Är detta ett bra KAMERA köp...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cobra
    • December 2004
    • 1743

    Är detta ett bra KAMERA köp...

    Tänkte köpa denna kamera http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku...ed#ProductTabs
    Fotosidan.se
  • drd
    • March 2004
    • 5586

    #2
    För dom pengarna är det helt klart en mycket trevlig och bra allroundkamera !

    Jag har själv föregångaren liggandes här hemma som heter dsc-H1 på blygsamma 5 Mpix men då jag köpte den så var det för zoomens skull och den bra närgränsen.
    Skärmen är tyvärr sönder på den jag har

    Jag var helnöjd men vann inga fototävlingar och det var därför som jag gick och köpte dslr kamera året efter

    Har dock haft planer på en sån här nu i efterhand som extrakamera.
    ________________________________________________

    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Vet inget om kameran i sig, men tycker nog rent allmänt att det är bättre att lägga till lite pengar och satsa på en systemkamera eftersom det är bra mycket lättare att fota saker som rör sig med dessa
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Långås
        • December 2005
        • 1368

        #4
        Håller med Kjell. Du 1 år gammal systemkamera (tex nikon D40) för samma pris. Tycker det är en mycket mer hållbar investering.
        Mvh Peter

        Kommentar

        • Robin_Hedstrom
          • January 2005
          • 1818

          #5
          För 4k kan du få en Canon Eos 350D med kitobjektiv och då kommer du ta mycket bättre bilder på fiskarna än med en kompakt. Tyvärr är det så...
          Sen en blixt på tradera för en 50-lapp och du är med i "gejmet".
          /Robin Hedström
          http://www.robinhedstrom.se/

          Kommentar

          • petnym
            • May 2002
            • 5028

            #6
            Ursprungligen postat av Långås
            Håller med Kjell. Du 1 år gammal systemkamera (tex nikon D40) för samma pris. Tycker det är en mycket mer hållbar investering.
            Fast ofta stannar inte inköpen där... Om man har en systemkamera så vill man snart ha extern blixt, sedan makroobjektiv... och trådlös blixtsändare, teleobjektiv, mellanringar, stativ, vidvinkelobjektiv, kameraväska, osv...
            Gräset är grönare på andra sidan glaset...
            Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
            Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

            Kommentar

            • BluesBoy
              • January 2004
              • 2559

              #7
              Ursprungligen postat av petnym
              Fast ofta stannar inte inköpen där... Om man har en systemkamera så vill man snart ha extern blixt, sedan makroobjektiv... och trådlös blixtsändare, teleobjektiv, mellanringar, stativ, vidvinkelobjektiv, kameraväska, osv...
              Det vill man väl ändå och då är det ju bara dumt att gå via en kompaktkamera...
              BluesBoy
              http://www.bluesboy.se

              Kommentar

              • cobra
                • December 2004
                • 1743

                #8
                Ok men man kan ju inte filma med en systemkamera och det är en viktig funktion tycker jag...
                Fotosidan.se

                Kommentar

                Arbetssätt...