Vanliga fototävlingen - Huvudtråd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Måns
    • June 2002
    • 191

    Jag tror naturligtvis inte heller att namnet skulle göra att det sämsta kortet skulle vinna, men för två jämnbördiga kort så tror jag att namnet kan ha betydelse för placeringen.

    Anledningen till att det är få överraskningar på zoopet tror jag kan bero på att många som bedömer korten på zoopet titter väldigt mycket på skärpan och kanske lite mindre på färger, ljus och liknande. Man gynnar tekniskt bra kort framför mer "naturliga" foton.
    http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=262584&gid=262589

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      Fredag sista chansen

      Missa inte chansen att delta i den unika fototävlingen "Konstiga fiskfototävlingen" - snart avslutas den.

      Till konstiga fiskfototävlingen har det kommit in 25 foton: från Sonja, PsyM, måns, san (2 st), calle95, azur, kaj.p (2 st), cobra, Nils Holmström, Guy Palm, lenmar (2 st), drd, qenzo, petnym (2 st), Micke, rent vatten, Maria - Sjöjungfru (2 st), Rödlöga (2 st), Bosse Larsson Ystad

      Till majfototävlingen har det kommit in 4 foton från: heeke, petnym, calle95, C Ciklid
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        Missa inte chansen att delta i den unika fototävlingen "Konstiga fiskfototävlingen" - snart avslutas den.

        Till konstiga fiskfototävlingen har det kommit in 25 foton: från Sonja, PsyM, måns, san (2 st), calle95, azur, kaj.p (2 st), cobra, Nils Holmström, Guy Palm, lenmar (2 st), drd, qenzo, petnym (2 st), Micke, rent vatten, Maria - Sjöjungfru (2 st), Rödlöga (2 st), Bosse Larsson Ystad

        Till majfototävlingen har det kommit in 5 foton från: Nocturna, heeke, petnym, calle95, C Ciklid
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          Fredag sista dagen för Konstiga Fiskfoton

          Inget nytt har hänt.

          Till konstiga fiskfototävlingen har det kommit in 25 foton: från Sonja, PsyM, måns, san (2 st), calle95, azur, kaj.p (2 st), cobra, Nils Holmström, Guy Palm, lenmar (2 st), drd, qenzo, petnym (2 st), Micke, rent vatten, Maria - Sjöjungfru (2 st), Rödlöga (2 st), Bosse Larsson Ystad

          Till majfototävlingen har det kommit in 5 foton från: Nocturna, heeke, petnym, calle95, C Ciklid
          (Nocturna hade skickat in ett till - men det deletades för man får ju bara delta med ett)
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            Fredag sista chansen tävla med Konstiga fiskfoton

            Till konstiga fiskfototävlingen har det kommit in 25 foton: från Sonja, PsyM, måns, san (2 st), calle95, azur, kaj.p (2 st), cobra, Nils Holmström, Guy Palm, lenmar (2 st), drd, qenzo, petnym (2 st), Micke, rent vatten, Maria - Sjöjungfru (2 st), Rödlöga (2 st), Bosse Larsson Ystad

            Till majfototävlingen har det kommit in 6 foton från: doctor, Nocturna, heeke, petnym, calle95, C Ciklid
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              Inget nytt har hänt sen igår - imorgon är som sagt sista chansen att skicka in bidrag till konstiga fiskfototävlingen
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Sonja
                • October 2003
                • 7357

                Jag gissar att jag är halvblind men jag undrar ändå om det står någonstans när bidragen publiceras?
                Alltid nyfiken!
                Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Ursprungligen postat av Sonja
                  Jag gissar att jag är halvblind men jag undrar ändå om det står någonstans när bidragen publiceras?
                  Om det är Konstiga fiskfoton du menar så har vi nog inte bestämt det ännu - det var väl tänkt den 15 men då är jag ju bortrest så vi får se hur det blir.
                  Det har varit lite stressigt på sistone och nu försvinner ju 3 heldar till ciklidstämman......
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • petnym
                    • May 2002
                    • 5028

                    Vi får hoppas att det kommer in fler bidrag, annars får Kjell välja ut 1 foto som inte får komma till final... :-O
                    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                    Kommentar

                    • Sonja
                      • October 2003
                      • 7357

                      Ursprungligen postat av petnym
                      Vi får hoppas att det kommer in fler bidrag, annars får Kjell välja ut 1 foto som inte får komma till final... :-O
                      Ja det vore tråkigt om det bara är en över liksom
                      Alltid nyfiken!
                      Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        Idag sista chansen skicka in tävlingsbidrag

                        Ja idag fredag är sista chansen att skicka in tävlingsbidrag i Konstiga Fiskfototävlingen

                        Till konstiga fiskfototävlingen har det kommit in 26 foton: från DaTrucka, Sonja, PsyM, måns, san (2 st), calle95, azur, kaj.p (2 st), cobra, Nils Holmström, Guy Palm, lenmar (2 st), drd, qenzo, petnym (2 st), Micke, rent vatten, Maria - Sjöjungfru (2 st), Rödlöga (2 st), Bosse Larsson Ystad

                        Till majfototävlingen har det kommit in 6 foton från: doctor, Nocturna, heeke, petnym, calle95, C Ciklid
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          Till konstiga fiskfototävlingen kom det in 28 foton: från doctor, Erland, DaTrucka, Sonja, PsyM, måns, san (2 st), calle95, azur, kaj.p (2 st), cobra, Nils Holmström, Guy Palm, lenmar (2 st), drd, qenzo, petnym (2 st), Micke, rent vatten, Maria - Sjöjungfru (2 st), Rödlöga (2 st), Bosse Larsson Ystad

                          Till majfototävlingen har det kommit in 6 foton från: doctor, Nocturna, heeke, petnym, calle95, C Ciklid
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Nu kan man rösta i aprilfototävlingen.
                            Det kom in totalt 23 foton och de 3 som inte fick med sina foton till omröstningen var

                            1/ join4t - egentligen ett fint kort på en väldigt vacker fisk. Det hela drogs dock ner rejält av oskärpan på fisken. Det var dock ändå yttrest nära att den gått vidare för den vackra gula färgen på fisken blev nästan litet konstnärlig med sin suddighet
                            2/ calle95 - ditt foto var inskickat i ett för litet format så det kunde inte godkännas.
                            3/ cobra - ditt foto var redan inlagt på Zoopet i Goldmedlemmarnas fotoarkiv och kunde av den anlödningen inte godkännas
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • petnym
                              • May 2002
                              • 5028

                              Denna gång var det verkligen många bra bilder!
                              Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                              Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                              Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                              Kommentar

                              • cobra
                                • December 2004
                                • 1743

                                Då har man röstat på sina kompisars kort...
                                Senast redigerad av cobra; 01 April 2006, 09:45.
                                Fotosidan.se

                                Kommentar

                                Arbetssätt...