Tips på akvariedagboksprogram till datorn?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gillarchoklad
    • January 2007
    • 35

    Tips på akvariedagboksprogram till datorn?

    Hej alla!
    Jag undrar om det är någon som kan tipsa om nåt bra program att föra "akvariedagbok" i?
    Vattenbyten, födslar & dödslar, resultat av vattenprover och allmänna observationer å sånt.

    Jag antar att nån form av kalenderprogram skulle fungera, men jag tänkte kolla med alla er forumister om det finns något att spana in först. Just nu använder jag kalendern i Vista.

    Det ska fungera i windows (sorry linux, mac e.t.c)
    Gratis är gott, men är det gräsligt bra kan jag tänka mig att hosta upp ett par hundringar.
    Det ska vara överskådligt, men samtidigt ge utrymme till detaljerade anteckningar.

    Alla förslag mottages tacksamt

    /GC
  • petnym
    • May 2002
    • 5028

    #2
    Notepad...
    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

    Kommentar

    • defdac
      • January 2002
      • 12751

      #3
      Wordpress är den som satsat mest på SEO, om du vill hamna högt i sökmotorer (plus få allt lull-lull som RSS-flöde osv).
      http://www.defblog.se

      Kommentar

      • Gillarchoklad
        • January 2007
        • 35

        #4
        Ursprungligen postat av defdac
        Wordpress är den som satsat mest på SEO, om du vill hamna högt i sökmotorer (plus få allt lull-lull som RSS-flöde osv).
        Ah, jag var väl lite luddig i frågan.
        Jag tänkte på en dagbok bara för mej själv, inget att publicera eller dona med på nätet.

        Kommentar

        • Annaica
          • February 2006
          • 1177

          #5
          Word? Notepad?
          Räkbiten


          Kommentar

          • larson
            • January 2008
            • 119

            #6
            Jag tar och återupplivar denna tråd, för skojs skull. Jag satt och tittade efter tips på andra typer av program när jag hittade denna fråga. Har nyligen hittat ett program som gör lite av det efterfrågade, men har inte provkört ännu. SeaApple Aquarium.Lab. Hemsidan är (inte helt oväntat) http://www.aquariumlab.com/ och det verkar vara under fortsatt utveckling (senaste version från december). Finns att tillgå där program finns, eller beställa direkt på hemsidan.
            Aquarium Lab allows you to keep track of you aquarium like a scientist, no degree needed. The program is built for easy data entry, and supports multiple fresh and saltwater aquariums simultaneously.
            Själva dagboksdelen får man väl hålla själv, men datainsamling håller nog programmet koll på.
            Senast redigerad av larson; 13 January 2008, 09:37.
            /lars olof

            Kommentar

            • Guest

              #7
              Håller på att tanka, ska se om jag hinner testa det i kväll...

              Mina akvarium har jag i Excel, då jag tycker det är enkelt att programera om det inte är så avancerade formler..

              Kommentar

              • Radioaktiva Räkor
                • May 2007
                • 1760

                #8
                nano ^^

                //C
                With a licence to krill!
                Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

                Kommentar

                Arbetssätt...