Vanliga fototävlingen - Huvudtråd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • drd
    • March 2004
    • 5586

    Ursprungligen postat av Sonja
    Försök fota dina endlers du
    Det e bara du som lyckas med det Sonja
    ________________________________________________

    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

    Kommentar

    • Nizztos
      • March 2006
      • 86

      Ursprungligen postat av Sonja
      Försök fota dina endlers du
      Jodå, det kommer jag göra (och gör redan). Men måste lära mig både ny teknik i form av ny kamera samt ny teknik i form av hur man fotograferar akvarium. En blixt hade inte skadat det heller

      Det känns dock som en relativt svår fisk att få intressanta bilder av. En utmaning med andra ord
      Rio 400l
      Sällskapsakvarium: Neontetra, Sorgmanteltetra, Ancistrus, Körsbärsräkor, Dvärggurami samt Endlers.

      Kommentar

      • Sonja
        • October 2003
        • 7357

        Ursprungligen postat av drd
        Det e bara du som lyckas med det Sonja
        Nääädå, inte riktigt än. Det måste kunna bli bättre Dj-a firrar, jag vill ha till skärpa, bakgrund och snygga Endlershanar med uppspärrade fenor samtidigt. Det har jag inte fått till än.
        Alltid nyfiken!
        Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

        Kommentar

        • Sonja
          • October 2003
          • 7357

          Ursprungligen postat av Nizztos

          Det känns dock som en relativt svår fisk att få intressanta bilder av. En utmaning med andra ord
          Ha! ha! Inte bara relativt svår utan otroligt svår. Dom är ju aldrig still och dessutom reflektrerar deras färger väldigt mycket.
          Alltid nyfiken!
          Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

          Kommentar

          • petnym
            • May 2002
            • 5028

            Sluta haussa din bild nu, eller vänta iallafall tills omröstningen är klar!
            Senast redigerad av petnym; 05 June 2006, 15:33.
            Gräset är grönare på andra sidan glaset...
            Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
            Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

            Kommentar

            • Lenmar
              • February 2004
              • 6154

              Ursprungligen postat av petnym
              Sluta haussa din bild nu, eller vänta iallafall tills omröstningen är klar!
              Tur att du la till den där smileysen petnym! Tyckte jag läste "lite" panik där...
              Goa hälsningar, Maria Min hemsida
              Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

              Kommentar

              • petnym
                • May 2002
                • 5028

                Ursprungligen postat av Lenmar
                Tur att du la till den där smileysen petnym! Tyckte jag läste "lite" panik där...
                Bilden är riktigt bra och har god chans att vinna utan den sortens reklamkampanj... Jag tycker det är mycket dålig stil att göra reklam för sin bild under pågående röstning...

                Vad beträffar panik så är jag lugn eftersom jag för en gång skull fått ihop ett rejält lager med riktigt bra bilder som bara ligger och väntar på att vinna sina respektive fototävlingar.
                Senast redigerad av petnym; 05 June 2006, 16:02.
                Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Bilden är riktigt bra och har god chans att vinna utan den sortens reklamkampanj
                  "Reklamkampanjer" vare sig för egna och/eller andras foton är självklart inte tillåtet under pågående tävling.
                  Självklart är inte heller "negativ" reklam för något foto tillåtet under själva tävlingen.
                  Allmänna synpunkter som att alla foton denna gång är bra/dåliga etc är självklart OK
                  Vad som skedde ovan vet jag inte eftersom inlägget ifråga tydligen snabbt deletades och då är ju ingen skada skedd.

                  Kommentera och diskutera däremot i efterhand - ser gärna att det görs i än större utsträckning än vad som sker idag
                  Senast redigerad av Kjell Fohrman; 05 June 2006, 16:18.
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Lenmar
                    • February 2004
                    • 6154

                    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                    Vad som skedde ovan vet jag inte eftersom inlägget ifråga tydligen snabbt deletades och då är ju ingen skada skedd.
                    Näpps, inget har tagits bort, däremot så anser petnym att Sonja gör reklam för sin bild när hon berättar om endlers guppy och fotografering av desamma... några inlägg bort bara.... Löjligt !! Å jag tyckte det var tur att han la till en smiley i sitt inlägg eftersom det såg stöddigt ut utan en smiley! Så låg landet...
                    Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                    Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      OK - jag fattade inte ens att det var detta som var "reklam" utan trodde det gällde ett inlägg som deletats av den som la in det - där ser man

                      Nåväl lite mer krävs i alla fall för att det skall betraktas som "reklam" och gå över gränsen för vad som är tillåtet.



                      Det har kommit 666 röster i denna omgång av fototävlingen.

                      Till nästa omgång av fototävlingen har det fram till nu kommit in 7 foton från Maria_Sjöjungfru, kaj.p, C.Ciklid, johan73, petnym, rent vatten och Micke

                      OBS OBS
                      Denna regel finns vid röstningen
                      3/ Uppenbar okynnesröstning är inte acceptabelt (t.ex. att ge ett bidrag mycket höga poäng och övriga mycket låga poängsummor). Admin kan se EXAKT hur var och en har röstat.
                      Tyvärr har jag i denna omgång upptäckt helt klara fall av sådan röstning - det är ett synnerligen dumt tilltag eftersom samtliga sådana röster kommer att deletas
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Nocturna
                        • November 2005
                        • 344

                        lämpligt med 666 röster en dag som denna

                        http://www.amphibia.se

                        Jo jag har faktiskt guppys... med

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          OK - jag fattade inte ens att det var detta som var "reklam" utan trodde det gällde ett inlägg som deletats av den som la in det - där ser man

                          Nåväl lite mer krävs i alla fall för att det skall betraktas som "reklam" och gå över gränsen för vad som är tillåtet.


                          Ja det var ju en kul slump att det var just 666

                          Nu har det i alla fall kommit in 704 röster i denna omgång av fototävlingen.

                          Till nästa omgång av fototävlingen har det fram till nu kommit in 7 foton från Maria_Sjöjungfru, kaj.p, C.Ciklid, johan73, petnym, rent vatten och Micke

                          OBS OBS
                          Denna regel finns vid röstningen
                          3/ Uppenbar okynnesröstning är inte acceptabelt (t.ex. att ge ett bidrag mycket höga poäng och övriga mycket låga poängsummor). Admin kan se EXAKT hur var och en har röstat.
                          Tyvärr har jag i denna omgång upptäckt helt klara fall av sådan röstning - det är ett synnerligen dumt tilltag eftersom samtliga sådana röster kommer att deletas

                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • Micke
                            • January 2002
                            • 1718

                            Så då var det röstat, en jämn omgång och jag hade som vanligt svårt att bestämma mig.
                            Mvh Michael Persson

                            www.ciklider.se - En sida om afrikanska ciklider med över 300 artbeskrivningar.
                            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                            Kommentar

                            • elinor
                              • February 2003
                              • 1323

                              Nu har iaf jag röstat. Som vanligt var det svårt när det gäller korten i toppen...Och den här gången var det otroligt många som föll mig i smaken.
                              Varje gång jag hör ordet SPORTA måste jag tvätta munnen med choklad

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                Ursprungligen postat av elinor
                                .Och den här gången var det otroligt många som föll mig i smaken.
                                Det verkar som om det är många som tycker som du - det har t.ex. redan satts hela 34 st tior i denna omgång. Dessa tior är utspridda på hela 9 foton
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...