Rösta i Kolmårdsfototävlingen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Rösta i Kolmårdsfototävlingen

    Ja nu kan man rösta i Kolmårdsfototävlingen - Observera att man inte får rösta på sitt eget foto. Sista dagen för att rösta är den 31/1 så nu är det snabba ryck.

    Snabba ryck var också vad som gällde vid själva fotograferandet - man hade nämligen bara 5 minuter på sig att fota.
    Reglerna var även i övrigt mycket tuffa - alla fotade nämligen med samma billiga digitala kompaktkamera (som ingen hade sett innan och därför inte kunnat träna på). Man var också tvungen att använda automatfunktionen samt den inbyggda blixten på kameran vilket ytterligare försvårade det hela. Inte nog med det. På Kolmården är det också oerhört svårfotat eftersom de flesta framrutorna är rejält svängda och slutligen för att göra det ännu svårare så var det inte tillåtet att redigera fotot i Photoshop efteråt.

    Trots dessa extremt svåra omständigheter så lyckades alla de tävlande (13 st) oerhört bra och resultatet blev bra mycket bättre än vad jag hade trott.

    Så se nu till att rösta så att vi får fram vinnare till de oerhört fina priserna
    1:a pris: ett exklusivt bordsakvarium för räkor eller ett Miniwallakvarium (i trä) skänkt av Aquastyle
    2:a pris: är 3 st Back to Nature Slimline-sektioner skänkta av On the Rocks
    3:e pris är 2 st Back to Nature Slimline-sektioner skänkta av On the Rocks
    4:e och 5:e pris: är priser enligt vinstlistan på Zoopet.
    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 22 January 2007, 10:49.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • petnym
    • May 2002
    • 5028

    #2
    Det fanns faktiskt en del skarpa bilder där, som nästan kunnat platsa i den ordinarie tävlingen om Micke (eller någon annan photoshop-stjärna) fått några minuter med bilderna.

    Men vad hände med bidrag nummer 13? Skippade ni otursnumret eller?
    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Nej självklart så kunde vi inte tilldela någon nummer 13 - det för ju otur med sig
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Guy Palm
        • March 2002
        • 5720

        #4
        Detta är nog en av de fototävlingar som är svårast att rösta i. Får nog ta lite mer tid på mig
        Guy
        ,Poecilia,SKS,GOC,

        Kommentar

        • Annika
          • January 2002
          • 2518

          #5
          Ursprungligen postat av Guy Palm
          Detta är nog en av de fototävlingar som är svårast att rösta i. Får nog ta lite mer tid på mig
          Samma här. Det är ju inga toppen-foton precis

          Kommentar

          • Knyttet
            • December 2006
            • 646

            #6
            Jag som är ny på detta undrar lite om hur det funkar med röstningen. Kan andra medlemmar se hur man har röstat sen?
            min zoon: http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=849877

            Kommentar

            • Maria - Sjöjungfru

              • January 2004
              • 4236

              #7
              Ursprungligen postat av Knyttet
              Jag som är ny på detta undrar lite om hur det funkar med röstningen. Kan andra medlemmar se hur man har röstat sen?
              Nej! Dom kan bara läsa dina kommentarer (om du skriver några) Titta på tidigare fototävlingar så ser du hur det ser ut
              Maria - Sjöjungfru

              Kommentar

              • Guy Palm
                • March 2002
                • 5720

                #8
                Nej, efter avslutad röstning så är det enda man kan se en genomsnittspoäng. Den enda som kan se dina röster är adm.
                Däremot kan alla läsa dina eventuella kommentarer
                Guy
                ,Poecilia,SKS,GOC,

                Kommentar

                • Knyttet
                  • December 2006
                  • 646

                  #9
                  ok, jag ska kika igen på tidigare tävlingar så ska jag väl våga mig på att rösta sen
                  min zoon: http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=849877

                  Kommentar

                  • Annika
                    • January 2002
                    • 2518

                    #10
                    Ursprungligen postat av Knyttet
                    ok, jag ska kika igen på tidigare tävlingar så ska jag väl våga mig på att rösta sen
                    Det är klart att du ska rösta Röstar man i månadstävlingarna kan man vinna fina priser. Jag vann en bok! Kolla även tävlingen "Gissa fisken".

                    Kul med fler uppsalabor.

                    /Annika

                    Kommentar

                    • Morellen
                      • November 2003
                      • 4349

                      #11
                      var "starten" för fototävlingen bredvid drakfiskakvariet? *s* nu har jag röstat iaf...
                      http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

                      "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
                      (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        #12
                        Ursprungligen postat av Morellen
                        var "starten" för fototävlingen bredvid drakfiskakvariet?
                        Nej inte direkt, men uppenbarligen var det den fisken som var mest beredvillig att visa sig när fotografen kom förbi
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          #13
                          Imorgon är sista chansen att rösta i denna tävling. Det kommer dock att dröja ett par dagar innan vi kan offentliggöra resultatet eftersom allt måste kontrollräknas.
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          Arbetssätt...