Vanliga fototävlingen - Huvudtråd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr Woods
    • March 2013
    • 3409

    Ursprungligen postat av ansjo
    Mats lär du aldrig få med att tävla i fotografering, så väl känner jag honom. Men det finns säkert fler som kan tänka sig ställa upp, så farligt är det inte!
    Jag kan ha förståelse för och kanske rent av hålla med om ståndpunkten att av princip inte vilja tävla i estetiska uttryck... Emellertid ställer jag gärna upp som "utfyllnad" eftersom jag tycker det är roligt att se alla fina bilder som tävlingen samlar på sig!

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      Ursprungligen postat av Mr Woods
      Kommer samtliga teman att pressenteras i förväg? Det skulle vara till fördel för mig som kommer att få jobba på lite för att prestera temabilder...
      Det kommer säkert bara att bli valfria teman förutom en omgång som blir "Nya artbeskrivningar".
      Teman i sig tycker jag är betydligt roligare men dels så samlar dessa extremt få deltagare och dels så vägs temat ofta in rätt dåligt vid röstningen.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Ursprungligen postat av Mr Woods
        Emellertid ställer jag gärna upp som "utfyllnad" eftersom jag tycker det är roligt att se alla fina bilder som tävlingen samlar på sig!
        Det tycker jag du gör rätt i!
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av Mr Woods
          Kommer samtliga teman att pressenteras i förväg? Det skulle vara till fördel för mig som kommer att få jobba på lite för att prestera temabilder...

          Vem behöver inte jobba lite för att prestera temabilder..
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Om 10 st goldisar i denna tråd skriver att de kommer att skicka in foton till fototävlingen under 2015 så blir det en tävling nästa år
            1: PiaJo
            2: ansjo
            3: Bluewing
            4: Inger H
            5: Mr. Woods
            6: Webo
            7: Marten88
            8: Likan 1/2, Mathias Nilsson 1/2
            vi behöver bara vara en till...
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av ansjo
              Mats lär du aldrig få med att tävla i fotografering, så väl känner jag honom. Men det finns säkert fler som kan tänka sig ställa upp, så farligt är det inte!
              Ursprungligen postat av Mr Woods
              Jag kan ha förståelse för och kanske rent av hålla med om ståndpunkten att av princip inte vilja tävla i estetiska uttryck... Emellertid ställer jag gärna upp som "utfyllnad" eftersom jag tycker det är roligt att se alla fina bilder som tävlingen samlar på sig!
              Om det handlar om att ha en ständig "och på absolut sista plats har vi som vanligt..." så platsar jag nog fint!
              Men, fototävlandet är inte riktigt min grej - har liksom inte tävling i mig bara.
              Hoppas dock att ni kan få ihop tillräckligt många så en fototävling kan bli av, det är alltid kul att se duktiga och innovativa fotografers alster!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Det finns ju massor av duktiga fotografer här på Zoopet, många snygga fiskbilder bara rullar på i olika trådar. Man behöver absolut inte ha en dyr kamera för att lyckas med bra bilder.
                Så skriv upp er ni som inte riktigt "törs". Det tog ett par år för mig innan jag vågade, men det är ju kul, bara en rolig och trivsam tävling

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av Inger H
                  Det finns ju massor av duktiga fotografer här på Zoopet, många snygga fiskbilder bara rullar på i olika trådar. Man behöver absolut inte ha en dyr kamera för att lyckas med bra bilder.
                  Så skriv upp er ni som inte riktigt "törs". Det tog ett par år för mig innan jag vågade, men det är ju kul, bara en rolig och trivsam tävling

                  //Inger
                  Håller med Inger!
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • VisualDarkness
                    • February 2010
                    • 7417

                    Folk har ofta en lite för stor blyghet när det gäller foto. "Jag kan inte fota" och ändå har personerna fantastiskt fina bilder på forum, facebook och liknande.
                    180l Sällskap:
                    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                    60l Asien:
                    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      Om 10 st goldisar i denna tråd skriver att de kommer att skicka in foton till fototävlingen under 2015 så blir det en tävling nästa år
                      1: PiaJo
                      2: ansjo
                      3: Bluewing
                      4: Inger H
                      5: Mr. Woods
                      6: Webo
                      7: Marten88
                      8: Likan 1/2, Mathias Nilsson 1/2
                      9: Tommy Vestlie
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • VisualDarkness
                        • February 2010
                        • 7417

                        Känner press på att bli guld igen
                        180l Sällskap:
                        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                        60l Asien:
                        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                        Kommentar

                        • Rebah
                          • January 2012
                          • 410

                          Har inte mycket tävlingsinstinkt heller, men alltid kul att öva på fiskfotandet och titta på andras kort, så jag kan haka på med. Beror ju lite på vad för tema det blir, men några ska jag nog kunna vara med på iaf.
                          "The trees move... do you not see it?"

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Ursprungligen postat av Rebah
                            Har inte mycket tävlingsinstinkt heller, men alltid kul att öva på fiskfotandet och titta på andras kort, så jag kan haka på med. Beror ju lite på vad för tema det blir, men några ska jag nog kunna vara med på iaf.
                            Det låter bra och sedan får VisualDarkness se till att bli goldis igen så blir det lite marginal till 10 deltagare
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Kul, då får jag det till 10 stycken och då blir den en efterlängtad fototävling
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                Jepp så blir det. Så nu får ni börja lite foton.
                                Skulle tro att det blir 6 omgångar varav 5 blir öppna och en "Nya artbeskrivningar". Så börja redan nu leta fram lite lämpliga foton.
                                Fotona får inte vara märkta (med datum, namn etc.), skall vara på 1250 pixlar, skall ha ett akvaristiskt innehåll och får inte vara publicerat på Zoopet månaden innan omröstningen startas.
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...