Dator/Data problem? ställ frågan här.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Schull
    • August 2004
    • 2889

    Ursprungligen postat av Frågvis
    Ursprungligen postat av Raven
    de enda ja kan tänka mej är att du kör ett substandard os.
    substandard os??

    kör win98 och klaga inte på det nu snälla.
    Men vafan det är 2005 nu.. ( skojade bara) Förlåt
    Hela detta inlägg uppnår verkshöjd och är SKYDDAT av copyrightslagen!

    Kommentar

    • Frågvis
      • October 2005
      • 1204

      Vilket firefox på denna sida ska jag ladda ner. http://www.download.com/3120-20_4-0....=27&search.y=4
      Laddade Mozilla sist, stod att det skulle fungera på win98.
      Den som frågar får veta

      Kommentar

      • Raven
        • February 2005
        • 15385

        Ursprungligen postat av y0da
        Nå Raven?
        Hur lyder utlåtandet av mediaportal?
        fem stora minus, vägrar installera.
        vill ha framenet 1.1nånting har 2.0 installerat provat med en reparationsinstallation men funkar ändock inte
        LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
        Faktatråd Om AkvarieVatten
        Växtakvaristernas Paradis

        Kommentar

        • hansh
          • May 2004
          • 269

          Ursprungligen postat av Frågvis
          Vilket firefox på denna sida ska jag ladda ner. http://www.download.com/3120-20_4-0....=27&search.y=4
          Laddade Mozilla sist, stod att det skulle fungera på win98.

          Ladda ner mozilla-firefox 1.5 från www.mozilla.com

          Ursprungligen postat av Frågvis
          Jag kanske laddade ner fel firefox. Har ni någon bra länk till det? Och jag vill inte ha nån googletoolbar i det.
          google toolbar är tokbra, det tar bara lite tid att vänja sig använda den. Den går dock inte att stänga av(vad jag vet).

          /hansh
          Intresserad av grod och kräldjur? Dalarnas Herpetologiska Förening - DHF

          Kommentar

          • Frågvis
            • October 2005
            • 1204

            fem stora minus på Mozilla Firefox vägra ladda inlägg. Slö som tusan. Massa grejs och mojs. IE hundra ggr snabbare. Aldrig mer Firefox.
            Den som frågar får veta

            Kommentar

            • Frågvis
              • October 2005
              • 1204

              När jag tar open in new tab, laddar i oändlighet....bläää
              Den som frågar får veta

              Kommentar

              • Raven
                • February 2005
                • 15385

                Ursprungligen postat av hansh
                Ursprungligen postat av Frågvis
                Jag kanske laddade ner fel firefox. Har ni någon bra länk till det? Och jag vill inte ha nån googletoolbar i det.
                google toolbar är tokbra, det tar bara lite tid att vänja sig använda den. Den går dock inte att stänga av(vad jag vet).
                högerklicka nånstans vid övre delen av webläsarn.
                gör man det på rätt ställe får amn upp en ruta med olika grejer man kan välja ska visas eller gömmas däribland google toolbar.

                har hänt att google toolbar har snott processorkraft.
                LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                Faktatråd Om AkvarieVatten
                Växtakvaristernas Paradis

                Kommentar

                • y0da
                  • August 2005
                  • 1697

                  Man kanske ska börja med att uppdatera sitt os? *ler stort*
                  http://www.y0da.se

                  540L SA

                  Kommentar

                  • Raven
                    • February 2005
                    • 15385

                    Ursprungligen postat av y0da
                    Man kanske ska börja med att uppdatera sitt os? *ler
                    stort*
                    Sitter ju med windows senaste själv och de kosta inte en spänn

                    kommer ihåg när ja själv körde 98.
                    körde 98se en förbättrad version och då fick jai nstallera om windows typ 2-3ggr i månaden för det va så fruktansvärt instabilt.
                    program började krasha daorn gick slött till exempel.
                    i tid å otid va de så jäkligt så inte ens en p3 500 va tillräckligt för att spela upp dom filmklipp som fanns då för 3 år sen drygt och dom va ju inte hårt packade då

                    va tvungen å boota om datorn stupiett för att få loss minne också och då hade ja ändå 512mb som får anses som MYCKET till 98.

                    nä då är allt xp bra mycke bättre, rekorted i onlinetid utan omstart ligger på drygt 18 dagar.
                    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                    Faktatråd Om AkvarieVatten
                    Växtakvaristernas Paradis

                    Kommentar

                    • hansh
                      • May 2004
                      • 269

                      Ursprungligen postat av Frågvis
                      fem stora minus på Mozilla Firefox vägra ladda inlägg. Slö som tusan. Massa grejs och mojs. IE hundra ggr snabbare. Aldrig mer Firefox.
                      Om du absolut inte vill använda firefox så kan du prova opera. Opera kan du ladda ner från www.opera.com

                      Jag förstår inte hur folk kan sova lugnt på kvällarna när de använder IE, en sweitzerost av säkerhetshål.

                      //hansh
                      Intresserad av grod och kräldjur? Dalarnas Herpetologiska Förening - DHF

                      Kommentar

                      • Raven
                        • February 2005
                        • 15385

                        Ursprungligen postat av hansh
                        Jag förstår inte hur folk kan sova lugnt på kvällarna när de använder IE, en sweitzerost av säkerhetshål.
                        jadu, firefox ligger inte sådär jättelångt efter heller.
                        LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                        Faktatråd Om AkvarieVatten
                        Växtakvaristernas Paradis

                        Kommentar

                        • Schull
                          • August 2004
                          • 2889

                          Vilket är bäst. Mozilla eller opera?... Fattar ungarna hur det funkar om man skulle börja använda det?
                          Hela detta inlägg uppnår verkshöjd och är SKYDDAT av copyrightslagen!

                          Kommentar

                          • hansh
                            • May 2004
                            • 269

                            Ursprungligen postat av Raven
                            jadu, firefox ligger inte sådär jättelångt efter heller.
                            Det har du rätt i. Antalet hål som hittats i år har inte varit så mycket bättre för firefox jämfört med IE, men det är antalet åtgärdade hål som räknas och där ligger firefox hästlängder före IE.

                            Ursprungligen postat av Schull
                            Vilket är bäst. Mozilla eller opera?... Fattar ungarna hur det funkar om man skulle börja använda det?
                            Själv föredrar jag firefox, men jag vet många som gillar opera också. Det är bara en vanesak och jag tror dina barn skulle lösa den saken galant.

                            /hansh
                            Intresserad av grod och kräldjur? Dalarnas Herpetologiska Förening - DHF

                            Kommentar

                            • Raven
                              • February 2005
                              • 15385

                              Ursprungligen postat av Schull
                              Vilket är bäst. Mozilla eller opera?... Fattar ungarna hur det funkar om man skulle börja använda det?
                              Schull tänk tillbaka på hur lång tid det tog för ungarna att lära sej använda datorn
                              skulle gissa på 2 timamr typ.
                              skämt osidå dom skulle vänja sej rätt fort firefox skiljer sej inte så mycke från ie.

                              skillnaden jag märkt är att firefix är mycket snabbare, stabilare, enklare, mindre problem med "popups" och diverse fula activex komponenter till exempel.

                              sen kommer det nya versioner av firefox rätt ofta.
                              nya av ie kommer typ vart femte år eller nåt,.
                              LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                              Faktatråd Om AkvarieVatten
                              Växtakvaristernas Paradis

                              Kommentar

                              • Schull
                                • August 2004
                                • 2889

                                Ursprungligen postat av Raven
                                Ursprungligen postat av Schull
                                Vilket är bäst. Mozilla eller opera?... Fattar ungarna hur det funkar om man skulle börja använda det?
                                Schull tänk tillbaka på hur lång tid det tog för ungarna att lära sej använda datorn
                                skulle gissa på 2 timamr typ.
                                skämt osidå dom skulle vänja sej rätt fort firefox skiljer sej inte så mycke från ie.

                                skillnaden jag märkt är att firefix är mycket snabbare, stabilare, enklare, mindre problem med "popups" och diverse fula activex komponenter till exempel.

                                sen kommer det nya versioner av firefox rätt ofta.
                                nya av ie kommer typ vart femte år eller nåt,.
                                Ok.Ska nog prova iaf, har ju tre datorer så jag lägger inn det på en av dom så får dom testa
                                Hela detta inlägg uppnår verkshöjd och är SKYDDAT av copyrightslagen!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...