Fiskar eller fotboll?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sippe
    • April 2002
    • 308

    Det såg lite lömskt ut på Sörensens straff hade han knytigt näven hade han fåt mer kraft och antagligen fåt bollen längre ut, Jag tycker det värkar lömskt.

    Kommentar

    • Svan
      • April 2004
      • 63

      Jag bryr mig inte hur det gick till, Sverige är vidare...Italien är det inte...resultatet blev 2-2 och mina 20 kronor förvandlades till
      130...
      Nu är det bara att hoppas på det bästa =)
      /Daniel

      160 liter blandat, 54 liter yngel

      Kommentar

      • tälje
        • May 2004
        • 177

        fattar verkligen inte italinarna (såväl spelare som fans) att de gör sig till åtlöje i hela fotbollseuropa när de skyller på Sverige och Danmark att de inte gick vidare? Har aldrig varit maken till avsaknad av självkritik.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          Sorry men övriga Europa bryr sig inte - visst så nämns det på någon undanskymd plats i förbifarten i en del europeiska tidningar. De flesta tror inte att matchen var uppgjord, men några tror att det ligger nåt i det men att Italien har sig själva att skylla.
          Imorgon kommer ingen tidning (förutom kanske i Italien, Sverige och Danmark) att ens komma ihåg matchen. Redan nu är förövrigt intresset riktat mot att Tjeckien i kvällens match ställer över sina stjärnor i matchen mot Tyskland.
          Självklart vilar de sina spelare inför viktigare matcher om de inte är korkade. Igår var inte Sverige och Danmark korkade utan resultatet blev 2-2. Med detta självklart inte sagt att vare sig Tjeckien, Danmark eller Sverige spelar uppgjorda matcher - de anpassar sig bara till situationen. Det hade såväl Italien som Holland (de drabbade) också gjort om de varit i den situationen.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • tälje
            • May 2004
            • 177

            Till Kjell:

            jag håller med dig till en viss del när det gäller kim men det är inte lätt att spela när man bara får långbollar att jobba på.
            Sverige spelade med bara långbollar mot Danmark, det är inte roligt för varken publik eller spelare

            Kommentar

            • Azur
              • March 2003
              • 12946

              Det hade såväl Italien som Holland (de drabbade) också gjort om de varit i den situationen.
              Man kan nog tillochmed misstänka att anledningen till att italienarna är så säkra på att det var en läggmatch är att det är precis vad de själva hade gjort i samma situation...
              Italienarna verkar heller inte särskilt upprörda, utom över sin egen insats.

              Var det en läggmatch? Min gissning är att det antagligen var det, och att det bara är att gratulera det svenska och danska lagen till att ha spelat smart.
              Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                jag håller med dig till en viss del när det gäller kim men det är inte lätt att spela när man bara får långbollar att jobba på.
                Det var väl ungefär det jag skrev också - man kan absolut inte skylla på varken Källström eller Svensson eftersom de har en omöjlig uppgift så som Sveriges spelsystem är.
                Tycker det är jättetråkigt att Källström får "plikta" för detta genom att få betyget 1 i tidningarna och bara ett snitt på 1.17 i Expressen/GT gallupen.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Visserligen sprack mitt tips men kul att Holland gick vidare. Det blir mycket tufft för Sverige.
                  Tycker dock att domaren i matchen inte riktigt höll måttet - två klara tyska straffar som han missade. Det var ju för övrigt samme domare som helt felaktigt visade ut den ryske målvakten.

                  Imorgon så är det dags för första kvartsfinalen - Portugal mot England. Jag tippar 2-1 till England.
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Bubbelina
                    • June 2003
                    • 322

                    Sverige vinner allt! DEt tror jag :P
                    "Allways look at the brhigt side of life.."

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      Jag tar tillbaka mitt tips på 2-1 till England ikväll pga att "papegojan" Wernersson också trodde att det skulle bli det resultatet
                      Istället tippar jag 2-2 men att England går vidare efter förlängning.

                      Från början tippade jag ju att England, Frankrike och Tjeckien (tippade även Tyskland men de har ju försvunnit) skulle gå vidare till semifinal så det står jag fast vid.
                      Sedan tror jag tyvärr att Holland blir det fjärde semifinallaget - tror att vi hade haft något större chans mot Tyskland.

                      I semifinal ett möts då Frankrike och Tjeckien och där tror jag att Frankrike vinner.
                      I semifinal två möts Holland och England och den matchen kommer att avgöras på straffar. Tror nog att England drar det längsta strået.

                      I finalen vinner sedan Frankrike.

                      Så nu vet ni i alla fall hur det INTE kommer att gå
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • tälje
                        • May 2004
                        • 177

                        FEL FEL Kjell så här går det:

                        i semifinal ett möts Frankrike mot Tjeckien där går Tjeckien vidare efter 3-0 seger.

                        I semifinal två möts Holland mot England där England går vidare
                        efter 2-2 efter fulltid och efter straffar 5-3 till England.

                        I finalen vinner Tjeckien....

                        Kommentar

                        • tälje
                          • May 2004
                          • 177

                          NU ÄR DET KLART.


                          Efter en längre tids spekulationer är de sista utestående frågorna nu lösta och ett transferavtal har tecknats med Rennes, vilket innebär att Andreas lämnar Djurgården för spel i Rennes.

                          Andreas kommer att vara spelklar för Rennes den 10 juli, om han spelar någon mer match för Djurgården är i nuläget inte helt klart.

                          Affären innebär att Rennes betalar en övergångssumma på 1,7 miljoner euro, ca 15, 5 MSEK, samt att en ersättning vid en eventuell vidareförsäljning från Rennes utgår med 20% på mellanskillnaden mellan den framtida försäljningssumman och 1,520 miljoner euro.

                          Kommentar

                          • sammy
                            • March 2004
                            • 282

                            Så här "Blir" det:

                            Portugal - England 3-2
                            Frankrike - Grekland 2-1
                            SVERIGE - HOLLAND 1-2 (men hjärtat säger 2-1)
                            Tjeckien - Danmark 2-1

                            Portugal - Holland 1-2
                            Frankrike - Tjeckien 3-1

                            Holland - Frankrike 2-1 (2-1 av Van Nistelroooooooooj som jag skrev tidigare)

                            Tråkigt men sannolikt... Buuh
                            240 l. Asien - Indiska Ciklider, Tomat Ciklider, Humlafiskar, kinesiska stenalgätare och en Kulfisk
                            270 l. Sällskap - Scalare, fjärilsciklider, Kilfläcksrasboror, Sorgmanteltetra, Siamensis, Ancistrus och två tigersniglar
                            54 l. Fiskhotell

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              Istället tippar jag 2-2 men att England går vidare efter förlängning
                              Ja mitt tips sprack ju direkt även om det inte var alltför långt borta att det hade stämt.
                              Lite tråkigt att England är borta och nog var deras bortdömda mål en domartabbe och de hade otur då deras tidigare bäste spelare bröt benet och fick utgå, men det är ingen tvekan om att portugiserna var det bättre laget och välförtjänt gick vidare.
                              Ikväll är det dags för nästa kvartsfinal Frankrike mot Grekland och här vore det en stor sensation om inte Frankrike vinner. Jag tippar 3-1 till Frankrike.
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • Zone
                                • February 2004
                                • 680

                                Jag tror och hoppasatt fransmännen underskattar grekerna, så jag tippar 1-0 till grekerna.
                                MVH.
                                Tommy.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...