Vad tycker vi om detta!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NIC
    • January 2008
    • 5121

    Vad tycker vi om detta!?

    En annars mycket trevlig medlem här på forumet har råkat ut för ett läckande kar, normala människor limmar ihop skiten igen eller kanske tom sparkar sönder möget men d kommer inte på fråga i detta fallet!
    Medlemmen i fråga ska istället konvertera det till en hamsterbur!!!!
    Att man bara kommer på tanken är rent ut sagt förkastligt!!!!
    Sen att man faktiskt råkar ha en hamster hemma gör ju inte saken bättre......
    Fy på dig medlem X!!!
    12
    FÖRKASTLIGT
    16,67%
    2
    HELT OFATTBART
    83,33%
    10

    Omröstningen har löpt ut.


    http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11
  • myslas
    • February 2008
    • 672

    #2
    Jag hade ett gäng gerbiler i ett gammalt 150-liters akvarium (bland annat den på min avatar) och de trivdes toppenbra där. Dessutom slapp man allt skräp.

    Kommentar

    • NIC
      • January 2008
      • 5121

      #3
      Ursprungligen postat av myslas
      Jag hade ett gäng gerbiler i ett gammalt 150-liters akvarium (bland annat den på min avatar) och de trivdes toppenbra där. Dessutom slapp man allt skräp.
      Utveckla "att man slapp allt skräp", du hade väl ändå gnagare där i?

      http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

      Kommentar

      • karrokaja
        • March 2006
        • 5388

        #4
        ytterfilter såklart...suger upp skräpet
        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

        Kommentar

        • myslas
          • February 2008
          • 672

          #5
          Ursprungligen postat av NIC
          Utveckla "att man slapp allt skräp", du hade väl ändå gnagare där i?
          Jo jo, men hade ett par i en bur först och allt spån hamnade utanför buren på en dag. Och gerbiler är faktiskt väldigt renliga av sig, en liten plastlåda med sand i och de går på toa (för det mesta) i den. Sedan att de även använder den för att "bada" i kanske man ska hålla tyst om.

          Kommentar

          • myslas
            • February 2008
            • 672

            #6
            Ursprungligen postat av karrokaja
            ytterfilter såklart...suger upp skräpet
            Du kanske kommit på något där! Utveckla sådant och du blir väldigt rik.

            Kommentar

            • Whistler84
              • November 2007
              • 850

              #7
              Jag orkar verkligen inte lägga den enda strängen silikon som behövs för mitt läckande 450L akrylakvarie. Har försökt sälja det billigt länge, men det är bara massa fjortonåringar som ringer och undrar om det ingår pump och lysramp.

              Nu försöker jag sälja det som terrarie istället, så jag förstår definitivt problemet.

              Kommentar

              • myslas
                • February 2008
                • 672

                #8
                Ok, jag är aningen trög som inte fattade NICs lilla skämt där tidigare. Men alla gnagare är inte skräp.

                Kommentar

                • Guest

                  #9
                  Ursprungligen postat av NIC
                  Medlemmen i fråga ska istället konvertera det till en hamsterbur!!!!
                  Jag finner inga ord! Klarar inte ens av att sätta ett kryss i nån utav rutorna.
                  Är Psyk öppet nu?

                  Kommentar

                  • Katka
                    • March 2009
                    • 109

                    #10
                    Ursprungligen postat av Anettejt
                    Jag finner inga ord! Klarar inte ens av att sätta ett kryss i nån utav rutorna.
                    Är Psyk öppet nu?
                    Ja, "the happy home with trees and flowers" väntar på dig. Men berätta inte att du konverterat till hamsterbur för då får du vänta länge på första permisen...

                    Kommentar

                    • Nina82
                      • January 2008
                      • 6610

                      #11
                      Hahaha....!!!
                      Du startar till och med en tråd om det.. Du e för rolig NIC!!

                      Så här ligger det till.. Upptäckte igår morse att vårt billiga Lidl-akvarium (84L) fått en lång spricka på framrutan. Såg först ut som ett hårstrå men sprickan satt i glaset (alltså ingen repa) så vi stängde genast ner karet. Som tur var hann det aldrig börja läcka.
                      Har en kompis som oxå råkat ut för samma med sitt Lidl-akvarium och vårt första kar fick vi byta in eftersom det var en spricka. Känns inte så lönt då att börja på att laga det.
                      Har haft i tankarna att göra hamsterbur av ett 63L som vi inte använder men detta blir ju liksom ännu bättre
                      Nu behöver jag bara någon form av galler som jag kan lägga uppepå som är kattsäkert ... För det blir väl för instänkt med rampen även om man bara sätter galler för luckorna
                      Kom gärna med tips nu när NIC varit så vänlig att starta en tråd om det
                      Vad är det lämpligaste bottenmaterialet? Fortfarande spån eller funkar det lika bra med sand? Har både blästersand och rådasand hemma.
                      Hur rengör man lättast? Är ju inte bara att tömma ut allt när man har det i ett akvarium direkt .. Ja, många tankar rör sig i huvudet

                      (Du är för rolig NIC)
                      12L 12L 24L 24L 24L 24L
                      38L 54L 54L 63L 450L

                      Kommentar

                      • petnym
                        • May 2002
                        • 5028

                        #12
                        Jag skall nog göra om alla mina akvarier till hamsterburar!
                        Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                        Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                        Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                        Kommentar

                        • Hisingislandman
                          • December 2006
                          • 176

                          #13
                          Bur som bur. Det var väl ingen dålig idè?

                          Kommentar

                          • Patrik Steen
                            • May 2006
                            • 8464

                            #14
                            Och jag fattar inget som vanligt vad detta handlar om
                            Mvh.Patrik

                            Kommentar

                            • eriahl
                              • April 2004
                              • 5681

                              #15
                              Hamstrar kan vara trevliga. Men det är ett kanontillfälle att skaffa några grodor istället.
                              Säger som Jack Nicholson i en film: Did you hear that frog?
                              Handlade om något heeelt annat men ändå.
                              "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                              Kommentar

                              Arbetssätt...