Mars fototävling avgjord

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Mars fototävling avgjord

    Så är då mars omgång av fototävlingen avklarad. Vinnaren blev petnym som därmed också knappar in på den absoluta täten i den totala tävlingen om årets fotograf. I denna tävling är det just nu väldigt jämnt vad gäller de 4 första platserna.


    Resultatet blev som följer
    1/ 7.93 petnym/Altolamprologus compressiceps
    2/ 7.78 Micke/Den grånande tänkaren
    3/ 7.47 Muppins/Mikrogeophagus ramirezi
    4/ 7.29 Sonja/Glödande kol
    5/ 7.12 ray/Charax gibbosus, Glasbottentittare
    6/ 7.09 Arleklint/Alltid vid hennes sida
    7/ 7.03 Lenmar/Gul fjärilciklid
    8/ 6.96 Cobra/Kurvciklid med ägg, början på nytt liv
    9/ 6.68 Kaj.p/Super Eruption
    10/ 6.63 Erland/Guldsömhona
    11/ 6.33 Elinor/En sjöborres baksida
    12/ 6.28 Maria–Sjöjungfru/Salt boss


    Vi gratulerar vinnaren petnym och övriga deltagare.
    Man kan nu också gå in och göra kommentarer om de olika fotona.


    Vi har också en tävling där vi drar en vinst bland de som deltar och den som hade turen med sig denna gång och vinner en Zoopetvinst är cobra

    Totalt kom det in 1161 röster.


    Tävlingen årets fotograf:
    1/ Sonja - 11 +12 + 9 = 32
    1/ Micke - 12 + 9 + 11 = 32
    3/ Muppins - 9 + 10 + 10 = 29
    3/ petnym - 6 + 11 + 12 = 29
    5/ ray - 7 + 2 + 8 = 17
    6/ Arleklint 8 + 7 = 15
    7/ erland 8 + 3 = 11
    8/ Azur 10
    9/ drd 3 + 6 = 9
    9/ cobra 4 + 5 = 9
    11/ NE 2 + 5 = 7
    11/ Pjotr 7
    13/ Lenmar 6
    14/ rolfw 5
    14/ Maria-Sjöjungfru 4 + 1 = 5
    16 Kaj.p 4
    17/ Gimbo 3
    18/ Elinor 2
    19/ Doctor 1
    19/ Zone 1

    Tävling för de som röstar.
    Vi har också en tävling för de som röstar - vinsten är en 150/160 cm lång Back to Nature Woodrock-bakgrund.
    Regler: Alla som röstar i en tävlingsomgång deltar i utlottningen. Man får en lott per röst så störst vinstchans har man då självklart om man röstar på samtliga foton.

    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • Micke
    • January 2002
    • 1718

    #2
    Grattis Petnym!
    Riktigt skoj att det är tätt mellan placeringarna i "årets fotograf".
    Mvh Michael Persson

    www.ciklider.se - En sida om afrikanska ciklider med över 300 artbeskrivningar.
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

    Kommentar

    • qenzo
      • February 2005
      • 1747

      #3
      Bamsegrattis!!
      Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

      Kommentar

      • petnym
        • May 2002
        • 5028

        #4
        Åh vad kul!!! :-)

        Tack så mycket!

        Den här vinsten höjer ju oundvikligen mina personliga krav inför nästa månads tävling (som jag ännu inte har någon bild till) vad gäller åretsfotograf-tävlingen...

        Till Kjell:
        Nu vill jag ha den relativt nya Tanganyika-boken så att jag äntligen får en komplett uppsättning "Back to Nature" böcker... ;-)
        Gräset är grönare på andra sidan glaset...
        Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
        Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Ursprungligen postat av petnym
          Åh vad kul!!! :-)

          Tack så mycket!

          Den här vinsten höjer ju oundvikligen mina personliga krav inför nästa månads tävling (som jag ännu inte har någon bild till) vad gäller med åretsfotograf-tävlingen...

          Till Kjell:
          Nu vill jag ha den relativt nya Tanganyika-boken så att jag äntligen får en komplett uppsättning "Back to Nature" böcker... ;-)
          Jo, jo du börjar väl bli van med att vinna nu - du vann ju senast på ciklid.se och så nu här och jag har en svag känsla att du nog ligger bra till på den pågående tävlingen på akvaforum, eller hur
          Jag förstår verkligen pressen på dina axlar om att skrapa fram ett nytt bra foto - eller rättare sagt jag förstår inte alls för i den situationen lär jag aldrig hamna

          Vad gäller boken så skickar jag en sådan.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • petnym
            • May 2002
            • 5028

            #6
            Det var ju tur att jag skickade in denna bild till Zoopet iallafall... För egentligen hade jag tänkt att spara mina ciklid-foton till NCS's fototävling, och ta andra bilder till Zoopets tävling. Men när jag i all hast skulle leta fram en bild till denna tävling glömde jag bort det...
            Gräset är grönare på andra sidan glaset...
            Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
            Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

            Kommentar

            • Stenborg
              • April 2003
              • 367

              #7
              Stort grattis allihopa,jag tycker det är jätteroligt och spännande att titta på fotorna,även om jag inte ser det ur den proffisionellas synvinkel utan går lite mer på känsla så är det kul att fototävlingen finns och att jag kan vara med och påverka lite.Men att gå in och kommentera fotorna pallar jag inte med,jag skulle inte ha en aning om vad jag pratar om,det skulle bara bli pinsamt .
              Lycka till i nästa tävling.

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #8
                Ursprungligen postat av Stenborg
                kul att fototävlingen finns och att jag kan vara med och påverka lite.Men att gå in och kommentera fotorna pallar jag inte med,jag skulle inte ha en aning om vad jag pratar om,det skulle bara bli pinsamt .
                Det är självklart frivilligt men det är kul ju fler som kommenterar och dessutom så ger det ju också dessa kommentarer bra vägledning för fotograferna om hur de skall fota för att lyckas lite bättre.
                Om det bara är de bästa fotograferna som kommenterar då ger ju kommentarerna en snedvriden syn på vad som slår eftersom nästan alla röstande är som du. Så jag hoppas att du och andra börjar kommenterar - du kan ju välja att kommentera de foton som du gillar speciellt.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • CalleAkvarist
                  • November 2005
                  • 1059

                  #9
                  Hmm, Konstiga Fiskfototävlingen, när får man veta resultat för den?

                  Kommentar

                  • Stenborg
                    • April 2003
                    • 367

                    #10
                    Du har givetvis rätt helt Kjell,jag får väl ta "risken".

                    Kommentar

                    • Lenmar
                      • February 2004
                      • 6154

                      #11
                      Grattis petnym! Tänk att vinna med en ciklidbild!! Det smäller ju nästan lite högre när det är på zoopet!!

                      Å ett jättevarmt grattis till cobra för den andra vinsten!! Fastr jag kom en placering högre än dig!
                      [quote=Stenborg] Men att gå in och kommentera fotorna pallar jag inte med,jag skulle inte ha en aning om vad jag pratar om,det skulle bara bli pinsamt . [quote]
                      Kan bara instämma med föregående talare!!
                      Senast redigerad av Lenmar; 15 March 2006, 20:29.
                      Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                      Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        #12
                        Ursprungligen postat av calle95
                        Hmm, Konstiga Fiskfototävlingen, när får man veta resultat för den?
                        Deadline för att skicka in foton är ju den 31/3 och sedan skall vi välja ut foton och sedan skall det röstas så kanske nån gång i slutet av april.
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • cobra
                          • December 2004
                          • 1743

                          #13
                          [quote=Lenmar]Grattis petnym! Tänk att vinna med en ciklidbild!! Det smäller ju nästan lite högre när det är på zoopet!!

                          Å ett jättevarmt grattis till cobra för den andra vinsten!! Fastr jag kom en placering högre än dig!
                          [quote=Stenborg]Men att gå in och kommentera fotorna pallar jag inte med,jag skulle inte ha en aning om vad jag pratar om,det skulle bara bli pinsamt .
                          Kan bara instämma med föregående talare!!

                          Mmmm du är väl mer poppis än mig...
                          Fotosidan.se

                          Kommentar

                          • Micke
                            • January 2002
                            • 1718

                            #14
                            Kul att Petnym nu har visat att Kjell hade fel - det är inte kört för afrikanska ciklider. Denna gången är det t o m afrikanska ciklider på de båda först placerade bilderna.
                            Mvh Michael Persson

                            www.ciklider.se - En sida om afrikanska ciklider med över 300 artbeskrivningar.
                            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              #15
                              Ursprungligen postat av Micke
                              Kul att Petnym nu har visat att Kjell hade fel - det är inte kört för afrikanska ciklider. Denna gången är det t o m afrikanska ciklider på de båda först placerade bilderna.
                              Eller så kanske det är mitt tjat om förfördelning som gett resultat
                              Idag är det dock definitivt inte så i alla fall
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...