Vanliga fototävlingen - Huvudtråd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Jepp så blir det. Så nu får ni börja lite foton.
    Skulle tro att det blir 6 omgångar varav 5 blir öppna och en "Nya artbeskrivningar". Så börja redan nu leta fram lite lämpliga foton.
    Fotona får inte vara märkta (med datum, namn etc.), skall vara på 1250 pixlar, skall ha ett akvaristiskt innehåll och får inte vara publicerat på Zoopet månaden innan omröstningen startas.
    Då är det dags att putsa rutorna
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Vad fasen ska jag fota

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        När ska det vara inskickat?
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          Ursprungligen postat av ansjo
          När ska det vara inskickat?
          I mitten av januari - återkommer med exakt datum
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Webo
            • August 2014
            • 1968

            Så man kan ta vilka bilder som helst som är med akvastik att göra? Hur många bildee får man skicka in per tävling?

            Skickat med Tapatalk från min mobil.
            Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

            Kommentar

            • Likan
              • April 2012
              • 2611

              Kul!
              450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                Ursprungligen postat av Webo
                Så man kan ta vilka bilder som helst som är med akvastik att göra? Hur många bildee får man skicka in per tävling?

                Skickat med Tapatalk från min mobil.
                1 foto
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Eldstjärt
                  • November 2014
                  • 48

                  Jag är på!

                  Kommentar

                  • Mr Woods
                    • March 2013
                    • 3409

                    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                    Det kommer säkert bara att bli valfria teman förutom en omgång som blir "Nya artbeskrivningar".
                    Teman i sig tycker jag är betydligt roligare men dels så samlar dessa extremt få deltagare och dels så vägs temat ofta in rätt dåligt vid röstningen.
                    Pustade ut lite efter detta svaret, men har börjat tänka om... Teman kan nog vara rätt kul ändå! Inte för att jag skulle tjäna det allra lilla minsta på det, men det blir ju lite mer av en utmaning för fotografen!
                    Stort, smått, vitt, svart, ljus, mörker, ditt, datt... Finns ju tusen teman man kan ha!

                    Kommentar

                    • jozi81
                      • January 2011
                      • 917

                      Ursprungligen postat av Mr Woods
                      Pustade ut lite efter detta svaret, men har börjat tänka om... Teman kan nog vara rätt kul ändå! Inte för att jag skulle tjäna det allra lilla minsta på det, men det blir ju lite mer av en utmaning för fotografen!
                      Stort, smått, vitt, svart, ljus, mörker, ditt, datt... Finns ju tusen teman man kan ha!
                      Hörde jag dat?

                      Kommentar

                      • Mr Woods
                        • March 2013
                        • 3409

                        Ja! Stort. Och datt!

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          Tanken var att vi nu i helgen skulle dra igång så att man kan skicka in foto till nästa omgång av fototävlingen. Tyvärr har det strulat lite pga att vi upptäckte ett fel på Zoopet som Christian har fått lägga krafterna på att rätta till. Samma gäller också för omröstningen i tävlingen "Snygga akvarier" som också skulle varit igång nu. Förhoppningsvis skall det hela ha blivit löst om några dagar - den som väntar på något gott......

                          Dock bara så att ni vet så kommer deadline för inskick till första omgången av fototävlingen att vara den 21 januari. Temat i denna omgång kommer att vara valfritt och samma regler gäller som tidigare - dvs
                          regler fototävling – obs läs dessa innan du skickar in.
                          1/ maximalt ett tävlingsbidrag per omgång och goldmedlem.
                          2/ alla fisk-, akvarierelaterade foton som inte tidigare deltagit i fototävlingen, eller lagts in någon annanstans på zoopet under den senaste månaden kan delta. Denna regel gäller också för foton som väldigt mycket påminner om andra foton.
                          3/ fotona får inte på något sätt vara ”märkta” (med namn, datum etc.).
                          4/ bildens bredd eller höjd skall ligga på minst 1250 pixlar.
                          5/ obs! Du måste själv ha tagit fotot och ha copyright på det.
                          6/ tävlingen är anonym och det får inte på något sätt framgå vem som tagit fotot.
                          7/ bidrag till en omgång skall vara inskickat under de första tre veckorna under föregående månad
                          Senast redigerad av Kjell Fohrman; 22 December 2014, 12:39.
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • Nanoräkan
                            • May 2011
                            • 255

                            Oj vad kul att den startar igen!
                            Missat tråden men jag ska självklart vara med också!

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Kjell, blir det någon tävling även i februari, och isf när ska den vara inskickad? Åker iväg en månad den 26/1...
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av ansjo
                                Kjell, blir det någon tävling även i februari, och isf när ska den vara inskickad? Åker iväg en månad den 26/1...
                                attans då.. stackare...
                                Senast redigerad av PiaJo; 22 December 2014, 15:46.
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...