Fiskar eller fotboll?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ricke
    • February 2004
    • 352

    #61
    YESSSS fan va fint mål av zlatan

    Kommentar

    • Peter1904
      • February 2003
      • 1079

      #62
      Ojojoj.....det var en riktig nervpärs och med tanke på hur matchbilden var så känns 1-1 som en liten vinst.

      Kommentar

      • Robot
        • February 2004
        • 1174

        #63
        Zlatan zlår zom zanligt zill izen... Gött!

        Kommentar

        • Peter1904
          • February 2003
          • 1079

          #64
          Ursprungligen skickat av Robot
          Zlatan zlår zom zanligt zill izen... Gött!
          Zu zenar zäl Zött?

          Kommentar

          • Tricella
            • October 2002
            • 1052

            #65
            Sverige

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #66
              Skönt men än är inte pärsen över. Nog skulle det sitta fint med 2-2 mot Danmark - i så fall är både Danmark och Sverige vidare.
              Annars måste jag säga att jag tyckte att italienarna uppträdde mycket bra - definitivt inga primadonnafasoner som de så ofta (med rätta) blir beskyllda för.
              Vi får ju faktiskt erkänna att Italien var bättre än Sverige, men de "föll" på eget grepp när de redan från starten i andra halvlek började spela defensivt (eller om skall se det positivt ur svensk synvinkel så orkade de inte längre spela så offensivt). När sedan Zlatan gjort drömmålet så tog de totalt över igen och spelade ut Sverige.
              Beröm till de svenska förbundskaptenerna som verkligen satsade offensivt i andra halvlek (plockade ut en back till förmån för en forward).
              Gnälla vill jag göra på Tomas Wernersson som likt en papegoja hela turneringen och även innan tjatat om att Kim Källström skall in och Anders Svensson ut, när det var VM så tjatade han likt en papegoja hela tiden om att Anders Svensson skulle in. Se till att analysera matchen istället. Nu går hans analys enbart ut på att bevisa att han har rätt som att påstå att "matchen vände" när Källström kom in. Matchen vände ju i själva verket när domaren blåste igång andra halvlek då Italien började spela defensivt och de sedan vid varje byte ersatte en offensiv spelare med en defensiv och Sverige gjorde tvärtom.

              Ett plus dock till Glenn Strömberg som utan tvekan är den den särklassigt bäste av de 4 bisittarna till huvudkommentatorerna.

              I matchen tyckte jag väl att de stora besvikelserna var Ljungberg och Larsson, men utan tvekan så var de mycket hårt bevakade så man kan kanske inte begära mer, trots allt mötte vi ju ett bättre lag.
              Bäst var självklart Isaksson och Zlatan.

              Högersidan (Nilsson och Wilhelmsson) fick mycket kritik, men det var kanske inte så konstigt eftersom Italien bästa spelare satsade på den kanten.
              Detta till trots så kom faktiskt Italien igenom nästan lika många gånger på vänstersidan (Edman och Ljungberg) och var dessutom därifrån inlägget till Italiens mål kom.

              Summering:
              Hela Sveriges lag gjorde en kämpainsats som aldrig gav upp trots att de mötte ett bättre lag.

              Sanningen:
              Ingen är bättre än sin sista match. Förlorar vi mot Danmark ja då är 5-0 mot Bulgarien och 1-1 mot Italien inget värt.
              Så nu laddar vi om.

              Ikväll ser jag fram emot Holland mot Tjeckien.
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Corydoras mad
                • April 2003
                • 1686

                #67
                <font color="red">Precis som de i stuidon sa, så borde inte Isaksson skrivt på sitt kontrakt med Rennes. Efter denna match lär han bli efterfrågad av storklubbar. Matchens bästa spelar helt klart Isaksson, därefter Zlatan! </font id="red">
                /Mathias
                The Corydoras freak

                Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=964171

                Kommentar

                • Tricella
                  • October 2002
                  • 1052

                  #68
                  Ett plus dock till Glenn Strömberg som utan tvekan är den den särklassigt bäste av de 4 bisittarna till huvudkommentatorerna.
                  Jag håller helt med dig här. Glenn Strömberg är strålande på att förklara fotboll och det märks att han är italien influerad då dessa människor är galna i fotbollens magi.
                  Jag gillar även Rit-Ola som förklarar spelsystem på ett väldigt ingående och fyndigt sätt! De lyfter programmen med sina analyser...

                  Kommentar

                  • Guy Palm
                    • March 2002
                    • 5720

                    #69
                    Precis som de i stuidon sa, så borde inte Isaksson skrivt på sitt kontrakt med Rennes. Efter denna match lär han bli efterfrågad av storklubbar.
                    Kanske för Djurgården som förlorar en hel del pengar, men det är nog bättre att gå till en klubb där man inte riskerar att få sitta på bänken.

                    Guy
                    Guy
                    ,Poecilia,SKS,GOC,

                    Kommentar

                    • Corydoras mad
                      • April 2003
                      • 1686

                      #70
                      Kanske för Djurgården som förlorar en hel del pengar, men det är nog bättre att gå till en klubb där man inte riskerar att få sitta på bänken.
                      <font color="red">Isaksson har spelat i Juventus en tid förut, och han har en del rutin nu. Jag tror att han kunnat komma i en riktigt storklubb.

                      Glenn Strömberg bor ju i Italien och kan det mesta om det italienska spelet. Staffan Lindeborg, Glenn Strömberg - EM's bästa kommentatorer. Gillar också Chris Härenstam.</font id="red">
                      /Mathias
                      The Corydoras freak

                      Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=964171

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        #71
                        Kanske för Djurgården som förlorar en hel del pengar, men det är nog bättre att gå till en klubb där man inte riskerar att få sitta på bänken.
                        Håller helt med - bättre att utvecklas i en lite "sämre" klubb än sitta på bänken i en storklubb.

                        Jag gillar även Rit-Ola som förklarar spelsystem på ett väldigt ingående och fyndigt sätt!
                        Håller helt med där också.
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • tälje
                          • May 2004
                          • 177

                          #72
                          Om affären hade varit klar som Rennes säger finns det absolut ingen anledning för DIF att vänta med att gå ut med det. Isaksson själv ger heller inga kommentarer om att det är klart. Alltså är affären inte klar! Förmodligen förhandlar klubbarna med varandra och det ser bra ut (rennes synvinkel) för en försäljning, men som sagt. Nya infall och händelser (Ex.italienmatchen) kan förändra förhandlingsbilden...

                          Kommentar

                          • Corydoras mad
                            • April 2003
                            • 1686

                            #73
                            <font color="red">Enligt franska källor är affären redan klar. Men som du säger så har ej Isaksson bekräftat.</font id="red">
                            /Mathias
                            The Corydoras freak

                            Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=964171

                            Kommentar

                            • tälje
                              • May 2004
                              • 177

                              #74
                              Det här kommer från dif.se


                              En eventuell affär meddelas omedelbart på vår hemsida.

                              Uppgifterna och ryktena om att Andreas Isaksson skulle var klar för Rennes fortsätter i en strid ström. Inget av detta är dock sant. I dagsläget har Djurgården inte ens fått något nytt bud från Rennes att ta ställning till utan bollen ligger just nu hos Rennes.

                              Om en eventuell affär med Isaksson och Renne, eller någon anna klubb, skulle bli av kommer vi omedelbart att meddela detta här på dif.se, så länge det inte står här är det just bara rykten och spekulationer.

                              Kommentar

                              • Lenita
                                • June 2003
                                • 850

                                #75
                                Jaha, så har man då fallit för grupptrycket och sett sin första fotbollsmatch! Sambon är glad och vi hade riktigt trevligt med popcorn och öl framför Tjeckoslovakien-Holland. Det blir nog ingen vana och ni kan definitivt inte förvänta er några intelligenta inlägg om spelarköp från min sida, men nu har jag försökt iallafall
                                ____________________________________
                                Pax vobiscum!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...