Får inga bra bilder..?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Signe
    • January 2005
    • 141

    Får inga bra bilder..?

    Varför får jag inga bra bilder på mina fiskar när jag tar med min kamera..? Det tokiga är att jag inte hittar min instruktionsbok...har väl slarvat bort den.

    Men hur ska man ha inställningen? Ska man tex använda blixt???

    Min camera heter: Cannon Digital IXUS 400

    Kan någon hjälpa mig, alla skickar så fina bilder på sina fiskar...blir avis, och det retar mig, för jag tror att min kamera är ganska så ok.

    Måtte solen skina även på er..*L*

    mvh Nina
  • petnym
    • May 2002
    • 5028

    #2
    Ursprungligen postat av Signe
    Men hur ska man ha inställningen? Ska man tex använda blixt???
    Beror på hur och vad du fotograferar...

    Fotograferar du fiskar som rör sig snabbt bör du använda blixt och försöka hålla kameran så nära glaset det går för att undvika reflektioner i frontglaset. Välj också lämplig position för att undvika reflexer i bakrutan. Om man har tillgång till en extern blixt så kan man med fördel använda den istället, och då belysa akvariet och motivet ovanifrån.

    Om du däremot fotograferar hela akvariet på avstånd så bör du ha blixten avstängd och istället använda stativ.
    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

    Kommentar

    • Triana
      • January 2005
      • 840

      #3
      man måste nog ha ganska bra macro för att fota fiskar.. något affären påstod att kameran min pappa ville att jag skulle köpa hade.. den hade knappt macro alls.

      du kan andvända blixt, dock bör det vara en lös blixt som kommer ovanifrån.. om det är en blixt du har på kameran kan du försöka vinkla kamen för att bli av med det värsta men blixt ovanifrån är nog det aldra bästa..

      Kommentar

      • MrFisk
        • June 2004
        • 250

        #4
        kolla denna sida: http://web.telia.com/~u31510321/
        Experience is the thing that you get just after you needed it.
        Zoonen

        Kommentar

        • Guy Palm
          • March 2002
          • 5720

          #5
          Eller denna sidan:



          Guy
          ,Poecilia,SKS,GOC,

          Kommentar

          Arbetssätt...