Upprop om lagar och remisser

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olle A
    • January 2002
    • 1661

    Är det någon från Göteborg eller Bohuslän som tänker åka ner över dagen på lördag? Jag skulle gärna vilja vara med, men kör inte bil och vet inte om jag vill vara där hela helgen.

    Olle

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      Jag vet inte hur andra åker - själv äker jag ju som sagt mer på fredag kväll och hem på sönadg fm.

      Jag tror att Lasse skall ner bara på lördagen - men vet inte riktigt
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • lillfrasse
        • February 2002
        • 2228

        Jag kommer köra ned lördag morgon istället.
        Simma lungt..
        Lillfrasse..

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          Ursprungligen postat av lillfrasse
          Jag kommer köra ned lördag morgon istället.
          OK - jag kör i alla fall ner på fredag em/kväll så om någon vill samåka så kan ni höra av er
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Olle A
            • January 2002
            • 1661

            Nu har jag fått svar - jag åker med Lasse över lördagen!

            Olle

            Kommentar

            • Bygert
              • March 2010
              • 2169

              Jag har ju tänkt mig att dyka upp jag också då.
              Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                Trevligt - vi verkar ju bli en hel del och vädret verkar ju också bli bra


                Jag lägger upp en lista över vilka som kommer på lördagens (4/9) träff kl. 12.00.
                Observera dock att denna lista inte är någon officiell anmälningslista utan ni måste själva anmäla er till Patrik - patrik.rosen@bolina.hsb.se
                Platsen är Björkängs vandrarhem utanför Varberg och anmälan till sängplats på vandrarhemmet skall ske till kaj.p på diskus-varberg@telia.com

                Bl.a. så kommer vi:
                Kjell Fohrman
                PatrikMalmö
                kaj.p
                VisualDarkness
                hawkse
                karrokaja
                bossep
                Lasse
                Paniktandborste
                Mumin
                lillfrasse
                Olle A
                Bygert

                Övernattning kostar 180 kr/natt och då ingår lätt frukost. Boendet bokas av deltagarna själva.

                Mat under dagen kommer INTE att finnas på plats. Kök finns för de matlagningsglada. Jag bistår med enklare tilltugg, men tag gärna med egen mat så att det räcker för både dig och några till under dagen. Tänker mig att vi tillsammans kan få till någon slags buffé med plockmat. Till kvällen ordnar vi hämtmat från Tvååker alternativt går på en närliggande restaurang (i skrivande stund är det oklart om den är öppen).

                Mötet börjar 12.00 på lördagen. Hur lång tid det tar vet jag inte, vi har en del att beta av. Personligen kommer jag att vara på plats från fredag kväll tom söndag fm.

                På dagordningen:
                Presentationsrunda
                En kortfattad inledning om vad som har hänt och vad som är på gång vad gäller lagar etc.

                Diskussion kring:
                Mål – på kort respektive lång sikt. Påverka kommande lagstiftning/hantera nuvarande lagstiftning
                Hur organiserar vi oss? Vad finns redan? Samarbete med andra? Fördela arbetet?
                Hur får vi info? Vilka myndigheter ska vi hålla kontakt med - och hur?
                Förebyggande arbete - etisk policy för hobbyn? ”Marknadsföring” av frågorna?
                Nästa steg?

                Jag är säker på att många frågor kommer att kunna besvaras på mötet. Det kommer säkerligen till några extra punkter på dagordningen också. Jag förbereder ett litet material med några tankar från alla möjliga håll (tack för alla synpunkter som inkommit, både direkt till mig samt genom forum!!) som vi kan ha som diskussionsunderlag. Jag vill dock verkligen poängtera att inget är hugget i sten – vi diskuterar oss fram till en bra start.

                Deltagarförteckningen representerar redan nu allt från fullvuxna Oscars, majestätiska discus, färgsprakande Kejsarfiskar, hårdföra pansarmalar, silverglittrande stimfiskar till småräkor, snäckor och prunkande växter. Jag är övertygad om att det finns något att göra för alla!!

                Väl mött i Varberg!!

                Bästa hälsningar,
                Patrik Rosén, Malmö
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • kaj.p
                  • June 2002
                  • 2952

                  Ni som bokat rum fr.om imorgon ring 070-299 59 82 så får ni koden till entren.
                  Frukost kommer o vara klar i stora köket och jag ansluter vid middagstid på lördag.
                  Nordiska Diskus Sällskapet
                  Hallandsakvaristerna
                  BAK Gcg Maf NCS

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    OK - vet någon vad som gäller för maten imorgon kväll. Det står ju

                    Till kvällen ordnar vi hämtmat från Tvååker alternativt går på en närliggande restaurang (i skrivande stund är det oklart om den är öppen).
                    När går vi ut eller fixar fram hämtmat imorgon kväll. Kan ju vara bra att veta för de som ramlar in under kvällen. Själv räknar jag med att dyka upp vid 6-snåret.
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • kaj.p
                      • June 2002
                      • 2952

                      Resturang Lanternan har öppet från kl 17 både fredag o lördag (ca 1500 meter)
                      Om det är intressant vill de vill helst att vi förbokar bord 0340-42060 om vi blir många.
                      Finns också flera pizzeria i tvååker ca 4 km. Tyvärr kan jag inte medverka imorgon då jag är i Göteborg o trädgårn på Nationalteaters 30 års fest. Sorry.
                      Senast redigerad av kaj.p; 03 September 2010, 09:04.
                      Nordiska Diskus Sällskapet
                      Hallandsakvaristerna
                      BAK Gcg Maf NCS

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        Ursprungligen postat av kaj.p
                        Resturang Lanternan har öppet från kl 17 både fredag o lördag (ca 1500 meter)
                        Om det är intressant vill de vill helst att vi förbokar bord 0340-42060 om vi blir många.
                        Finns också flera pizzeroit o tvååker ca 4 km. Tyvärr kan jag inte medverka imorgon då jag är i Göteborg o trädgårn på Nationalteaters 30 års fest. Sorry.
                        OK - tack för infon.
                        Det där räknar jag med att Patrik fixar jag har ju inte en susning hur många som kommer och när de kommer?
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • hawkse
                          • December 2009
                          • 781

                          Räknar med att dyka upp tidigast åtta, troligen närmare nio.

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Ursprungligen postat av hawkse
                            Räknar med att dyka upp tidigast åtta, troligen närmare nio.
                            OK - då ses vi då
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • kaj.p
                              • June 2002
                              • 2952

                              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                              OK - tack för infon.
                              Det där räknar jag med att Patrik fixar jag har ju inte en susning hur många som kommer och när de kommer?

                              Det har knappt jag heller, av o till bokningar hela tiden. Sedan dagsgästerna har jag noll koll på.
                              Men ca 7 nattgäster fredag till lördag o ca 10-12 till lördag till söndag.
                              Nordiska Diskus Sällskapet
                              Hallandsakvaristerna
                              BAK Gcg Maf NCS

                              Kommentar

                              • PatrikMalmo
                                • July 2010
                                • 1072

                                Att få örnkoll verkar omöjligt, även för mig. Jag vet att det är folk som kommer som inte anmält sig till mig "officiellt". Maten idag får vi nog improvisera, hoppas det är någon som har bil och kan hämta något. Jag "tror" att vi blir tiotalet övernattare mellan fredag-lördag och ca 20 mellan lördag-söndag. Dagstid lördag uppskattar jag till ca 25-30 pers. Vi får facit vad det lider, men får nog räkna med improvisationer under vägs. Jag har gjort vad jag kan, men det räcker inte fullt ut!! Vi får försöka styra upp framtiden på mötet på lördagen.

                                Trist nog har BosseP skadat sig och kan inte komma. Vi tappar också VisualDarkness där, han skulle samåka med Bosse. Hoppas detta trista inte strular till sig för fler. Krya på dig, Bosse!!

                                Generellt känns det ändå bra, vi blir ett fint gäng med både Oscars och nyupptäckta stimfiskar. Dagordningen är trixad med, plus att en del annat material är framtaget. Räknar med att vi får ut några arbetsgrupper efter mötet.

                                Jag vill också poängtera att jag inte tänker tillåta mötet "spåra ur" i detaljer. Dessa kan vara nog så viktiga, helt sant, men fokus måste ligga på att få ihop någon form av fungerande organisation. Jag kommer att styra saker dit, så enkelt är det. Detaljerna får lösas av arbetsgrupper, tror jag.

                                Återigen - tack för alla synpunkter och visat intresse - samt självklart OTROLIGT välkomna!!

                                Hilsen,

                                /P
                                Senast redigerad av PatrikMalmo; 03 September 2010, 10:24.
                                Bara döda fiskar flyta medströms

                                Kommentar

                                Arbetssätt...