Lämplig data!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Joppan4ever
    • December 2008
    • 277

    Lämplig data!

    Tjaa är 15 år och behöver en bra spel data. är inget data profs men kom med lite länkar på bra spel datorer för hyfsade priser! Måste väl finnas nån på zoopet med lite kunskaper om datorer... tack för svaren i för hand

    mvh Joppan!
    // Joppan

    Akvarium: 220L dvärgciklider
    40-50L Tomt
  • Guest

    #2
    Meningen med orden "bra speldator" och "hyfsat pris", passar tyvärr inte ihop.
    Vad får prislappen landa på, beg kanske?

    Kommentar

    • Joppan4ever
      • December 2008
      • 277

      #3
      kanske någon rea nää men lägg en länk på en bra spel data så får ja titta vad den kostar
      // Joppan

      Akvarium: 220L dvärgciklider
      40-50L Tomt

      Kommentar

      • Tobbe R
        • May 2009
        • 654

        #4
        Dell bietet Technologielösungen, Services und Support. Notebooks, Touchscreen-PCs, Desktop-PCs, Server, Speicher, Monitore, Gaming und Zubehör kaufen


        Ursprungligen postat av Joppan4ever
        kanske någon rea nää men lägg en länk på en bra spel data så får ja titta vad den kostar

        Kommentar

        • petnym
          • May 2002
          • 5028

          #5
          Liten språkskola:
          Dator = En maskin.
          Data = Information.
          Gräset är grönare på andra sidan glaset...
          Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
          Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Oj, det var en jäkla tur att man inte är intresserad av spel på datorer om bra sådana kostar så mycket
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Joppan4ever
              • December 2008
              • 277

              #7

              man måste väl kunna hitta nåt som är ganska bra som är billigare
              // Joppan

              Akvarium: 220L dvärgciklider
              40-50L Tomt

              Kommentar

              • Tobbe R
                • May 2009
                • 654

                #8
                Ursprungligen postat av Joppan4ever
                man måste väl kunna hitta nåt som är ganska bra som är billigare
                Det tror jag säkert att man kan men du frågade inte efter en "ganska" bra dator Det här gäller inte bara datorer utan nästan alla utrustningsfrågor här, det går inte att svara på om man inte förklarar vad man menar med bra.
                Allting har också ett pris och för de flesta är det en stor faktor bland kraven.
                Jag spelar inte grafiska spel men har ett antal program som spelar schack på mycket hög nivå. Jag behöver allså en snabb processor med många kärnor men inget grafikkort medan du antagligen vill ha bästa möjliga grafikkort. Senast jag kollade, vilket dessvärre var 1-2 år sedan, fanns det få spel som utnyttjade mer än två kärnor, osv osv.
                En bra strategi brukar vara att köpa en dator med näst sista generationen av processor och grafikkort, då får man mest för pengarna och det blir inte omodernt i år.
                Tobbe
                (som annars jobbar med stora vattenkylda datorer i bergrum)

                Kommentar

                • Radioaktiva Räkor
                  • May 2007
                  • 1760

                  #9
                  Spara dina pengar ett tag, så så köper du ett 360 och en Mac. Sen är du hemma.

                  //C
                  With a licence to krill!
                  Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

                  Kommentar

                  • Tobbe R
                    • May 2009
                    • 654

                    #10
                    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                    Oj, det var en jäkla tur att man inte är intresserad av spel på datorer om bra sådana kostar så mycket
                    Jag tackar högre makter varje dag att mina barn inte bor hemma längre

                    Tobbe

                    Kommentar

                    • Rambo
                      • February 2004
                      • 672

                      #11
                      jag är knappast nån dator expert men senast jag uppgradera de mig på dator fronten så fick jag tipset att kolla på paketlösningar från några nätbutiker.
                      Generellt blir det betydligt billigare att skruva ihop datorn själv och det är ganska enkelt. Problemet kan vara att hålla reda på alla olika standarder som finns på olika saker men beställer du en paketlösning från en bra firma så ska du slippa de problemen.
                      Det kan vara bra att ha en mer kunnig kompis i stand-by för att hjälpa dig. För mig så var det stora problemet att jag försökte snåla och använda gamla delar tillsammans med nya vilket slutade i att jag bytte allt till nya delar.
                      Om du ska ha en bra speldator så kolla på vad som står för rekomenderationer på ett nytt grafiktungt spel och matcha eller helst överträffa dessa (prioritera grafikkortet och ram-minne)
                      Jag har själv handlat av www.datorbutiken.com men det finns fler bra nät handlare
                      kan vara värt att kolla på www.pricerunner.se eller liknande sajter oxå
                      Märkes datorer (HP, Dell, Compac etc) är, iaf enligt mina vänner i datorbranchen, dyrare i förhållande till sin prestanda men ett säkrare köp om man inte är så hemma på datorer t.ex. kan man ofta få bra garantier och support
                      575l Åleds
                      80l JAD
                      Tiffany - perser/norskskogskatt
                      Lizton - renrasig Bengal

                      Kommentar

                      • Joppan4ever
                        • December 2008
                        • 277

                        #12
                        Tack för svaren hade tänkt mig runt 5-10 tusen kom gärna med bra hemsider också
                        // Joppan

                        Akvarium: 220L dvärgciklider
                        40-50L Tomt

                        Kommentar

                        • Guest

                          #13
                          Och vilka spel hade du tänkt köra?
                          Mellan 5000-10 000 skall du nog leta efter beg.
                          www.blocket.se

                          Kommentar

                          • Joppan4ever
                            • December 2008
                            • 277

                            #14
                            kanske cs eller wow
                            // Joppan

                            Akvarium: 220L dvärgciklider
                            40-50L Tomt

                            Kommentar

                            • joker73
                              • August 2008
                              • 27

                              #15
                              Ursprungligen postat av Joppan4ever
                              Tack för svaren hade tänkt mig runt 5-10 tusen kom gärna med bra hemsider också
                              se for x http://www.komplett.se/k/ci.asp?sku=10274
                              55L -- 170L -- 200L -- 375L -- 660L -- 720L

                              Kommentar

                              Arbetssätt...