blomgalningar!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lenmar
    • February 2004
    • 6154

Ursprungligen postat av Lenmar
    Nähä Förstår inte vad du menar... eller hm.... räknade snabbt i huvudet... 12 sorter i 17 krukor??? Det är ju några stycken det med....
    *fniss* med betoning på NÅGRA....
    Goa hälsningar, Maria Min hemsida
    Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

Kommentar

• Morellen
      • November 2003
      • 4349

*fniss* med betoning på NÅGRA....
      Gott om plats för fler...
      http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

"Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
      (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

Kommentar

• Lenmar
        • February 2004
        • 6154

Ursprungligen postat av Morellen
        Gott om plats för fler...
        Måste sluta läsa denna tråden nu... *jag har inte plats*, *jag har inte plats*, jag har inte plats*....
        Goa hälsningar, Maria Min hemsida
        Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

Kommentar

• Olle A
          • January 2002
          • 1661

Gott om plats? Vad är det? Jag är ingen samlare utan har bara två olika hoyor och sex sorters pelargoner. Däremot är jag galen i frösådder så här års. Vid mina fönster spirar aklejor, Mertensia virginica, tigeröga, blågull, ängsklocka, backnejlika, praktnejlika, gulklint, vild riddarsporre, bollmåra och rosenfibbla för att bara nämna något. Det enda som inte finns kvar hemma är jag själv, som åker till Kina i morgon. Men jag hoppas att mina växt- och fiskskötare gör sitt jobb och håller liv i småplantorna tills jag kommer hem igen!

Olle

Kommentar

• Morellen
            • November 2003
            • 4349

Så det är dags för Kinaresan nu Olle, hoppas den blir kanon och att fisk och blomvakten sköter sig!

jag har inga frösådder ännu, men jag skall sätta tomatplantor snart (var det nu skall få plats?) annars har jag lyckats behärska mig lite på den fronten och inse att tiden för odlingar kommer att vara starkt begränsad i sommar *S*

Kommentar

• Morellen
              • November 2003
              • 4349

Måste sluta läsa denna tråden nu... *jag har inte plats*, *jag har inte plats*, jag har inte plats*....
              naturligtvis har du inte plats just nu - du måste ju få igång nya karet först!
              Sambon förstår inte hur duktig jag är som inte lånat skötbordet till att ställa blommor på så länge. Karaktärsfast som jag är ligger det bara papper där nu (mer lättstädat när det behövs till sin riktiga uppgift)

Kommentar

• Morellen
                • November 2003
                • 4349

Äntligen paket från england.... sex små vittberesta pelargonsticklingar... *S* Varför börjar det bli ont om plats här hemma nu då? Måste vara för att min mage fortfarande växer? ;-)

Kommentar

• Raven
                  • February 2005
                  • 15385

hur ofta bör man vattna nusåhär till sommarn ?

nu vintern har ja vattnat var 5-14 dag och de har funkat.
                  LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                  Faktatråd Om AkvarieVatten
                  Växtakvaristernas Paradis

Kommentar

• Morellen
                    • November 2003
                    • 4349

beror väl på vad som skall vattnas? När det blir varmare kan man ju behöva vattna med tätare intervaller, när solen börjat skina märker jag att jag får gå fler varv med vattenkannan...

Kommentar

• Kramfors
                      • January 2003
                      • 7265

http://www.kramforskoi.com/

Kommentar

• Linda_A
                        • March 2005
                        • 1479

beror väl på vad som skall vattnas? När det blir varmare kan man ju behöva vattna med tätare intervaller, när solen börjat skina märker jag att jag får gå fler varv med vattenkannan...
                        Håller med, multifloran får jag vattna 2 gånger per dag varma dagar.

Men det beror nog lite på rummet och så i övrig. Köket behöver jag inte vattna lika ofta.
                        //Linda

Kommentar

• Morellen
                          • November 2003
                          • 4349

Ursprungligen postat av Linda_A
                          Håller med, multifloran får jag vattna 2 gånger per dag varma dagar.

Men det beror nog lite på rummet och så i övrig. Köket behöver jag inte vattna lika ofta.
                          får du större kök om du vattnar det? ;-) eller menar du att du vattnar blommorna i köket

min multiflora skall inte ha nått vatten, den bara blommar ihjäl sig och dryper nektar och gamla blommor överallt då...

Kommentar

• Linda_A
                            • March 2005
                            • 1479

får du större kök om du vattnar det? ;-) eller menar du att du vattnar blommorna i köket

min multiflora skall inte ha nått vatten, den bara blommar ihjäl sig och dryper nektar och gamla blommor överallt då...
                            Visst du inte att man får större fönster om man vattnar dem?
                            Jag hade 3 ifrån början nu har jag 12.

Vet inte riktigt vad jag ska göra med min. Börjar bli jobbigt stor, funderar på att ta toppen när de nya bladen växt klart och sen sätta i den samma kruka.
                            //Linda

Kommentar

• Linda_A
                              • March 2005
                              • 1479

Hade lite tråkigt nu på morgonen så jag lekte lite med sambons mobilkamera.

Så ser det ut ibland mina hoyor just nu.

Och så till sist min blommande kentiana.
                              Bifogade filer
                              //Linda

Kommentar

• Morellen
                                • November 2003
                                • 4349

ont om plats att äta frukost vid köksbordet *S*

Kommentar

Arbetssätt...