Kladdiga Katastrofen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jonisg
    • April 2005
    • 172

    Kladdiga Katastrofen

    Den här berättelsen kommer bli ganska lång. Jag har ett 110 liters akvarium och bor i ett rum 8 * 4 M. Jag kör med mäsk co2 och det är om min kära Co2 som jag skriver om. Allt började med att jag inte var nöjd med co2 resultatet så jag köpte gelatin. Gjorde en blandning men var fortfarande inte nöjd. Så jag gjorde ytterligare en blandning med co2 och den här gången hade jag 7-8 matskedar gelatin ( ! ). Det bubblade på fint på kvällen men jag böt ut syre stenen mot en insulinspruta med kapad nål och fick väldigt fina bubblor.

    Jag sommnade skönt på kvällen men klockan 3 på natten vaknade jag av ett droppande ljud. Tände lampan och kom underfund med att jag hade Jäst, socker och gelatin i hela sängen! I HELA rummet! 3-4 M från akvariet fick jag torka golvet massvis av gånger för att inte fastna i golvet så fort man rörde sig. I stort sätt hela akvariet var täckt av kladdig mäsk! ( Men inget kom i akvariet ) Och på golvet var det en hög med gelatin, med en diameter på ungefär 3-4 Dm.

    ÄR det för någon annan mäsken har " exploderat " någon gång?

    Detta var verkligen inte roligt! Har fortfarande inte lyckats fått bort allt kladd!! Och det var en vecka sedan! :-).

    Ett Tips! Ta det lungt med mäsken!
    -:KUNGEN:-

    Juwel 110 L, 2*18W, Eheim 2213 Ytterfilter, 100 W Hydor Heater. Mäsk Co2. PMDD

    Zooline 50 L, Tomt....

    Zooline 100 L, Blandade små ciklider.
  • HazelCR

    #2
    Ojoj, det är tur att jag är en low-techare. Någon katastrof liknade din skulle inte min sambo tolerera.

    Kommentar

    • gladhertha
      • February 2005
      • 1755

      #3
      Gaah! KLADDIGTT!! Jag skulle DÖ av stanken!
      Mvh Hanna
      Min Zoon

      Kommentar

      • Raven
        • February 2005
        • 15385

        #4
        fyfan vilket kladd å söl haha
        LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
        Faktatråd Om AkvarieVatten
        Växtakvaristernas Paradis

        Kommentar

        • dinajel
          • November 2004
          • 606

          #5
          Vad hade du mäsken i för sorts flaska/behållare?
          Bilder på mina akvarier.

          Kommentar

          • jonisg
            • April 2005
            • 172

            #6
            Hade en 1,5 L PET flaska.
            -:KUNGEN:-

            Juwel 110 L, 2*18W, Eheim 2213 Ytterfilter, 100 W Hydor Heater. Mäsk Co2. PMDD

            Zooline 50 L, Tomt....

            Zooline 100 L, Blandade små ciklider.

            Kommentar

            • petnym
              • May 2002
              • 5028

              #7
              Ursprungligen postat av jonisg
              Det bubblade på fint på kvällen men jag böt ut syre stenen mot en insulinspruta med kapad nål och fick väldigt fina bubblor.
              Antagligen släpte den inte ut tillräckligt med gas.
              Gräset är grönare på andra sidan glaset...
              Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
              Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

              Kommentar

              Arbetssätt...