Världens största akvarium!!!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

• December 2001
    • 48148

Världens största akvarium!!!

Har precis öppnat i Singapore och dit skall jag ju nästa vecka.

Fick just en inbjudan från akvariet

A warm welcome from Marine Life Park at Resorts WorldSentosa!

Marine Life Park’sS.E.A. Aquarium – certified by Guinness World Records as the World’s LargestAquarium – is home to approximately 100,000 marine animals of over 800 species.Comprising 49 habitats within 10 different zones, guests will embark on anunderwater journey beginning in Southeast Asia, continuing through the ArabianGulf and then into the Open Ocean.

Along theway, guests can expect to meet majestic manta rays, hammerhead sharks,Indo-Pacific bottlenose dolphins and other marine creatures. The centrepiece ofS.E.A. Aquarium is the Open Ocean habitat, seenthrough the world’s largest acrylic viewing panel measuring 36 metres wide and8.3 metres tall.

The finale of Aquarama’s FarmVisit for trade partners is a visit to S.E.A. Aquarium where you will be treatedto a facilitated tour of the aquarium and an exclusive opportunity to visit ourstate-of-the-art life support system (LSS) facility.
    Skall bli himla kul att få titta in bakom kulisserna där. Tyvärr är det dock fotoförbud bakom kulisserna så jag kommer inte att kunna visa er några foton just därifrån - men säkerligen från den publika avdelningen.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

bara en smula avis på dig!

Kommentar

• mikoto
      • July 2011
      • 215

Det är en imponerande ruta där, jag undrar hur sjutton de tillverkade och installerade den.

Kommentar

• Einarsson
        • May 2012
        • 2956

Hoppas på väldigt mycket bilder!
        350L Diskus

Kommentar

• hannesc
          • December 2009
          • 13085

finns det inte en dokumentär om det.
          vet att det var ett kar där de byggde rutan i akryl i 4 stora delar som sedan härdades ihop.

den är inte ens fastlimmad utan vattentrycket håller den mot "ramen" o det är vattentätt

Kommentar

• hannesc
            • December 2009
            • 13085

var visst om Okinawa Aquarium
            här är dokumentären

vid 39:06 så börjar det om hur de gjorde rutan

Kommentar

• mikoto
              • July 2011
              • 215

Aha, häftigt. Ungefär som jag fundera på. Men fortfarande ordentliga pjäser. Vilket projekt...

Tack för länken.

Kommentar

• petnym
                • May 2002
                • 5028

Kul! Hur kommer det sig att du fått en sådan fin inbjudan?
                Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

Kommentar

• Kjell Fohrman
                  Administrator

• December 2001
                  • 48148

Ursprungligen postat av petnym
                  Kul! Hur kommer det sig att du fått en sådan fin inbjudan?
                  Nja jag anmälde mig till den "farmrunda" som anordnas under Aquarama-mässan och denna dag avslutas på detta akvarium så det visste jag när jag anmälde mig. Dock visste jag inte att vi skulle få titta in bakom kulisserna - fast där gäller en hel del restriktioner (som jag inte la in i texten ovan) både vad gäller klädsel och foto/filmförbud.
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

Arbetssätt...