Vanliga fototävlingen - Huvudtråd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Morellen
    • November 2003
    • 4349

    det MMS-et får du väl försöka skaka fram och lägga ut på zoopet ;-)
    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

    "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
    (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

    Kommentar

    • petnym
      • May 2002
      • 5028

      Idag sista dagen att rösta!

      Idag sista dagen att rösta!
      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Lite datum att komma ihåg
      Den 14/4 är sista chansen att rösta i den pågående fototävlingen (april-fototävlingen)
      Den 15/4 startar omröstningen i "Konstiga Fiskfototävlingen"
      Den 21/4 är sista chansen att skicka in foton till majtävlingen
      Den 23/4 kommer resultatet i aprilfototävlingen att publiceras
      Den 29/4 är sista chansen att rösta i "Konstiga Fiskfototävlingen"
      Den 30/4 publiceras resultatet i denna tävling

      Jag vore tacksam om någon då och då publicerar ovanstående schema och lägger upp i denna tråd så att inte dessa datum glöms av.
      Gräset är grönare på andra sidan glaset...
      Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
      Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

      Kommentar

      • admin
        Christian Alfredsson

        • November 2004
        • 11220

        Det kom in totalt 28 foton i ”Konstiga fiskfototävlingen” – vilket innebär att 8 st inte gick vidare till själva omröstningen.

        Calle95/Misslyckat räkfoto – Fotot var i för litet format och bröt därmed mot reglerna
        Qenzo/Det är något i vägen – Fotot var helt enkelt inte tillräckligt ”konstigt”. Det var inte heller så dåligt att det blev bra.
        Maria – Sjöjungfru/Vända ändan till – samma gäller som för Qenzo
        Petnym/Otopharynx lithobates ”greenhead rainbow” – Visst en del skapaglädje finns, men det var helt enkelt inte tillräckligt innovativt för att du skulle få med 2 foton.
        Rödlöga/Fisko tinto – Fotot var i för litet format och bröt därmed mot reglerna
        San/Färggrann kamphane – Fotot var i för litet format och bröt därmed mot reglerna
        Kaj.p/Ingen bredsida här inte – samma gäller som för Qenzo
        Lenmar/Diskus inplastus – detta foto låg väldigt när att komma med. Kul idé och hade du bara valt att plasta in en diskus och inte några halva så hade det säkert kommit med. Å andra sidan har du ju redan med ett foto i tävlingen.

        Kjell via Admin
        Christian Alfredsson
        Tekniskt ansvarig Zoopet

        Kommentar

        • Guy Palm
          • March 2002
          • 5720

          Inget fippel här inte, kul med så många olika varianter på temat. Svårt att välja ut en vinnare
          Guy
          ,Poecilia,SKS,GOC,

          Kommentar

          • cobra
            • December 2004
            • 1743

            Då har man röstat igen...
            Fotosidan.se

            Kommentar

            • petnym
              • May 2002
              • 5028

              Ursprungligen postat av Guy Palm
              Inget fippel här inte, kul med så många olika varianter på temat. Svårt att välja ut en vinnare
              Ja, det var verkligen olika vinklingar på temat... Har ingen aning vilka kriterer jag skall rösta efter... Tur att man har några veckor på sig att bestämma sig... :-)
              Gräset är grönare på andra sidan glaset...
              Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
              Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

              Kommentar

              • Lenmar
                • February 2004
                • 6154

                Skit oxå.... Diskusen var ju fränare!! Men jag får la fortsätta på samma tema.... Fasen vad kul denna tävlingen var men vad svårt att rösta!!
                Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                Kommentar

                • Marie J
                  • January 2004
                  • 10616

                  Vad duktiga ni har varit!
                  Det var inte helt lätt att rösta: Jag fick många med samma höga poäng.
                  /Marie.

                  Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                  En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                  Kommentar

                  • elinor
                    • February 2003
                    • 1323

                    Håller med er andra.....kommer bli svårt att rösta..får väl gå efter känsla *ler*
                    Varje gång jag hör ordet SPORTA måste jag tvätta munnen med choklad

                    Kommentar

                    • qenzo
                      • February 2005
                      • 1747

                      Jag måste faktiskt säga att en konstig fiskfoto-tävling för mig är en tävling för ett misslyckat foto... inte ett bearbetat foto i PS eller vad man nu anv för redigeringsprog. Dock gav jag EN hårt redigerad bild ganska höga poäng, just för fantasin
                      Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

                      Kommentar

                      • petnym
                        • May 2002
                        • 5028

                        Ursprungligen postat av qenzo
                        Jag måste faktiskt säga att en konstig fiskfoto-tävling för mig är en tävling för ett misslyckat foto... inte ett bearbetat foto i PS eller vad man nu anv för redigeringsprog. Dock gav jag EN hårt redigerad bild ganska höga poäng, just för fantasin
                        Vad tävlingen är för dig spelar nog inte så stor roll, huvudsaken är väl vad som stod i reglerna...
                        KONSTIGA FISKFOTOTÄVLINGEN
                        1/ En annorlunda fototävling där även misslyckade foton kan komma till användning, eller varför inte fiskfoton som helt skapats i Photoshop.
                        Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                        Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                        Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                        Kommentar

                        • Guy Palm
                          • March 2002
                          • 5720

                          Jag måste faktiskt säga att en konstig fiskfoto-tävling för mig är en tävling för ett misslyckat foto... inte ett bearbetat foto i PS eller vad man nu anv för
                          Ingen har sagt något om misslyckade foton utan detta var en öppen tävling för var och ens fantasi. Tycker nog att de inskickade frotona visar på just detta.
                          Guy
                          ,Poecilia,SKS,GOC,

                          Kommentar

                          • qenzo
                            • February 2005
                            • 1747

                            Öh ja?
                            Misslyckade var väl fel ord... ja jag vet inte... men en redigerad bild är redigerad liksom... Även om nu iaf en var himla roligt gjord.

                            Petnym: jag är mkt väl medveten om vad som står i reglerna.
                            Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

                            Kommentar

                            • Lenmar
                              • February 2004
                              • 6154

                              Bilderna är ju helt underbara en del av dem!!! Jättekul med denna tävlingen!! Man undrar ju varför den inte startade förrän nu???
                              Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                              Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                              Kommentar

                              • qenzo
                                • February 2005
                                • 1747

                                Javisst! Jag tycker också tävlingen är jätterolig...
                                Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...