akvarieaffärer-tyskland, rostock

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • freddi36
    • December 2010
    • 2882

    akvarieaffärer-tyskland, rostock

    hej

    är det någon som vet någon akvarieaffär i närheten av rostock i tyskland.
    ska dit och handla lite annat så jag undrar om det finns någon akvarieaffär i närheten som man kanske skulle besöka.
    läste om er resa till tysklan och blev sjukt sugen på att åka dit till någon affär och se vad de har.
  • freddi36
    • December 2010
    • 2882

    #2
    ska till Tyskland i år igen om två veckor å tänkte höra om någon vet någon bra affär i det området. förra året var jag på "MegaZoo" i rostock. dom hade lite av var men det var inget sådär "wow" på sötsidan.
    ska se i år vad dom har för koraller nu när jag har salt verkar som dom har en del.

    Kommentar

    • freddi36
      • December 2010
      • 2882

      #3
      kollade på megazoos lista. dom ahde ju faktiskt ganska mycket. flera olika apistogramma bla ap steindachneri, ap, trifaciata och ap bitaeniata. flera olika räkor (vilka såg ovanliga ut). och såklart mycket växter.

      kollade bland snäckorna också för att se om dom hade elefanter. hittade inga men hittade något väldigt konstigt. septaria porcellana. ​någon som känner till den?






      Kommentar

      • lillfrasse
        • February 2002
        • 2228

        #4
        Runt Rostock har vi aldrig varit med zoopet väst men tar du dig upp till Hamburg och Hannover så finns det en del att se.
        Simma lungt..
        Lillfrasse..

        Kommentar

        • freddi36
          • December 2010
          • 2882

          #5
          OK, men det är lite långt till Hanover eller Hamburg från Rostock. besöken i akvarieaffärerna kommer tyvärr lite i andrahand då vi ska handla en massa annat också... :/
          (inte jag som bestämmer, tyvärr..)

          Kommentar

          • freddi36
            • December 2010
            • 2882

            #6
            Vet att en del har köpt fisk i Tyskland, behöver man några speciella papper för att få ta in dom i Sverige?
            Om man blir stoppad i tullen, vad säger dom då om man har med sig akvariefiskar?

            Kommentar

            • Ken Olofsson
              • November 2006
              • 8014

              #7
              fasen......om du får tag i denna:

              Schwertträger, Montezuma Schwertträger


              Xiphophorus montezumae


              Så står jag i Bara centrum och väntar på dig........
              Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
              Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

              Kommentar

              • lillfrasse
                • February 2002
                • 2228

                #8
                Ursprungligen postat av freddi36
                Vet att en del har köpt fisk i Tyskland, behöver man några speciella papper för att få ta in dom i Sverige?
                Om man blir stoppad i tullen, vad säger dom då om man har med sig akvariefiskar?
                Om man skall gå den riktiga vägen så skall man ha en försäkran som man skickar till jordbruksverket samt att man anmäler det på tullstationen. Vi som åkt ett par gånger har mig veterligen aldrig gjort detta. Det har gått bra större risk att åka dit på starkspriten

                Det finns mer att läsa här.



                Simma lungt..
                Lillfrasse..

                Kommentar

                Arbetssätt...