blomgalningar!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Linda_A
    • March 2005
    • 1479

Ursprungligen postat av Morellen
    ont om plats att äta frukost vid köksbordet *S*
    Har varit värre kan jag säga dig. Fast det är bara halva bordet som syns, resten är nedvikt. Var skönt att bli av med sticklingarna och resten åker nästa vecka.
    //Linda

Kommentar

• Morellen
      • November 2003
      • 4349

Ursprungligen postat av Linda_A
      Var skönt att bli av med sticklingarna och resten åker nästa vecka.
      mmmmmmm... och du fick ju inga nya att knö in?
      http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

"Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
      (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

Kommentar

• Linda_A
        • March 2005
        • 1479

Morellen: Tänka sig att det har jag inte, tänkte ge dem till dig istället. *S*

Nu ska du inte vara sån.
        Senast redigerad av Linda_A; 28 April 2006, 08:43.
        //Linda

Kommentar

• Morellen
          • November 2003
          • 4349

Snart är det nog så man kan hiva ut pellisarna iaf... Då blir det jättemkt plats här ju! (och jag samlar inte på pellisar - råkar bara ha ett par stycken)

Kommentar

• Linda_A
            • March 2005
            • 1479

Snart är det nog så man kan hiva ut pellisarna iaf... Då blir det jättemkt plats här ju! (och jag samlar inte på pellisar - råkar bara ha ett par stycken)
            Ungefär som jag då. Jag samlar inte heller på dem. De bara förökar sig.

Fast nu har jag fixat så att det blev mera plats plus att en del ska in balkonglådarna när de är köpta. Mina pellisar har sått ute i två veckor nu. =)
            De engelska har börjat blomma för andra gången nu.
            //Linda

Kommentar

• Morellen
              • November 2003
              • 4349

ute på natten med? Har inte riktigt vågat det för det har varit rätt kyligt de senaste dagarna...
              Nu håller jag på att göra en hoyalista och en pelargon lista. Bara 18 sorters pellisar - det är nästan normalt!

Kommentar

• Linda_A
                • March 2005
                • 1479

Morellen: Vi har inte haft minus grader på 4 veckor om jag inte har helt fel.

När jag har stigit upp vid 3-4 vissa nätter har det varit 3-5 plus.
                Glöm inte att jag bor minst 35 mil söder ut. (är väl 30 till götet och du bor en bit utanför va?)
                //Linda

Kommentar

• Morellen
                  • November 2003
                  • 4349

nepp, det har inte varit minus här heller men det känns ju som om det skulle komma direkt om jag försökte sätta ut något *S* Kanske skulle hiva ut änglarna - de är mest i vägen iaf...

Kommentar

• Linda_A
                    • March 2005
                    • 1479

nepp, det har inte varit minus här heller men det känns ju som om det skulle komma direkt om jag försökte sätta ut något *S* Kanske skulle hiva ut änglarna - de är mest i vägen iaf...
                    Jag kan inte svara för hur det är just hos er. Men mina pellisar verkar trivas och jag tycker att doftisarna luktar mera och allt verkar växa på.
                    Och som sagt har mina engelska börjat blomma igen trots att de var mindre bra skick efter sambons ickevattning.
                    Bifogade filer
                    //Linda

Kommentar

• Kramfors
                      • January 2003
                      • 7265

Någon som vet vad som är upp och ned på Bukett Annemon "knölar".
                      Eller kan man plantera dem vilket som.
                      http://www.kramforskoi.com/

Kommentar

• Sonja
                        • October 2003
                        • 7357

Ursprungligen postat av Kramfors
                        Någon som vet vad som är upp och ned på Bukett Annemon "knölar".
                        Eller kan man plantera dem vilket som.
                        Jag har kollat i några olika växtböcker jag har och ingenstans står det något om en upp- och en nersida på knölarna.
                        Alltid nyfiken!
                        Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

Kommentar

• Kramfors
                          • January 2003
                          • 7265

Ursprungligen postat av Sonja
                          Jag har kollat i några olika växtböcker jag har och ingenstans står det något om en upp- och en nersida på knölarna.
                          Tack, får väl då bara stoppa ner dem i jorden.
                          Jag planterade några andra lökar i går, när min hustru kom hem från jobbet så frågade hustrun om jag satt lökarna rätt väg, naturligtvis hade jag ingen tanke på att det fanns upp och ned på lökar så det var till att plocka upp dem och plantera dem rätt väg, därav frågan vilken väg Bukett Annemon ska vara.

Kommentar

• Sonja
                            • October 2003
                            • 7357

Ja då förstår jag. T ex tulpaner, narciss, liljor mm har en uppåtände och en neråt. Dom där anemonerna såg riktigt fina ut på bilderna i mina böcker. Fanns riktigt ordentligt röda som jag blev intresserad av
                            Alltid nyfiken!

Kommentar

• Kramfors
                              • January 2003
                              • 7265

Våren och försommaren är en hemsk tid med allt jobb i trädgården, fröer ska planteras, gräsmattan krattas, döda växter från förra året rensas bort, krukväxter sättas om, hustrun har pelargon och Fuchsia "dille", 2 meter höga änglatrumpeter och alla andra blommor och plant som ska in och ut morgon och kväll.
                              Ja nog finns det många blomgalningar.

Har ni märkt vad asfalt är vacker.

Kommentar

• Sonja
                                • October 2003
                                • 7357

Ja, och så kan man måla den grön i lite olika nyanser. Perfekt Inte behöver man vattna den heller, ännu bättre... eller tänk att slippa klippa... oj, oj, oj... fast grannarna skulle väl bli sura förstås Det skulle säkert ge "området" dåligt rykte
                                Alltid nyfiken!

Kommentar

Arbetssätt...