Kvinna dödad i vargattack

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tobbe R
    • May 2009
    • 654

    Ursprungligen postat av Karl Holm
    Det jag undrar är när människan blev helig och oantastlig.

    Kyrkan höll då inte människan helig för 100 år sedan. Knappt staten heller. En död människa var ingen förlust. Vad säger att vi är så högre än andra djur?

    Intelligens är inget argument, har du blivit dödad av ett starkare djur är du död och din intelligens gjorde dig ingen nytta. Är du död är du på intet sätt högre stående.

    Att de är ett hot mot oss är inget argument. Vi är redan för många. En mindre gör ingen skada, snarare det motsatta. Argument mot detta bekräftar bara mänsklighetens helighet; humaniteten. Värdelöst.

    Vad som ställer oss över andra, vackra arter är vår arrogans. Ingenting annat. Vi tror vi är större än den planet vi bor på och har inga problem att förstöra den för *vårt bästa". Tro det eller ej, men det är vi knappast.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
    Väx upp, det är dags att sluta med dagisresonemang när man är 21 år
    Tobbe

    Kommentar

    • ettfettbranamn
      • December 2010
      • 3424

      kan bara hålla med.. jag förlorade en av mina bästa vänner i en skidolycka i februari, 25 år gammal.. jag känner varken agg mot snowboards, snö eller ledighet..

      jag börjar dock känna mig lite illa till mods runt kor efter att jag fått reda på att de ligger bakom fler dödsfall än hajar och eftersom jag inte vill sponsra korna kör jag nu ett upprop mot mjölkprodukter.. hittills har jag fått en svensk, en skånsk och en finsk mjölkjätte efter mig som har skickat tematiska lönnmördare efter mig.. dock har jag svurit på att inget antal mordförsök av män i svartvit-fläckiga kostymer ska kunna tysta mig.. problemet är att jag kämpar mot kapitalet.. både mjölkjättarna och jag vet att korna är farligare än ett djur som nästan är utfiskat men de skyddar denna mördare för pengar..

      den dagen vi kan mjölka vargar är vi dömda som art..
      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

      Normaliseringsprocessen..
      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

      Kommentar

      • chricka
        • February 2009
        • 198

        Tror det är många i den här tråden som kommer få äta upp vad dom skrivit när det kommer fram hur attacken skett .Bor ganska nära djurparken och känner flera som jobbar där så jag har hört en hel del om den . Tycker det är väldigt tragiskt att så många litar helt och fullt på vad tex expressen och aftonbladet skrivit . Förövrigt så är det ingen större mening att diskutera varg frågan på ett forum kommer bara leda till pajkastning precis som det gjort i tråden .

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          En annan anledning till att det är meningslöst att diskutera vargens vara eller inte vara, är att det inte finns nå´t att diskutera. Även om det tydligen finns människor som tror det, så har vi ingen, jag upprepar, INGEN rätt att döma en annan art till utrotning bara på grund av att dess beteende kanske inte alltid passar oss. Kan garantera att vårat beteende passar vargen (och andra vilda djur) ännu sämre...

          Som de säger i en scen i How To Train Your Dragon: "They have killed hundreds of us!" Svaret? "We have killed thousands of them..."
          Senast redigerad av Shepard; 30 September 2012, 16:02.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Tobbe R
            • May 2009
            • 654

            Ursprungligen postat av chricka
            Tror det är många i den här tråden som kommer få äta upp vad dom skrivit när det kommer fram hur attacken skett .Bor ganska nära djurparken och känner flera som jobbar där så jag har hört en hel del om den . Tycker det är väldigt tragiskt att så många litar helt och fullt på vad tex expressen och aftonbladet skrivit . Förövrigt så är det ingen större mening att diskutera varg frågan på ett forum kommer bara leda till pajkastning precis som det gjort i tråden .
            Eller också är du samma fjant som försöker sprida rykten på Flashback att det i själva verket är ett självmord. Oförskämt och kränkande, naturligtvis utan minsta belägg för det.
            Gå och lägg dig i en myrstack
            Tobbe

            Kommentar

            • chricka
              • February 2009
              • 198

              Ursprungligen postat av Tobbe R
              Eller också är du samma fjant som försöker sprida rykten på Flashback att det i själva verket är ett självmord. Oförskämt och kränkande, naturligtvis utan minsta belägg för det.
              Gå och lägg dig i en myrstack
              Tobbe
              Du är ju helt rabiat vad är ditt problem ? . Jag har inte skrivit ett ord av vad som hänt ändå börjar du direkt med påhopp . Känner du dig jagad lr har du glömt och tagit nån form av medicin ?

              Kommentar

              • Tobbe R
                • May 2009
                • 654

                Ursprungligen postat av chricka
                Du är ju helt rabiat vad är ditt problem ? . Jag har inte skrivit ett ord av vad som hänt ändå börjar du direkt med påhopp . Känner du dig jagad lr har du glömt och tagit nån form av medicin ?
                Du har antytt hemligheter, förklara vad du menar annars är det bara dynga och ryktesspridning. "Ej lita på Aftonbladet" var det, vilken information skulle du sitta på då kanske. Vad var syftet med ditt inlägg?
                Händelseförloppet är någorlunda beskrivet, på vilket sätt skulle någon få äta upp vad man skrivit i tråden?
                Jag börjar tycka synd om myrorna
                Tobbe

                Kommentar

                • chricka
                  • February 2009
                  • 198

                  Kommer inte ge mig in i någon pajkastnings tävling känner inte att jag behöver förklara eller bevisa nånting för en sådan som du och kommer inte besvara fler påhopp från dig för du är bara tragisk mvh chricka

                  Kommentar

                  • Tobbe R
                    • May 2009
                    • 654

                    Ursprungligen postat av chricka
                    Kommer inte ge mig in i någon pajkastnings tävling känner inte att jag behöver förklara eller bevisa nånting för en sådan som du och kommer inte besvara fler påhopp från dig för du är bara tragisk mvh chricka
                    Med andra ord hade du inget annat än skvaller och konspirationsteorier att komma med och nu smiter du med svansen mellan benen.
                    Tobbe

                    Kommentar

                    • ettfettbranamn
                      • December 2010
                      • 3424

                      haha, fyfan vad skönt att du tobbe ligger kvar på min ignore-lista sen senast.. finurlig funktion det där.. det bästa med det är att jag kan välja att läsa dina inlägg.. dvs, vad du än svarar på det här kommer jag inte att se det..

                      tycker du ska vara försiktig mot myrorna dock de är nyttodjur.. för om liraren väljer att lägga sig i myrstacken kommer myrorna att få skiten för det och då ska det ut och skyddsjagas myror, vilket är ett jävla jobb..
                      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                      Normaliseringsprocessen..
                      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                      Kommentar

                      • Tobbe R
                        • May 2009
                        • 654

                        Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                        haha, fyfan vad skönt att du tobbe ligger kvar på min ignore-lista sen senast.. finurlig funktion det där.. det bästa med det är att jag kan välja att läsa dina inlägg.. dvs, vad du än svarar på det här kommer jag inte att se det..

                        tycker du ska vara försiktig mot myrorna dock de är nyttodjur.. för om liraren väljer att lägga sig i myrstacken kommer myrorna att få skiten för det och då ska det ut och skyddsjagas myror, vilket är ett jävla jobb..
                        Osynligt svar

                        Kommentar

                        • ettfettbranamn
                          • December 2010
                          • 3424

                          enda chansen att läsa är om någon citerar dig..
                          Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                          Normaliseringsprocessen..
                          (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Lägg nu av med sandlådebråket och bevisa att ni har nått över dagisnivån.

                            Allt som inte strikt håller sig till ämnet och som angriper andra kommer att deletas. Hela inlägg deletas även om bara ett ord bryter mot detta.
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Ken Olofsson
                              • November 2006
                              • 8014

                              den som ger sig in i ett djurs hemvist får räkna med att djuret kommer att uppföra sig som om du är en inkräktare eller en möjlig middag.

                              lägg dig i en myrstack så blir det naturligtvis uppror på myrorna.

                              simma med hajar när det tuggar säl så får du räkna med att det försvinner en arm på dig.

                              föd upp får i vargens rike så räkna med att det försvinner får för eller senare

                              stäng in ett stort rovdjur, som har tänder och annat som allvarligt kan skada / döda människa, och ge sig sedan in i deras värld....räkna med att det förr eller senare går åt h-e. fram till den dagen då du kan ta ur naturen från vargen / tigern / lejonet/ etc så är det vilda djur, som kommer att för eller senare fötrsvara sitt revir, ge sig på den som är innanför deras värld.

                              det är inte länge sedan en (fan glömt vad han heter, men dom där två i Lad Vegas med vita tigrar...tyskar...) cirkusartist nästan
                              ficka halsen avsliten av en "tam tiger",,,,,,



                              så....


                              om vi skall ha tigrar i asiens natur, lejon i asien + afrika, jaguarer i sydamerika, vargar i sverige, så får vi acceptera att det för eller senare kommer någon sorts förlust, antingen med får som försvinner i natten, eller människoliv.

                              sedan är det bara att sätta sig ner och räkna ut....vilket vill jag ha....helt säker natur, eller mångfald.




                              .
                              Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                              Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                              Kommentar

                              • stefanr72
                                • November 2010
                                • 1028

                                Ursprungligen postat av Ken Olofsson
                                den som ger sig in i ett djurs hemvist får räkna med att djuret kommer att uppföra sig som om du är en inkräktare eller en möjlig middag.

                                lägg dig i en myrstack så blir det naturligtvis uppror på myrorna.

                                simma med hajar när det tuggar säl så får du räkna med att det försvinner en arm på dig.

                                föd upp får i vargens rike så räkna med att det försvinner får för eller senare

                                stäng in ett stort rovdjur, som har tänder och annat som allvarligt kan skada / döda människa, och ge sig sedan in i deras värld....räkna med att det förr eller senare går åt h-e. fram till den dagen då du kan ta ur naturen från vargen / tigern / lejonet/ etc så är det vilda djur, som kommer att för eller senare fötrsvara sitt revir, ge sig på den som är innanför deras värld.

                                det är inte länge sedan en (fan glömt vad han heter, men dom där två i Lad Vegas med vita tigrar...tyskar...) cirkusartist nästan
                                ficka halsen avsliten av en "tam tiger",,,,,,



                                så....


                                om vi skall ha tigrar i asiens natur, lejon i asien + afrika, jaguarer i sydamerika, vargar i sverige, så får vi acceptera att det för eller senare kommer någon sorts förlust, antingen med får som försvinner i natten, eller människoliv.

                                sedan är det bara att sätta sig ner och räkna ut....vilket vill jag ha....helt säker natur, eller mångfald.




                                .
                                Mångfald framför enfald...(tyskarna hette Siegfried& Roy )

                                Kommentar

                                Arbetssätt...