Vanliga fototävlingen - Huvudtråd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tommy Vestlie
    • August 2014
    • 2097

    Synd att inskickningstiden förlängts, hade sätt fram emot att få avnjuta alla bilder i morgon söndag innan arbetsveckan åter tar all tid i anspråk

    Jag är dessutom fortfarande förespråkare att lägga månadstävlingarna i sekvens och inte delvis parallellt som det är nu. På så sätt så hade det hänt något mindre varje vecka istället för att allt sker samtidigt följt av en lång väntan.

    Typ:
    Vecka 1 - Inskick bidrag omgång 1
    Vecka 2 - Omröstning omgång 1
    Vecka 3 - Presentera resultatet omgång 1
    Vecka 4 - Paus
    Vecka 5 - Vecka 1 - Inskick bidrag omgång 2
    Vecka 6 - Omröstning omgång 2
    Vecka 7 - Presentera resultatet omgång 2
    Vecka 8 - Paus

    Äsch detta har jag ju föreslagit förr så nu blir jag ju bara gnällig.

    Lycka till alla i nästa omgång och tack Kjell för att ni gör tävlingen möjlig, förstår att det krävs en del arbete.
    Appropå det, behöver ni avlastning vid något enskilt tillfälle eller mer kontinuerligt med någon form av uppgift så är det säkert flera med mig så gladeligen ställer upp.
    Proud member of Aquascapers of Sweden

    Kommentar

    • mrfrost
      • October 2012
      • 186

      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Fast idag så håller mobilerna tillräcklig kvalitet för att kunna ta bra foton.

      Oavsett vilket du är välkommen att delta
      tack kjell ska se till att ta tag i detta

      Kommentar

      • HWH
        • March 2013
        • 2310

        Ursprungligen postat av mrfrost
        tack kjell ska se till att ta tag i detta
        Jag har inte kamera och dessutom har jag inte börjat fota till den här omgången än. Har ju ett par timmar på mig.

        Edit såg nu att jag har imorgon också, då är det ju lugnt
        /Helena,
        Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Ursprungligen postat av HWH
          Jag har inte kamera och dessutom har jag inte börjat fota till den här omgången än. Har ju ett par timmar på mig.

          Edit såg nu att jag har imorgon också, då är det ju lugnt
          Det trodde jag med, och det står så på flera ställen...
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Skönt att man var klar för en vecka sen typ... sen om fotot blir bättre för det skall vara osagt.. skulle nog gjort som ni och fotat in i det sista
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Nä, det skulle du inte. Blir bara stressigt då, så jag fick använda gammal skåpsmat igen...
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av ansjo
                Nä, det skulle du inte. Blir bara stressigt då, så jag fick använda gammal skåpsmat igen...
                Ja, inte kul att fota under stress... men du har ju mycket "skåpsmat" i arkiven så det finns säkert bara en eller rättare sagt många bilder som passar i tävlingen
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Denna gång var faktiskt den första omgång någonsin där jag inte i sjunde timmen gick in i "skåpet" och slängde in ett foto som jag hittade i alla hast. Så undrens tid är inte förbi utan denna gång satte jag mig faktiskt framför akvariet för att avsiktligen ta ett foto speciellt för fototävlingen. Tog nog ett hundratal foto på dessa fiskar (eller denna fisk) och sedan la jag t.o.m. ner lite tid på att bearbeta fotot i Photoshop.
                  Fast sannolikt så innebär detta bara att det blir en bottenplacering och att jag framöver återgår till att leta i botten av "skafferiet" för att hitta några gamla rester som kan återvinnas
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
                    Synd att inskickningstiden förlängts, hade sätt fram emot att få avnjuta alla bilder i morgon söndag innan arbetsveckan åter tar all tid i anspråk .
                    Men omröstningen hade ju ändå inte startat imorgon så detta förändrar ingenting.

                    Att vi har en viss tidsförskjutning beror ju på att vi måste vara inkopplade bägge två (jag och Christian) och vi är ju bägge borta några dagar då och då. Just tidsförskjutningen gör att vi har några dagar på oss för att få allt att stämma.
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Tommy Vestlie
                      • August 2014
                      • 2097

                      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                      Denna gång var faktiskt den första omgång någonsin där jag inte i sjunde timmen gick in i "skåpet" och slängde in ett foto som jag hittade i alla hast. Så undrens tid är inte förbi utan denna gång satte jag mig faktiskt framför akvariet för att avsiktligen ta ett foto speciellt för fototävlingen. Tog nog ett hundratal foto på dessa fiskar (eller denna fisk) och sedan la jag t.o.m. ner lite tid på att bearbeta fotot i Photoshop.
                      Fast sannolikt så innebär detta bara att det blir en bottenplacering och att jag framöver återgår till att leta i botten av "skafferiet" för att hitta några gamla rester som kan återvinnas
                      Hoppas att kopplingen "att avsiktligen fota för tävlingen och då den specifika aktuell månad" och "bottenplacering" inte är en sanning eftersom jag alltid gör så (vilket i och för sig beror på att jag har exakt noll bilder i "skafferiet" att tillgå)
                      Proud member of Aquascapers of Sweden

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
                        Hoppas att kopplingen "att avsiktligen fota för tävlingen och då den specifika aktuell månad" och "bottenplacering" inte är en sanning eftersom jag alltid gör så (vilket i och för sig beror på att jag har exakt noll bilder i "skafferiet" att tillgå)
                        Nja - sanning eller inte. Men det brukar "alltid" (ja, ja - nästan i alla fall) vara som så att de foton jag tror på floppar medan de jag inte tror på hamnar högt upp. Och det brukar ofta vara samma tendens i min röstning - de jag röstar på hamnar väldigt ofta långt ner
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                          Nja - sanning eller inte. Men det brukar "alltid" (ja, ja - nästan i alla fall) vara som så att de foton jag tror på floppar medan de jag inte tror på hamnar högt upp. Och det brukar ofta vara samma tendens i min röstning - de jag röstar på hamnar väldigt ofta långt ner
                          Samma här, ett "lotteri" varje gång
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Tommy Vestlie
                            • August 2014
                            • 2097

                            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                            Nja - sanning eller inte. Men det brukar "alltid" (ja, ja - nästan i alla fall) vara som så att de foton jag tror på floppar medan de jag inte tror på hamnar högt upp. Och det brukar ofta vara samma tendens i min röstning - de jag röstar på hamnar väldigt ofta långt ner
                            Väldigt svårbedömd tävling och därmed också väldigt svårt att veta vad man skall skicka in. Lite som en bedömningssport där det inte ens är klart innan tävlingsstart vad som skall bedömas eftersom vi alla röstar på vara favoriter av olika skäl. Vissa bedömer det fototekniska, andra det akvaristiska, några baserat på vilka arter man gillar, och några helt enkelt eftersom man gillar fotografen (för att ge några exempel). Skall vara helt ärlig och säga att vissa bilder som hamnat högt förstår jag inte alls, några tydliga exempel fanns där denna omgång. Fast å andra sidan, just det faktum att det är så svårbedömt är ju det som gör tävlingen lite extra spännande (och utmanande).
                            Proud member of Aquascapers of Sweden

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              Och även denna omgång innehåller foton med väldigt varierande innehåll så det kommer att bli en stentuff omgång.
                              Normalt sett brukar jag veta vad jag skall rösta på - men nu vill jag faktiskt rösta på nästan alla foton.
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Och det ser ut att vara några stycken att välja mellan...
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...