger så fasligt att han stannar efter bara en kort bit och går ut till deras bil.

                    De båda damerna sitter bleka och omskakade...
                    ..i baksätet.
                    Quidquid latine dictum sit, altum viditur

                    Kommentar

                    Arbetssätt...