Finns där någon nätbutik som man kan handla akvarietillbehör på?
Postorder..
Kollaps
X
-
MSN: Kim_s@pc.nu Adda gärna.Kommentar
-
Har lagt två ordrar hos PWSS som jag väntar på. Jag tycker de är ganska oseriösa med enorma leveranstider. Har beställt från Tyskland mitt i julledigheten och det gick bra mycket snabbare och enklare(Aquaristic.net). Verkar svårt att svara på mail från deras sida också.Oscar CederqvistKommentar
-
jag har hört tvärt om att pwss ska vara snabba med leveransen. sen har de ju haft ledigt mellan 23/12 - 1/1-07 kanske är därför ??
när jag beställde från guldfisken så fick jag varaorna dagen efter tror jag det var. gick hur fort som helst.
//kimMSN: Kim_s@pc.nu Adda gärna.Kommentar
-
Har lagt två ordrar hos PWSS som jag väntar på. Jag tycker de är ganska oseriösa med enorma leveranstider. Har beställt från Tyskland mitt i julledigheten och det gick bra mycket snabbare och enklare(Aquaristic.net). Verkar svårt att svara på mail från deras sida också.
Jag fick ett bra intryck av PWSS.
Och att det tar lång tid i mellandagarna står det stort med röd text på startsidan att det kommer göra!www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
Mina Malar:
L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.mKommentar
-
Jo men nu gjorde jag min beställning 15/12, det ger en hel vecka till att posta ordern innan jul. Om man då inte skulle hinna med så kan man ju inte ta ledigt, man får väl ta lite ansvar för sina åtagande. De var väldigt snabba med att påpeka att det skulle gå snabbare med förskotts inbetalning. Svarar heller inte på mail om varför den inte har kommit än.
Pratade också med Suss i samband med ordern och hon var väldigt trevlig, men det har inte riktigt med saken att göra.
Jag är inte van vid så långa leveranstider och förstår inte heller att det ska behöva ta så lång tid.Oscar CederqvistKommentar
-
Har beställt både från guldfisken och pwss. Tycker båda funkat skitbra o det han absolut inte blivit ngt klydd med någon av dem.
När jag beställde mitt så beställde jag även med biobollar vilket de inte hade inne. Då skicka de redan dagen därpå ett mail o berätta detta där de fråga om de skulle skicka allt utom biobollarna direkt lr om de skulle vänta och skicka allt på en gång vilket jag valde. Så jag tycker det de har varit väldigt hjälpsamma och bra att handla av!!!
//MVH TulleKommentar
-
Jo men nu gjorde jag min beställning 15/12, det ger en hel vecka till att posta ordern innan jul. Om man då inte skulle hinna med så kan man ju inte ta ledigt, man får väl ta lite ansvar för sina åtagande. De var väldigt snabba med att påpeka att det skulle gå snabbare med förskotts inbetalning. Svarar heller inte på mail om varför den inte har kommit än.
Pratade också med Suss i samband med ordern och hon var väldigt trevlig, men det har inte riktigt med saken att göra.
Jag är inte van vid så långa leveranstider och förstår inte heller att det ska behöva ta så lång tid.www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
Mina Malar:
L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.mKommentar
-
20 dagar är väl om de inte skulle ha något hemma? De kan väll inte på allvar mena att det tar 20 dagar att få iväg en order.........Oscar CederqvistKommentar
-
HazelCR
Jo men nu gjorde jag min beställning 15/12, det ger en hel vecka till att posta ordern innan jul. Om man då inte skulle hinna med så kan man ju inte ta ledigt, man får väl ta lite ansvar för sina åtagande. De var väldigt snabba med att påpeka att det skulle gå snabbare med förskotts inbetalning. Svarar heller inte på mail om varför den inte har kommit än.
Pratade också med Suss i samband med ordern och hon var väldigt trevlig, men det har inte riktigt med saken att göra.
Jag är inte van vid så långa leveranstider och förstår inte heller att det ska behöva ta så lång tid.
Jag är också irriterad på den långa leveranstiden, oavsett förmildrande omständigheter som Jul.
(Fan, det har ju funnits mycket tid till akvariepysslande under Julledigheten.)
Å ringa skall väl inte kunden behöva göra. Om det är något problem, så bör väl säljaren höra av sig. Allrahelst när e-post finnes.
Noterbart är att jag beställt av PWWS tidigare och det har fungerat alldeles utmärkt. Detta gör att de redan har kunduppgifter på mig, vilket gör att det borde .......Kommentar
-
Å ringa skall väl inte kunden behöva göra. Om det är något problem, så bör väl säljaren höra av sig. Allrahelst när e-post finnes.
En säljare hör bara av sig till kunden efter att kunden tjatat eller om han har ett mycket bra svar på varför det dröjer, vilket han sällan har. Handlar det om en återförsäljare så finns ju alltid utvägen att skylla på leverantören. Om förseningarna beror på annat en leverantörs problem så är det ju knappast något säljaren vill skylta med.
Det är ju trots allt så att en kund som inte ligger på skapar inga problem. Ringer kunden så löser man det fortast möjligt och så har man fått en nöjd kund tillslut.
Jag säger inte att det är rätt, men det är så det funkar på de flesta sälj företag, bara att det märks mer hos dom mindre.Kommentar
-
HazelCR
Jo, du har nog rätt i din analys och min är mer en utopi.
Men det är ganska avgörande var jag lägger min nästkommande beställninig.
Ingen förklaring = Ingen ny beställning
Det borde vara något som åtminstone egen förtagare skulle beakta i längden.Kommentar
-
HazelCR
Nu har jag fått svar. Troligtvis har mitt paket kommit bort. Det har iaf skickats från PWSS. PWSS skall söka, i annat fall skickar de igen.Kommentar
Kommentar