Vanliga fototävlingen - Huvudtråd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gladys
    • March 2005
    • 1962

    hehe.. jag har redan skickat in en annan. Det står ju faktiskt att man får skicka in två..

    Det är sjuukt svårt att få till bra skärpa!!
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur

    Kommentar

    • erland
      • June 2003
      • 410

      Kjell, har du bara statistik över antal röster eller har du även statistik över antalet personer som röstat ?
      Jag tycker det skulle vara mer intressant att se antal röstande personer.

      Anledningen att jag funderade på detta är att jag började tycka att att det var ovanligt många röster denna gång så här tidigt i tävlingen, men sen slog det mig att det borde ju faktiskt vara fler röster denna gång eftersom det är med 50% fler foton jämfört med tidigare och varje person därmed ger 18 röster istället för 12 om man röstar på alla foton.
      Erland Isaksson
      Min hemsida Mina fotografier Mina akvarium och dagbok
      Min Zoopet Blog

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        Ursprungligen postat av gladys
        hehe.. jag har redan skickat in en annan. Det står ju faktiskt att man får skicka in två..

        Det är sjuukt svårt att få till bra skärpa!!
        I "Konstiga fototävlingen" - ja
        i den vanliga - nej
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          Kjell, har du bara statistik över antal röster eller har du även statistik över antalet personer som röstat ?
          Visst statisken finns men det innebär att man manuellt måste gå igenom samtliga dryga 70 sidor och kolla vilka som har röstat vilket är flera timmars jobb bara för att få fram en statistisk uppgift.
          Att räkna antalet röster är lätt eftersom de numreras.
          De flesta verkar dock rösta på samtliga (eller samtliga minus ett - de tävlande) medan några bara få bara röstar på några enstaka foton. Skulle tro att snittet kanske ligger på 15 röster/person vilket skulle ge ungefär 47 röstande.

          Som du säger kan det inte riktigt jämföras med tidigare eftersom det är 50% fler foton nu. 581 röstande i januari motsvaras alltså av 871 i denna omgång.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • gladys
            • March 2005
            • 1962

            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            I "Konstiga fototävlingen" - ja
            i den vanliga - nej
            Aha. Då har jag klantat mig igen!
            Tänk att jag aldrig lär mig att se mig för. Jaja.. då är det redan kört.. om inte ni har överseende med mej och tar bort min första bild. Fast åas kommer jag säkert ändå inte med..
            Quidquid latine dictum sit, altum viditur

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              Läs gärna reglerna som står angivet när ni klickat på "Ladda upp foton".
              Om ni bara tar er den minut som det tar att läsa igenom dessa regler så sparar ni tid både för er själva och för undertecknad.
              Denna gång har jag deletat foton av Gladys och Vepser pga att de skickat in för många foton.


              I denna omgång har det fram till nu kommit in 759 röster.

              Till nästa tävling har det inkommit 10 foton: från Vesper, gladys, Lenmar, Rödlöga, Arleklint, wrang, San, marcuspajp, Micke och Cobra

              Till konstiga fiskfototävlingen så har det kommit in 7 foton: från petnym, Micke, rent vatten, Maria - Sjöjungfru, Rödlöga (2 st), Bosse Larsson Ystad
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                Får väl också erkänna att eftersom jag inte får delta i denna fototävling så har jag skickat in bidrag till fototävlingarna i ciklid.se samt akvaforum.no
                Det första publicerade resultatet var i ciklid fototävlingen http://www.ciklidbladet.se/fototavli...anad=1&ar=2006 och det blev "bara" en sjätteplats där - fast det fotot förtjänade nog uppriktigt sagt inte en bättre placering. Åtminstone de 3 i topp var klart bättre än mitt. En "tröst" var i alla fall att jag slog "Christian"
                Nåväl jag gör ett nytt försök i ciklid-fototävlingen - denna gång med ett bättre foto, vilket dock inte nödvändigtvis behöver innebära att den placerar sig bättre.

                Mina bästa foton är utan tvekan de som jag tagit på icke ciklider så därför har jag nog lite större chans i fototävlingen på akvaforum (på ciklid.se gäller av naturliga skäl enbart ciklidfoton) men där kan man enbart delta med foton som är max 500 pixlar vilket jag tycker är lite tråkigt.

                Nåväl nog med gnäll - det är kanske tur att man inte får vara med i Zoopets fototävling med tanke på hur bra foton som skickas in hit
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • petnym
                  • May 2002
                  • 5028

                  Då får vi äntligen se hur dina foton står sig mot oss andras. Jag kan väl erkänna att jag också förutom Zoopets tävling har bilder med i ciklid.se's pågående och akvaforum.no's kommande tävlingar.

                  Störst prestige lägger jag väl vid Zoopets och Ciklid.se's tävlingar så det brukar vara andrasortering på de foton jag skickar till de norska forumen. (För det är dålig stil att skicka samma bilder till flera tävlingar... *usch och fy!*). -Kom ändå 2:a i akvaforum's första tävling i vintras.
                  Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                  Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                  Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    Ja, jag kan nog räkna ut vilket foto du har skickat in till ciklid.se fototävlingen och du har nog inte heller alltför svårt att räkna ut vilket som mitt.

                    ray, drd och doctor lär också ha bidrag med i denna omgång . Däremot inte Christian för han blev diskad - glömde ange namnet på fisken
                    Så oavsett hur det går för mig så kommer jag att leda med 2-0 över honom efter den omgången i alla fall
                    Det försprånget lär jag behöva för han har en del mycket fina ciklidfoton på lager och han lär inte göra om misstaget att glömma namnet en gång till.
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • RÖDLÖGA
                      • February 2002
                      • 3931

                      Jag är enormt nyfiken hur det ska gå för mig eftersom det är mina första digitala fotografier och mina första forografier någonsin på akvarier/fiskar. Jag blev så glad för någon hade varit in och bedömt det här fotot med sex tummar. Snacka att jag blev glad.
                      Bifogade filer
                      FISHLOVERS
                      Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!!!!!
                      En glad "svenssonakvarist"

                      Kommentar

                      • RÖDLÖGA
                        • February 2002
                        • 3931

                        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                        Däremot inte Christian för han blev diskad - glömde ange namnet på fisken
                        Kan det vara så att pappa Christian har mycket i huvudet eller?
                        FISHLOVERS
                        Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!!!!!
                        En glad "svenssonakvarist"

                        Kommentar

                        • petnym
                          • May 2002
                          • 5028

                          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                          Ja, jag kan nog räkna ut vilket foto du har skickat in till ciklid.se fototävlingen och du har nog inte heller alltför svårt att räkna ut vilket som mitt.
                          Ja, jag såg ju till att du fick ju artbestämma samma fisk på ett annat foto åt mig... :-)

                          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                          ray, drd och doctor lär också ha bidrag med i denna omgång.
                          "Doctor" har väl samma foto i båda tävlingarna...
                          Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                          Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                          Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Ursprungligen postat av petnym
                            "Doctor" har väl samma foto i båda tävlingarna...
                            Och de andra två - samma fisk

                            Det tråkiga med både ciklid.se och akvaforum.no tävlingarna är dock att fotona inte kan kommenteras efteråt. Detta gör att det "bara" blir tävlingsmomentet kvar och man lär inte av sina egna misstag
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • petnym
                              • May 2002
                              • 5028

                              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                              Det tråkiga med både ciklid.se och akvaforum.no tävlingarna är dock att fotona inte kan kommenteras efteråt. Detta gör att det "bara" blir tävlingsmomentet kvar och man lär inte av sina egna misstag
                              Akvaforum.no har en kommentarfunktion för själva tävlingen, men det blir som du säger inte mycket kommentarer på enskilda foton.

                              Zoopets kommentarfunktion skulle också bli 100 ggr bättre (nja...) om man kunde ge kommentarer redan vid röstningstillfället! (Givetvis borde inte dessa visas förren röstningen är avgjord)
                              Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                              Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                              Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                              Kommentar

                              • petnym
                                • May 2002
                                • 5028

                                För den som är intresserad så har jag lagt in länkar till ett flertal andra fototävlingar i dagens inlägg (7:feb 2006) på min blogg...

                                Se följande länk:


                                (Ett stycke ned på sidan.)
                                Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                                Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                                Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                                Kommentar

                                Arbetssätt...