Postorder..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • släggan
    • September 2004
    • 17

    Postorder..

    Finns där någon nätbutik som man kan handla akvarietillbehör på?
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=276491
  • åheim
    • April 2006
    • 13134

    #2
    skriv in akvarietillbehör på google och tryck enter....
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • neon_kimpan
      • August 2005
      • 1733

      #3

      Din akvariebutik på nätet. Vi har tillbehör av alla stora märken för akvarier. Med lång erfarenhet hjälper vi er med era frågor om ditt akvarium.



      finns många mera !!

      //kim
      MSN: Kim_s@pc.nu Adda gärna.

      Kommentar

      • Oscar Cederqvist
        • November 2002
        • 6546

        #4
        Har lagt två ordrar hos PWSS som jag väntar på. Jag tycker de är ganska oseriösa med enorma leveranstider. Har beställt från Tyskland mitt i julledigheten och det gick bra mycket snabbare och enklare(Aquaristic.net). Verkar svårt att svara på mail från deras sida också.
        Oscar Cederqvist

        Kommentar

        • neon_kimpan
          • August 2005
          • 1733

          #5
          jag har hört tvärt om att pwss ska vara snabba med leveransen. sen har de ju haft ledigt mellan 23/12 - 1/1-07 kanske är därför ??

          när jag beställde från guldfisken så fick jag varaorna dagen efter tror jag det var. gick hur fort som helst.

          //kim
          MSN: Kim_s@pc.nu Adda gärna.

          Kommentar

          • jesper_b
            • June 2006
            • 1201

            #6
            Ursprungligen postat av Oscar Cederqvist
            Har lagt två ordrar hos PWSS som jag väntar på. Jag tycker de är ganska oseriösa med enorma leveranstider. Har beställt från Tyskland mitt i julledigheten och det gick bra mycket snabbare och enklare(Aquaristic.net). Verkar svårt att svara på mail från deras sida också.
            Jag fick mitt paket på 2 dagar, så om det var nåt jag undrade så var det bara ringa, dom svarade på en gång...

            Jag fick ett bra intryck av PWSS.

            Och att det tar lång tid i mellandagarna står det stort med röd text på startsidan att det kommer göra!
            www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
            Mina Malar:
            L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

            Kommentar

            • Glenn
              • April 2002
              • 3904

              #7
              Jag beställde mitt Eheim 2213 från pwss den 29/11-06 och fick det den 14/12-06. Mailade även dom angående en sak men fick inget svar på mitt mail så ringde istället och pratade med hon tjejen (suss??) och hon var mycket tillmötesgående.
              Mvh /Glenn

              Min Zoon

              Kommentar

              • Oscar Cederqvist
                • November 2002
                • 6546

                #8
                Jo men nu gjorde jag min beställning 15/12, det ger en hel vecka till att posta ordern innan jul. Om man då inte skulle hinna med så kan man ju inte ta ledigt, man får väl ta lite ansvar för sina åtagande. De var väldigt snabba med att påpeka att det skulle gå snabbare med förskotts inbetalning. Svarar heller inte på mail om varför den inte har kommit än.

                Pratade också med Suss i samband med ordern och hon var väldigt trevlig, men det har inte riktigt med saken att göra.

                Jag är inte van vid så långa leveranstider och förstår inte heller att det ska behöva ta så lång tid.
                Oscar Cederqvist

                Kommentar

                • tulle89
                  • March 2006
                  • 1183

                  #9
                  Har beställt både från guldfisken och pwss. Tycker båda funkat skitbra o det han absolut inte blivit ngt klydd med någon av dem.
                  När jag beställde mitt så beställde jag även med biobollar vilket de inte hade inne. Då skicka de redan dagen därpå ett mail o berätta detta där de fråga om de skulle skicka allt utom biobollarna direkt lr om de skulle vänta och skicka allt på en gång vilket jag valde. Så jag tycker det de har varit väldigt hjälpsamma och bra att handla av!!!

                  //MVH Tulle
                  Med Vänliga Hälsningar Tulle

                  Min zoon! Projekt -> 310 liter malawi

                  Kommentar

                  • jesper_b
                    • June 2006
                    • 1201

                    #10
                    Ursprungligen postat av Oscar Cederqvist
                    Jo men nu gjorde jag min beställning 15/12, det ger en hel vecka till att posta ordern innan jul. Om man då inte skulle hinna med så kan man ju inte ta ledigt, man får väl ta lite ansvar för sina åtagande. De var väldigt snabba med att påpeka att det skulle gå snabbare med förskotts inbetalning. Svarar heller inte på mail om varför den inte har kommit än.

                    Pratade också med Suss i samband med ordern och hon var väldigt trevlig, men det har inte riktigt med saken att göra.

                    Jag är inte van vid så långa leveranstider och förstår inte heller att det ska behöva ta så lång tid.
                    Dom skriver ju själva att leveransen kan ta upp till 20 dagar, och nu när dom haft ledigt så har det ju inte gått 20 kontorsdagar sen du bestälde...
                    www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
                    Mina Malar:
                    L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

                    Kommentar

                    • Oscar Cederqvist
                      • November 2002
                      • 6546

                      #11
                      20 dagar är väl om de inte skulle ha något hemma? De kan väll inte på allvar mena att det tar 20 dagar att få iväg en order.........
                      Oscar Cederqvist

                      Kommentar

                      • HazelCR

                        #12
                        Ursprungligen postat av Oscar Cederqvist
                        Jo men nu gjorde jag min beställning 15/12, det ger en hel vecka till att posta ordern innan jul. Om man då inte skulle hinna med så kan man ju inte ta ledigt, man får väl ta lite ansvar för sina åtagande. De var väldigt snabba med att påpeka att det skulle gå snabbare med förskotts inbetalning. Svarar heller inte på mail om varför den inte har kommit än.

                        Pratade också med Suss i samband med ordern och hon var väldigt trevlig, men det har inte riktigt med saken att göra.

                        Jag är inte van vid så långa leveranstider och förstår inte heller att det ska behöva ta så lång tid.
                        Jag väntar också. Jag gjorde min beställning den 3/12 och förskottsbetalade på måndagen. Jag har också mailat, fått läskvittens, men inget svar.
                        Jag är också irriterad på den långa leveranstiden, oavsett förmildrande omständigheter som Jul.
                        (Fan, det har ju funnits mycket tid till akvariepysslande under Julledigheten.)

                        Å ringa skall väl inte kunden behöva göra. Om det är något problem, så bör väl säljaren höra av sig. Allrahelst när e-post finnes.

                        Noterbart är att jag beställt av PWWS tidigare och det har fungerat alldeles utmärkt. Detta gör att de redan har kunduppgifter på mig, vilket gör att det borde .......

                        Kommentar

                        • heeke
                          • April 2003
                          • 5033

                          #13
                          Å ringa skall väl inte kunden behöva göra. Om det är något problem, så bör väl säljaren höra av sig. Allrahelst när e-post finnes.
                          Haha, du har inte jobbat som säljare du
                          En säljare hör bara av sig till kunden efter att kunden tjatat eller om han har ett mycket bra svar på varför det dröjer, vilket han sällan har. Handlar det om en återförsäljare så finns ju alltid utvägen att skylla på leverantören. Om förseningarna beror på annat en leverantörs problem så är det ju knappast något säljaren vill skylta med.
                          Det är ju trots allt så att en kund som inte ligger på skapar inga problem. Ringer kunden så löser man det fortast möjligt och så har man fått en nöjd kund tillslut.
                          Jag säger inte att det är rätt, men det är så det funkar på de flesta sälj företag, bara att det märks mer hos dom mindre.
                          heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

                          Kommentar

                          • HazelCR

                            #14
                            Jo, du har nog rätt i din analys och min är mer en utopi.
                            Men det är ganska avgörande var jag lägger min nästkommande beställninig.
                            Ingen förklaring = Ingen ny beställning
                            Det borde vara något som åtminstone egen förtagare skulle beakta i längden.

                            Kommentar

                            • HazelCR

                              #15
                              Nu har jag fått svar. Troligtvis har mitt paket kommit bort. Det har iaf skickats från PWSS. PWSS skall söka, i annat fall skickar de igen.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...