Postorder..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HazelCR

    #31
    Ursprungligen postat av Kramfors
    De som köper på nätet gör att de som har butiker med akvarie fisk och tillbehör till fiskar får stänga butiken då den inte är lönsam.
    Var köper ni då det som är akut tex medicin eller en pump när den som är köpt på nätet har gått sönder.
    Jag handlar även av de lokala akvariebutikerna i min stad. Under 2006 för betydligt mer än 10 000 kr. Det måste väl räcka.
    Att det blir nätbeställningar ibland beror sig oftast av två saker, dels lägre pris och dels ett större utbud.
    Det senare avgör faktiskt oftast, att det just blir en nätbeställning.

    Ingen större risk att butikerna här går i putten, gissar jag. Ägarna har det till synes gott ställt.
    Senast redigerad av Gäst; 05 January 2007, 02:27.

    Kommentar

    • Oscar Cederqvist
      • November 2002
      • 6546

      #32
      Är hemma från jobbet idag för att ta emot en leverans från UPS. När jag tittar på trackingen så står det att de precis varit här utan att någon var hemma. Kan tro jag blev förbannad och ringde direkt till kundtjänst. Nu försöker de få tag på chaufören för att se vad som hänt. Det kan man kalla respektlöst, att bara skita i leveransen så.
      Oscar Cederqvist

      Kommentar

      • Oscar Cederqvist
        • November 2002
        • 6546

        #33
        Updatering. Aquaristic.net har tydligen inte medelat UPS att paketet är betalt. Hur trött blir man.
        Oscar Cederqvist

        Kommentar

        • Kramfors
          • January 2003
          • 7265

          #34
          Ursprungligen postat av Oscar Cederqvist
          Är hemma från jobbet idag för att ta emot en leverans från UPS. När jag tittar på trackingen så står det att de precis varit här utan att någon var hemma. Kan tro jag blev förbannad och ringde direkt till kundtjänst. Nu försöker de få tag på chaufören för att se vad som hänt. Det kan man kalla respektlöst, att bara skita i leveransen så.
          Ännu en anledning att köpa i butiken i stan.
          http://www.kramforskoi.com/

          Kommentar

          • Oscar Cederqvist
            • November 2002
            • 6546

            #35
            Touche Kramfors
            Faktisk första gången det strular till sig ordentligt.
            Oscar Cederqvist

            Kommentar

            • Tenkare
              • May 2005
              • 2519

              #36
              Ursprungligen postat av Kramfors
              Ännu en anledning att köpa i butiken i stan.
              Väntade på den kommentaren.

              Men det kan även strula till sig i butiken, har väntat på en impellerstav ett tag nu.
              Neca eos omnes, deus suos agnoscet


              Min zon Min Tenkare

              Kommentar

              • amazonfarmen
                • June 2006
                • 508

                #37
                Skulle jag vara handlare och bara kunna sälja de prylar som inte har några omkostnader (få beställninga och kunden förskottsbetalar, beställa ifrån leverantör med 30 dagars faktura, skicka till kund), så skulle jag vara supernöjd.

                Men Akvariebutiker servar sina kunder med fisk mm, som i många fall är en förlustaffär, och den kan täckas in av "vinsten" av tillbehör/foder försäljningen.
                Men då den försäljningen uteblir så kommer det snart att bli så att de bara har den fisk som går +-0, andra arter har de helt enkelt inte råd att serva sina kunder medmed.

                Och att säga på att det finns större utbud på nätet stämmer, men vill butiken så kan de få hem nästan vad som helst.

                Vet vilket jäkla strul det är att reklamera en sak man har köpt på annan ort/nätet, det är hopplöst.
                För de bryr sig inte, men hos en lokal handlare kan man lämna in saken och få ett personligt bemötande, de kan inte lika lätt gömma sig genom att ej svara i tele eller på mail.

                Så billigt blir många gånger INTE ekonomiskt i längden.

                //Calle
                www.goc.se

                Kommentar

                • rödtoppen
                  • June 2006
                  • 3148

                  #38
                  Ursprungligen postat av Oscar Cederqvist
                  Är hemma från jobbet idag för att ta emot en leverans från UPS. När jag tittar på trackingen så står det att de precis varit här utan att någon var hemma. Kan tro jag blev förbannad och ringde direkt till kundtjänst. Nu försöker de få tag på chaufören för att se vad som hänt. Det kan man kalla respektlöst, att bara skita i leveransen så.
                  Om du har förlorat pengar på det (lönen?) så tycker jag att de borde bli återbetalninsskyldiga .

                  Själv så väntade jag på en leverans (från ett annat företag). De skulle komma mellan 9:00-11:00 jag åkte hem och flexade från jobbet (tyckte att 2 timmar minus skulle var superlätt att jobba ihop igen)....De kom aldrig, jag väntade tills klockan 13:00 sen åkte jag till jobbet igen.

                  Man blir så arg
                  / dtoppen /

                  Kommentar

                  • Oscar Cederqvist
                    • November 2002
                    • 6546

                    #39
                    Ursprungligen postat av rödtoppen
                    Om du har förlorat pengar på det (lönen?) så tycker jag att de borde bli återbetalninsskyldiga .

                    Själv så väntade jag på en leverans (från ett annat företag). De skulle komma mellan 9:00-11:00 jag åkte hem och flexade från jobbet (tyckte att 2 timmar minus skulle var superlätt att jobba ihop igen)....De kom aldrig, jag väntade tills klockan 13:00 sen åkte jag till jobbet igen.

                    Man blir så arg

                    Jo det hade inte varit fel. Nu förlorar jag inget rent ekonomiskt men när jag påpekade att jag var missnöjd till Aquaristic.net så fick jag detta svaret:
                    "Hm, that sounds that you never made a mistake in your whole life"
                    Tvivlar på att de hade sagt så i en butik.

                    Lösning blir att jag får betala till UPS
                    och att Aquaristic återbetalar mig. Annars hade paketet fått returneras och skickas igen.
                    Oscar Cederqvist

                    Kommentar

                    • rödtoppen
                      • June 2006
                      • 3148

                      #40
                      Ursprungligen postat av Oscar Cederqvist
                      Jo det hade inte varit fel. Nu förlorar jag inget rent ekonomiskt men när jag påpekade att jag var missnöjd till Aquaristic.net så fick jag detta svaret:
                      "Hm, that sounds that you never made a mistake in your whole life"
                      Tvivlar på att de hade sagt så i en butik.

                      .
                      ojojoj.. vad provoserad jag hade blivit av ett sådant svar .
                      Det minsta man kan begära är väl en ursäkt
                      / dtoppen /

                      Kommentar

                      • Oscar Cederqvist
                        • November 2002
                        • 6546

                        #41
                        Måste säga att de är snabba, han har gjort återbetalningen idag.
                        Oscar Cederqvist

                        Kommentar

                        • kamparn
                          • February 2004
                          • 105

                          #42
                          Det är väl alltid så att folk är mer respektlösa när de slipper ta konsekvenserna av att ha en upprörd kund att fysiskt ta hand om. Hade dom svarat mig så skulle jag tagit mina pengar och beställning till annan affär. Sen är det ju så att priset till viss del bestämmer var man handlar. Ta tex det faktum att jag i en affär köpte 3st C.Panda för 90kr medan jag i en annan betalade så mycket för en, vilken butik kommer jag gå tillbaka till?
                          Mvh Micke
                          200L Tetror och Harnesk malar+ 2par S.Barbatus+ 8st C. Pygmaeus
                          108L 1 Kamphane+ 1par dvärggurami+ 3 Corydoras Panda(ska bli fler)
                          105L i källaren med sump i väntan på möbel och belysning
                          54L S.Barbatus yngel + Malaysiska sandsnäckor och nån annan art som följde med växter
                          20L S.Barbatus yngel

                          Kommentar

                          • amazonfarmen
                            • June 2006
                            • 508

                            #43
                            Ursprungligen postat av kamparn
                            Det är väl alltid så att folk är mer respektlösa när de slipper ta konsekvenserna av att ha en upprörd kund att fysiskt ta hand om. Hade dom svarat mig så skulle jag tagit mina pengar och beställning till annan affär. Sen är det ju så att priset till viss del bestämmer var man handlar. Ta tex det faktum att jag i en affär köpte 3st C.Panda för 90kr medan jag i en annan betalade så mycket för en, vilken butik kommer jag gå tillbaka till?
                            Kvalitén och kundbemötandet spelar även väl roll?
                            I förhållande så är det små summor (men dock inte att förakta) det handlar om i ditt fall om man inte gör sådana inköp så ofta.

                            Är tyvärr väldigt många "dåliga" köp som görs, t.ex köpa läsk i 0,5L flaska på en mack för 20kr, när 1,5L kostar 25 kr i en "vanlig" affär.
                            Eller att köpa halvfabrikat/färdig mat för "dyra" pengar i jämförelse med vad råvarorna kostar...

                            //Calle
                            www.goc.se

                            Kommentar

                            • Oscar Cederqvist
                              • November 2002
                              • 6546

                              #44
                              Kan säga att PWSS har slarvat bort min order. De påstår att de lämnat den till posten men de har bara fått in en förhandsbokning.
                              Oscar Cederqvist

                              Kommentar

                              • HazelCR

                                #45
                                Ursprungligen postat av Oscar Cederqvist
                                Kan säga att PWSS har slarvat bort min order. De påstår att de lämnat den till posten men de har bara fått in en förhandsbokning.
                                Det är lika förbaskat illa för mig. De säger t.o.m. att de skickat grejerna två gånger, men inte får jag träff hos bussgods på mitt kollinummer, som jag fått från PWSS.

                                3/12 ..................... 11/1

                                Det blir till att tänka efter före nästa gång.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...