Fiskar eller fotboll?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Fiskar eller fotboll?

    För mig blir det nu fotboll en tid framöver (även om jag för den skull inte glönmmer att mata fiskarna och byta vatten).

    Så här kommer det att gå (tror jag)

    I grupp 1 går Spanien och Portugal vidare.
    I grupp 2 Frankrike och England går vidare även om Kroatien kan överraska.
    I grupp 3 som är den svagaste gruppen går Italien och förhoppninsvis Sverige vidare (vore dåligt annars eftersom det är den sämsta gruppen).
    Grupp 4 blir tuff - 3 riktigt bra lag - Tjeckien med de bästa resultaten bakom sig de senaste åren, Tyskland som alltid går långt i turneringar och Holland som har ett mycket bra lag. Mitt tips blir Tjeckien och Tyskland fast jag hoppas det blir Thjeckien och Holland.

    Kvartsfinal 1 - Frankrike mot Portugal. Tufft för Frankrike att möta hemmalaget men de vinner nog.
    Kvartsfinal 2 - England mot Spanien. Svårt igen, men Spanien brukar ju ofta klappa ihop mot slutet av turneringarna så jag tror England vinner.
    Kvartsfinal 3 - Italien mot Tyskland. Inte mina favoritlag direkt Tyskland tråkigt och Italien filmar). Motsättningar som vanligt i Italiens lag och de skyller alla motgångar på domarn. Tyskland har två alternativa målvakter (Kahn och Lehmann) som bägge är säkerhetsrisker och den som får stå kommer säkert att schabbla in ett mål. Tror dock att Tyskland vinner.
    Kvartsfinal 4 - Sverige mot Tjeckien. Tjeckien är bästa laget, men Sveriges chans ligger i att Tjeckien inte har någon erfarenhet av stora turneringar. Tror dock tyvärr att Tjeckien vinner.

    Semifinal 1 - Frankrike mot England. Frankrike vinner och Svennis "avrättas" eftersom ju England är världsbäst (i England i alla fall). Någon Sir Svennis lär han aldrig bli.
    Semifinal 2 - Tjeckien mot Tyskland. Håller på Tjeckien men tror att rutinen vinner över kvalitet och Tyskland vinner.

    Final - Frankrike mot Tyskland. Frankrike vinner och Henry gör segermålet när det är en kvart kvar geonom en tåfjutt som Kahn schabblar in mellan benen.

    Genom att läsa detta inlägg så har ni nu fått reda på hur det kommer att gå så behöver ni inte kolla på fotbollen - men eftersom jag inte litar ett dyft på mig själv så kollar jag i alla fall
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • Mats Bruér
    • August 2002
    • 282

    #2
    Kjell, du kan mycket om akvarium men nu har du även bevisat att du kan fotboll. Har igår satt en 500:- på Frankrike-Tyskland i final med Frankrike som vinnare. Bra jobbat.
    Mats
    720 diskus
    540 diskus
    www.discusklubben.dk

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Har igår satt en 500:- på Frankrike-Tyskland i final med Frankrike som vinnare.
      Då var det ju tur för dig att jag inte avslöjade hur det skulle gå innan du satsade dina pengar, för nu kommer ju oddset att rasa
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Alexander Ylipää
        • May 2003
        • 1831

        #4
        Kjell, har du tippat något inför Em?
        Med vänlig hälsning
        Alexander

        Kommentar

        • oveb
          • January 2004
          • 2577

          #5

          Det bästa med fotbolls-EM är att det blir hyggligt lugnt på golfbanorna när "viktiga" matcher spelas
          Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

          Kommentar

          • Corydoras mad
            • April 2003
            • 1686

            #6
            <font color="red">Frankrike - Italien i finalen. Hur kan du tro Tyskland ?
            Sverige kommer gå långt. Zlatan har visat att han är på riktigt spelhumör, och istället för att stå och titta på bollen och vänta på pass, så har han börjat kämpa för att erövra den. Ytterbacken Edman har också visat kämparglöd och gör långa rushningar på kanten med inlägg. *Hoppas verkligen* att de har Källström på mittfältet istället för Svensson... usch .

            Men som Thomas Wernerson så verkar allt stämma för bra, inga vidare skador, inga slagsmål (som i WM 2002). Stämmingen är bra. Men var är haken?

            Själv är jag optimistisk och tror att Sverige går till Semifinal eller Final. Om de vinner eller inte får vi se. Imorrn ska jag i alla fall se inledningsmatchen ombord på Cinderella (Ålands kryssning). Heja Sverige! </font id="red">
            /Mathias
            The Corydoras freak

            Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=964171

            Kommentar

            • laxxxen
              • April 2004
              • 45

              #7
              Tjeckien vinner. Holland och Tyskland kommer inte gå långt.
              180L, under uppstart...

              Kommentar

              • Mats Bruér
                • August 2002
                • 282

                #8
                Sluta drömma grabbar , Kjell har rätt . Punkt slut !!!!

                Mina 5000:- kommer att sitta som en smäck hos någon zoo handlare :-)

                10 grabbar som satsat vars 500 vinnaren tar allt.

                kommer att bli en ny pump till 540 karet samt eventuellt VF Diskus till 720 karet....., om man vågar ???
                Mats
                720 diskus
                540 diskus
                www.discusklubben.dk

                Kommentar

                • sammy
                  • March 2004
                  • 282

                  #9
                  Mitt tips är att Holland vinner finalen efter att Frankrikes Barthez gör nåt råidiotiskt i finalen... Van Nistelrooy avgör med ett 2-1 nickmål i 84:e minuten, (Sverige får spela bronsmatch där italien vinner på straffar efter 1-1 i matchen)
                  240 l. Asien - Indiska Ciklider, Tomat Ciklider, Humlafiskar, kinesiska stenalgätare och en Kulfisk
                  270 l. Sällskap - Scalare, fjärilsciklider, Kilfläcksrasboror, Sorgmanteltetra, Siamensis, Ancistrus och två tigersniglar
                  54 l. Fiskhotell

                  Kommentar

                  • Lenmar
                    • February 2004
                    • 6154

                    #10
                    Å jag tror att pappa (läs min man) kommer sitta klistrad framför TV:n medans mamma (läs jag) kommer ha fullt sjå med att mata ungar, mata fiskar, byta blöjor, byta vatten, städa rum och ansa akvarier!!!

                    ÄNTLIGEN FÅR JAG SKÖTA FISKARNA SJÄLV!!!!!!!!!!!!!

                    Mamma Jenny
                    Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                    Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                    Kommentar

                    • Robot
                      • February 2004
                      • 1174

                      #11
                      Hmm.. Sverige kommer gå till final faktiskt... Oväntat men sant.. England klarar sig inte ur gruppspelet och inte Tyskland heller. Kahn gör som Seaman gjorde 2002 - en jättetavla och visar att man kan vara för gammal som målvakt..

                      Spanien gör som vanligt - går till kvarten men inte längre... Italien kommer vinna mot Bulgarien och Danmark med 1-0 och spela 1-1 mot Sverige..

                      Chippen kommer göra ett avgörande mål för Sverige och Källström kommer att dundra in en sjuhelsikes frispark.. Zlatan gör som han gjorde mot Finland senast - dribbla bort fyra försvarare samtidigt och Henke Larsson gör 4 mål totalt..

                      Så kommer det att bli..

                      Kommentar

                      • Joacim
                        • December 2003
                        • 964

                        #12
                        Fotboll?? Bah... en sport för veklingar! SM i knyppling hade varit mer intressant. Nej, ge dem var sin boll istället så de slipper gnabbas om en enda eftersom de ändå inte får slåss om den!
                        /J
                        Det finns 10 sorters människor här på jorden.
                        De som förstår binära tal och de som inte gör det.

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          #13
                          Fotboll?? Bah... en sport för veklingar!
                          Sorry men vi som skriver här kommer inte att spela utan vi tittar på SAMTIDIGT som vi knypplar eller vad vi nu gör.
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • bergsten
                            • April 2004
                            • 44

                            #14
                            Det kommer bli en härlig tid, med uppstart av 150 l, samtidigt som TVn står på i bakgrunden.

                            Zlatan bli hjälte och Sverige går vidare från gruppen tillsammans med Italien, men åker ut direkt sen. Tyvärr. Italien vinner.

                            Ancistrus är minsann inget att lägga i malpåse.
                            40 l, sällskap, 200 l Dvärgcikild
                            Zoonen

                            Kommentar

                            • matzen
                              • February 2004
                              • 608

                              #15
                              För mig blir det både och eftersom mina kar står i tv-rummet. Själv tror jag attt Frankrike tar hem det hela. Dom har ett komplett lag med gott om spelare som kan avgöra på egen hand!
                              To be or not to be a cichlidlover that´s no question

                              Kommentar

                              Arbetssätt...