Postorder..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Oscar Cederqvist
    • November 2002
    • 6546

    #16
    Ursprungligen postat av HazelCR
    Nu har jag fått svar. Troligtvis har mitt paket kommit bort. Det har iaf skickats från PWSS. PWSS skall söka, i annat fall skickar de igen.
    Säger ja......
    Jag har fortfarande inte fått svar.
    Oscar Cederqvist

    Kommentar

    • Tenkare
      • May 2005
      • 2519

      #17
      Jag vet att bussgods kan ta otroligt lång tid på sig ner hit.
      Jag fick kollinr av pwss och gjorde sökning på bussgods.se. Kunde följa det hela vägen hit. tog dock nästan 8 dagar.
      Neca eos omnes, deus suos agnoscet


      Min zon Min Tenkare

      Kommentar

      • Oscar Cederqvist
        • November 2002
        • 6546

        #18
        Varför skickar de med bussgods? Eftersom jag inte fått något kollinr så tvivlar jag på att de skickat ordern.
        Oscar Cederqvist

        Kommentar

        • Tenkare
          • May 2005
          • 2519

          #19
          Jag bad själv om att få kollinr.
          Bussgods är billigare än posten, men man kan själv välja att ta det med posten. Dock dyrare och så vet jag hur paketen har behandlats på posten.
          Neca eos omnes, deus suos agnoscet


          Min zon Min Tenkare

          Kommentar

          • Oscar Cederqvist
            • November 2002
            • 6546

            #20
            Posten är överlägsen i mina ögon. Snabbt och problemfritt(oftast)
            Oscar Cederqvist

            Kommentar

            • Tenkare
              • May 2005
              • 2519

              #21
              tja för min del var det kanske inte så problemfritt med posten.
              Fick skicka tillbaka 2 dvdbrännare där emballagert var skadat, slarvat bort en del andra ordrar, så posten är lite av ett problem för mig iaf.
              Neca eos omnes, deus suos agnoscet


              Min zon Min Tenkare

              Kommentar

              • Oscar Cederqvist
                • November 2002
                • 6546

                #22
                Finns alltid undantag som bekräftar regeln Tycker det är smidigt med posten då det går att hämta ut när man själv vill. Jobbigt med UPS, DHL, FedEx mm som bara levererar på arbetstid.
                Oscar Cederqvist

                Kommentar

                • Kramfors
                  • January 2003
                  • 7265

                  #23
                  De som köper på nätet gör att de som har butiker med akvarie fisk och tillbehör till fiskar får stänga butiken då den inte är lönsam.
                  Var köper ni då det som är akut tex medicin eller en pump när den som är köpt på nätet har gått sönder.
                  http://www.kramforskoi.com/

                  Kommentar

                  • solbacka
                    • January 2004
                    • 3952

                    #24
                    Jag har beställt från pwss och det har varit bra. Det enda neg är att man inte vet vad frakten kostar på en gång. Och när jag beställde växter så var det obefintliga rötter. Fast växterna var fina i bladen. Även flingfodret som skulle vara xl var småsmulor.
                    Jag har också beställt från akvarielagunen bara positivt, snabb leverans.
                    Man kan ju undvika att beställa från pwss när de har skrivit på sin hemsida att de har lång leveranstid. Eller så får man vänta
                    350l Diskus 275l SA växt
                    100l tanganynika
                    Min dagbok Mina bilder
                    Min alldeles egna zoon

                    Kommentar

                    • Oscar Cederqvist
                      • November 2002
                      • 6546

                      #25
                      Ursprungligen postat av Kramfors
                      De som köper på nätet gör att de som har butiker med akvarie fisk och tillbehör till fiskar får stänga butiken då den inte är lönsam.
                      Var köper ni då det som är akut tex medicin eller en pump när den som är köpt på nätet har gått sönder.
                      Fri konkurans. Jag köper där jag får bäst service till bäst pris.
                      I detta fallet skulle jag nog hellre handlat någon annanstans.
                      Oscar Cederqvist

                      Kommentar

                      • Tenkare
                        • May 2005
                        • 2519

                        #26
                        Ursprungligen postat av Kramfors
                        De som köper på nätet gör att de som har butiker med akvarie fisk och tillbehör till fiskar får stänga butiken då den inte är lönsam.
                        Var köper ni då det som är akut tex medicin eller en pump när den som är köpt på nätet har gått sönder.
                        Dom flesta affärer som jag känner till säljer mer än bara akvarietillbehör/fisk/mat osv. Många som jag har pratat med skulle inte klara sig på att enbart sälja akvarie/fiskar utan det dom drar in pengar på är hund/katt/fågel/gnagare/reptiler och allt som har med dom att göra.

                        I regel så köpar man fisk och fiskmat i affärerna.

                        Och dom tillbehören du pratar om finns nästan alltid i lager hos djuraffären.
                        Då borde ju faktiskt folk sluta handla begagnat också då det är ungefär samma sak om man resonerar som du gör.

                        Men det är ju bara min mening.
                        Neca eos omnes, deus suos agnoscet


                        Min zon Min Tenkare

                        Kommentar

                        • Kramfors
                          • January 2003
                          • 7265

                          #27
                          Hur går det när butiken slutar med akvarietillbehör, fiskfoder och säljer kattsand i stället.
                          Jag vet 2 butiker som slog igen 06.
                          Det behövs fler butiker som konkurerar för lägre priser, nu är det påslag på varorna med 300-400% och mer.
                          Ingen konst för nätbutiker att var billigare med ett litet lager, billig lokal och små omkostnader.
                          http://www.kramforskoi.com/

                          Kommentar

                          • annika&isak
                            • November 2006
                            • 180

                            #28
                            hade man haft en bra och vettig akvarieaffär i närheten hade det kanske varit värt att handla där för att supporta, men här finns bara en stor zookedja som säkert klarar sig bra ändå så då köper jag där det är billigast. på nätet...
                            ------------------------------------
                            112 liter: Sällskapsakvarium med Ancistrus, Platy, Neontetra och Äppelsnäcka
                            37 liter: Lowtech med körsbärsräkor

                            Kommentar

                            • Oscar Cederqvist
                              • November 2002
                              • 6546

                              #29
                              Ursprungligen postat av Kramfors
                              Hur går det när butiken slutar med akvarietillbehör, fiskfoder och säljer kattsand i stället.
                              Jag vet 2 butiker som slog igen 06.
                              Det behövs fler butiker som konkurerar för lägre priser, nu är det påslag på varorna med 300-400% och mer.
                              Ingen konst för nätbutiker att var billigare med ett litet lager, billig lokal och små omkostnader.
                              Tillgång och efterfrågan och andra marknads regler gäller kanske inte i Kramfors
                              Oscar Cederqvist

                              Kommentar

                              • Tenkare
                                • May 2005
                                • 2519

                                #30
                                Ursprungligen postat av Kramfors
                                Hur går det när butiken slutar med akvarietillbehör, fiskfoder och säljer kattsand i stället.
                                Jag vet 2 butiker som slog igen 06.
                                Det behövs fler butiker som konkurerar för lägre priser, nu är det påslag på varorna med 300-400% och mer.
                                Ingen konst för nätbutiker att var billigare med ett litet lager, billig lokal och små omkostnader.
                                Här i Helsingborg så är det just så att dom har akvarie och annat typ kattsand hundmat osv. Och det är på allt annat än akvarie dom drar sig runt på. Och visst är jag öppen för ökad konkuranns och billigare priser, men då måste man hitta billigare lokaler, få till bra elpriser, billig personal eller slita arslet av sig och bygga upp ett rykte.
                                Nu vill jag inte påstå att jag handlar allt via nätet för det blir en hel del i min lokala butik, fast då växter, fiska, mat osv. Men så länge det är billigare att handla tekniken via nätet så blir det där man handlar. Om man inte gör impulsköp när man är ute och handlar förståss.

                                Nu är jag trött när jag kommenterar detta så rätta mig på dom punkter det låter oklart så ska jag utveckla när jag har jobbat färdigt imorgon.
                                Neca eos omnes, deus suos agnoscet


                                Min zon Min Tenkare

                                Kommentar

                                Arbetssätt...