Vanliga fototävlingen - Huvudtråd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Jag med, och det blev vinnare jag trodde! Grattis!
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Instämmer - Grattis .

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Anders, bäst att vi smyger med att vi vet det vi vet... .

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            ...fast vilken person det nu än gäller - tänk ändå vad nyfiken just den personen måste vara .

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Hihiiii
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Mr Woods
                • March 2013
                • 3409

                Då får väl även jag gratulera vinnaren! Fin bild!

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Hög tid att skicka in ett tävlingsbidrag

                  Imorgon lördag är som sagt sista chansen att skicka in ett bidrag till nästa omgång.
                  Temat är Valfritt och sista datum att skicka in foton på är den 21/3
                  Man kan skicka in bilden här: https://www.zoopet.com/tavlingar/uploadphoto.php
                  obs. Obs - lägg in fotot i kategorin: Fototävling - april 2015. Valfritt tema.

                  Än så länge har det kommit in 8 foton och dessa har titeln
                  1/ Tanganicodus irsacae, Kigoma
                  2/ Vinklar
                  3/ H. lanceolata
                  4/ Gubbsne
                  5/ Stor i maten!
                  6/ Guling
                  7/ Regnbågsyngling
                  8/ Mallig

                  Dessa regler gäller
                  1/ maximalt ett tävlingsbidrag per omgång och goldmedlem. Skickar man in flera foton så gäller det först inskickade fotot - man kan inte ändra sig.
                  2/ alla fisk-, akvarierelaterade foton som inte tidigare deltagit i fototävlingen, eller lagts in någon annanstans på zoopet under den senaste månaden kan delta. Denna regel gäller också för foton som väldigt mycket påminner om andra foton.
                  3/ fotona får inte på något sätt vara ”märkta” (med namn, datum etc.).
                  4/ bildens bredd eller höjd skall ligga på minst 1250 pixlar.
                  5/ obs! Du måste själv ha tagit fotot och ha copyright på det.
                  6/ tävlingen är anonym och det får inte på något sätt framgå vem som tagit fotot.
                  7/ bidrag till en omgång skall vara inskickat under de första tre veckorna under föregående månad
                  8/ alla som tävlar måste själva rösta (man kan då inte rösta på sitt eget bidrag). Om man inte röstar får man ett poängavdrag på 30 poäng.
                  9/ Om två foton i en omgång hamnar på samma poäng (gäller enbart för de 3 högst placerade) vinner den som har flest förstaplatser, i andra hand flest andraplatser.
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    Inskickstiden förlängs med ett dygn

                    Så som sagt nu är imorgon söndag sista chansen att skicka in ett bidrag till nästa omgång.
                    Temat är Valfritt och sista datum att skicka in foton på är den 22/3
                    Man kan skicka in bilden här: https://www.zoopet.com/tavlingar/uploadphoto.php
                    obs. Obs - lägg in fotot i kategorin: Fototävling - april 2015. Valfritt tema.

                    Än så länge har det kommit in 8 foton och dessa har titeln
                    1/ Tanganicodus irsacae, Kigoma
                    2/ Vinklar
                    3/ H. lanceolata
                    4/ Gubbsne
                    5/ Stor i maten!
                    6/ Guling
                    7/ Regnbågsyngling
                    8/ Mallig
                    9/ Kurtiserande Epiplatys dageti-par

                    Dessa regler gäller
                    1/ maximalt ett tävlingsbidrag per omgång och goldmedlem. Skickar man in flera foton så gäller det först inskickade fotot - man kan inte ändra sig.
                    2/ alla fisk-, akvarierelaterade foton som inte tidigare deltagit i fototävlingen, eller lagts in någon annanstans på zoopet under den senaste månaden kan delta. Denna regel gäller också för foton som väldigt mycket påminner om andra foton.
                    3/ fotona får inte på något sätt vara ”märkta” (med namn, datum etc.).
                    4/ bildens bredd eller höjd skall ligga på minst 1250 pixlar.
                    5/ obs! Du måste själv ha tagit fotot och ha copyright på det.
                    6/ tävlingen är anonym och det får inte på något sätt framgå vem som tagit fotot.
                    7/ bidrag till en omgång skall vara inskickat under de första tre veckorna under föregående månad
                    8/ alla som tävlar måste själva rösta (man kan då inte rösta på sitt eget bidrag). Om man inte röstar får man ett poängavdrag på 30 poäng.
                    9/ Om två foton i en omgång hamnar på samma poäng (gäller enbart för de 3 högst placerade) vinner den som har flest förstaplatser, i andra hand flest andraplatser.
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      Nu har det kommit in 10 foton
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Snacka om seeegt att ladda upp bilder till tävlingen....
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Snacka om seeegt att ladda upp bilder till tävlingen....
                          Håller med. Det tog åtskilliga minuter så man får göra något annat under tiden.
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            NU har det kommit in 13 foton
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • mrfrost
                              • October 2012
                              • 186

                              jag måste se till att bli goldmedlem snart så jag kan vara med hoppas frugan går med på att jag köper ny kamera så jag kan fota lite fisk:P

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                Ursprungligen postat av mrfrost
                                jag måste se till att bli goldmedlem snart så jag kan vara med hoppas frugan går med på att jag köper ny kamera så jag kan fota lite fisk:P
                                Fast idag så håller mobilerna tillräcklig kvalitet för att kunna ta bra foton.

                                Oavsett vilket du är välkommen att delta
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...