Vätternrundan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • J.Milton
    • January 2010
    • 674

    Vätternrundan

    Tänkte bara kolla om det finns nån/några här som kommer cykla vätternrundan alt tjejvättern eller Halvvättern?

    Själv blir det halvvättern för första gången, bara hållt på med mtb innan, men nu är det alltså dags för lite asfalts nötning =)

    5Mil i benen (förra helgen) så känns som att det är en bit kvar, då det rekommenderas ca 50 !!

    Om ni kommer till motala den veckan så missa inte Motala akvarieförenings nya lokaler (20 meter från starten nere i hamnen) Förhoppningsvis är allt klart i lokalen och dom hinner öppna sin "insjöavdelning" tills dess. Ska tydligen bli en enorm tank med enbart insjöfisk. Och givetvis andra tankar med akvariefisk.
    Vet ej hur långt dom kommit i arbetet, men dom hoppas iaf vara klara till vätternrundan så mankan ju hoppas.
    240L mix == 430L Malawi== 164L mix==170L mix==43L räk/snäck
    Det jag skriver är inte fakta, utan upplevd erfarenhet ..
    Blogg+Galleri
  • Whizzer
    • May 2005
    • 498

    #2
    Här kan man läsa med om Vätternakvariet:

    http://www.corren.se/tema/lansstyrel...&date=&menuids=
    Whizzer
    http://ninavarblane.blogspot.com

    Kommentar

    • J.Milton
      • January 2010
      • 674

      #3
      Tack för länkarna, hade inte tid att leta efter dom själv när jag skrev mitt inlägg.

      Verkar dock som jag är den enda fisknörden som tagit det konstiga beslutet att cykla massa mil i sommar=)
      240L mix == 430L Malawi== 164L mix==170L mix==43L räk/snäck
      Det jag skriver är inte fakta, utan upplevd erfarenhet ..
      Blogg+Galleri

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Halvvättern hur tusan cyklar man då - över Vättern eller
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • erikthur
          • March 2004
          • 9953

          #5
          Vilken dag/helg är vätterrundan i år? Min fru brukar ofta vara jour på röngten och det brukar bli en del extra jobb då. Det är ju meningen att ni skall cykla och inte ramla eller köra in i varandra.
          Killies is a lifetime passion

          Kommentar

          • J.Milton
            • January 2010
            • 674

            #6
            Från 10:e til 18:e juni , börjar med Minivättern för barn, och avslutas med vanliga vätternrundan, och tjej och halvvättern därimellan.

            heh Kjell, ja man kanske få åka båt över på mitten=)

            Halvvättern börjar som resten av loppen i Motala hamn, sen kör man till omberg och ner till ett ställe som heter vidavättern, där vänder man hemmåt på småvägar via skänninge bla , med mål i motala.
            240L mix == 430L Malawi== 164L mix==170L mix==43L räk/snäck
            Det jag skriver är inte fakta, utan upplevd erfarenhet ..
            Blogg+Galleri

            Kommentar

            • petnym
              • May 2002
              • 5028

              #7
              Jag cyklade halvvättern förra året, men i år har inte haft så mycket tid att träna så jag står över... Får bli något av loppen nästa år.
              Gräset är grönare på andra sidan glaset...
              Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
              Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

              Kommentar

              Arbetssätt...