Akvarie litteratur? Var köper man

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • martin brüsin
    • February 2007
    • 54

    Akvarie litteratur? Var köper man

    I minna zooaffärer och i bokhandlarna i närheten fins det inte så mycket akvarie litteratur, och den som finns är väldigt basic.

    Jag undrade om ni viste några bra ställen (oavsett om det är på Internet eller om det är engelsk text) där man kan köpa akvarie litteratur som är lite mer för avancerade användare.

    Har sökt länge men har inte hittat något. Är tacksam om ni vill dela med er var ni köper era akvarie böcker.
  • Fanbyalperna

    • September 2005
    • 752

    #2
    testa internetbokhandlarna. Själv har jag handlat en del från Adlibris, dock inte svenska.
    Har inte alltid rätt, men fel ibland

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Böcker om vad? Det finns ju inte så mycket på svenska, däremot ett rikligt utbud på engelska. Själv brukar jag årligen köpa ungefär 40-60 akvarieböcker på engelska från amazon.com.
      De svenska som kommer ut köper jag i svenska akvarieaffärer.
      Många bra riktigt bra böcker kommer dock bara på tyska och de brukar jag beställa direkt från tyska bokförlag.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • petnym
        • May 2002
        • 5028

        #4
        Varför säljs inte Back to Nature-serien av någon svensk nätbokhandel?
        Gräset är grönare på andra sidan glaset...
        Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
        Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Ursprungligen postat av petnym
          Varför säljs inte Back to Nature-serien av någon svensk nätbokhandel?
          Det vet jag inte?
          Men jag skulle tro att typ Adlibris har avtal med de stora bokförlagen och dit räknas väl knappast BTN-distributören. Däremot vet jag att en hel del bokhandlare köper in boken.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Det kan väl också vara värt att nämna att det har funnits en nätbokhandel/grossist i Sverige som har koncentrerat sig på böcker om husdjur - de har även haft massor av akvarieböcker på engelska.
            Detta företag - Akvaristen - gick dock i konkurs sent i våras.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            Arbetssätt...