Vanliga fototävlingen - Huvudtråd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marie J
    • January 2004
    • 10616

    Vad bra kort det var den här gången!!!

    Normalt sett så har jag en eller två favoriter som får höga poäng av mig men den här gången kunde jag inte välja vilka som var bäst. Jag är mycket imponerad av korten och tycker det är kul att det har blivit en sådan hög kvalitet!
    /Marie.

    Min zoon Mina hundar Min Dagbok
    En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

    Kommentar

    • Guy Palm
      • March 2002
      • 5720

      Jag är mycket imponerad av korten och tycker det är kul att det har blivit en sådan hög kvalitet!
      En liten rättelse, Kort spelar man med. Den rätta benämningen är bild.
      Guy
      ,Poecilia,SKS,GOC,

      Kommentar

      • erland
        • June 2003
        • 410

        Ursprungligen postat av MagicFingers
        hmm, har jag missat något.. eller varför kan jag inte rösta på mitt egna foto?...
        Som deltagande fotograf kan man endast rösta på övriga kort, anledningen är förmodligen att minska risken att någon fotograf bestämmer sig för att ge sitt eget kort 10 och alla övriga 1 i betyg.
        Det är snittbeyget för respektive kort som används sedan i resultatberäkningen, så det kommer inte att bli någon nackdel för dig själv om du röstar på övriga kort även om du inte kan rösta på ditt eget.
        Erland Isaksson
        Min hemsida Mina fotografier Mina akvarium och dagbok
        Min Zoopet Blog

        Kommentar

        • MagicFingers
          • November 2003
          • 3136

          Ursprungligen postat av erland
          Ursprungligen postat av MagicFingers
          hmm, har jag missat något.. eller varför kan jag inte rösta på mitt egna foto?...
          Som deltagande fotograf kan man endast rösta på övriga kort, anledningen är förmodligen att minska risken att någon fotograf bestämmer sig för att ge sitt eget kort 10 och alla övriga 1 i betyg.
          Det är snittbeyget för respektive kort som används sedan i resultatberäkningen, så det kommer inte att bli någon nackdel för dig själv om du röstar på övriga kort även om du inte kan rösta på ditt eget.

          Beklagara erland men:

          3/ Alla Goldmedlemmar har rätt att betygsätta alla bidrag, med andra ord så har även deltagande fotografer rätt att betygsätta både egna och andras bidrag.

          och jag är inte direkt den som okynnes röstar....
          jag vill bara ha min "lott" för att jag röstat på alla bidrag....
          Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

          Nunc Est Bibendum

          Kommentar

          • muppins
            • September 2002
            • 1629

            Vet inte varför det står så, men man har aldrig kunnat rösta på sitt eget foto.
            Och även om man fick skulle jag aldrig göra det...
            /muppins


            Kommentar

            • MagicFingers
              • November 2003
              • 3136

              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
              VEt inte riktigt varför det inte funkar att skicka in stora foton till fototävlingen - jag kan dock skicka in 10 stora foton åt gången till Zoopets stora fotoarkiv så det har antagligen med inställningen att göra.

              Men som sagt Christian är ju på semester så ni får påminna honom när han kommit hem.
              gammal post men ändå?.

              har han kommit hem efter semestern?...
              "felet" kvarstår ju..
              Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

              Nunc Est Bibendum

              Kommentar

              • erland
                • June 2003
                • 410

                Ursprungligen postat av MagicFingers
                Beklagara erland men:

                3/ Alla Goldmedlemmar har rätt att betygsätta alla bidrag, med andra ord så har även deltagande fotografer rätt att betygsätta både egna och andras bidrag.

                och jag är inte direkt den som okynnes röstar....
                jag vill bara ha min "lott" för att jag röstat på alla bidrag....
                1. Man har aldrig kunnat rösta som fotograf i någon tävling, jag tror det beror på att systemet som Kjell och Christian köpt fungerar på det sättet, men jag är inte säker.

                2. När Kjell bestämde att man även skulle få lotter om man röstade på samtliga foton så sade han att han medvetet satt gränsen på att man måste rösta på samtliga 12 foton för att fotograferna inte skulle kunna vara med i två tävlingar (fotograftävlingen + röstartävlingen). Man får helt enkelt välja om man vill skicka in ett foto och vara med i fotograftävlingen eller också kan man välja att inte skicka in ett foto och istället delta i röstartävlingen.

                Däremot kan jag hålla med om att det kanske inte är så tydligt beskrivet i reglerna att det är på detta sätt. Kjell om du ser detta så kanske det är läge att uppdatera reglerna kring detta, de borde kanske ändå uppdateras kring att man från och med nästa tävling bara får skicka in 1 foto/fotograf.
                Erland Isaksson
                Min hemsida Mina fotografier Mina akvarium och dagbok
                Min Zoopet Blog

                Kommentar

                • Lenmar
                  • February 2004
                  • 6154

                  Ursprungligen postat av MagicFingers
                  Beklagara erland men:

                  3/ Alla Goldmedlemmar har rätt att betygsätta alla bidrag, med andra ord så har även deltagande fotografer rätt att betygsätta både egna och andras bidrag.

                  och jag är inte direkt den som okynnes röstar....
                  jag vill bara ha min "lott" för att jag röstat på alla bidrag....
                  Jag beklagar Conny men:
                  Diskussionen har redan avhandlats tidigare i tråden så frågeställningen är långt ifrån ny. Backa tillbaka några sidor får du se att vad som sagts och skrivits.

                  Ser man saken i ett längre perspektiv så är det bra att de som aldrig skickar in foton till tävlingen också har en chans på vinst. Fotograferna har sin chans och röstarna sin. Tittar man på vilka som bidrar med bilder (ser du Guy ) så är de i det närmaste med varje månadsfinal.

                  Tjolahopp
                  Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                  Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                  Kommentar

                  • Guy Palm
                    • March 2002
                    • 5720

                    Citat:
                    Det är riktigt som Azur säger, jag kan nämligen inte heller rösta på mitt eget foto

                    Okej då är det tydligen automatiskt inbyggt i systemet och inget som man behöver bygga om funktionen för att få att funka som vi trodde.
                    Då får det förbli så.
                    __________________
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Detta finns att läsa i ett tidigare inlägg. Det har alltid varit så att man inte kan rösta på sitt eget bidrag. Tråkigt nog så har detta inte klart angets i reglerna. Kjell kommer nog att ändra det när han kommer hem från Düisburg
                    Guy
                    ,Poecilia,SKS,GOC,

                    Kommentar

                    • petnym
                      • May 2002
                      • 5028

                      Ursprungligen postat av erland
                      Spontana reaktionen efter att ha tittat igenom fotona en gång är att detta måste vara den bästa omgången hittills. Jämt var det också så betygsättningen kommer att bli otroligt svår.
                      Ja, det blir en spännande omgång! :-)
                      Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                      Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                      Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                      Kommentar

                      • MagicFingers
                        • November 2003
                        • 3136

                        *irriterande*..

                        jaja, då får jag la bygga foton på hög hedanefter..., att vinna en bildtävling är smått minimal så...
                        Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

                        Nunc Est Bibendum

                        Kommentar

                        • doctor
                          • August 2002
                          • 300

                          Ja den här omgången fanns det väldigt många snygga bilder, kul!
                          Min PBase
                          Min Flickr

                          Kommentar

                          • erland
                            • June 2003
                            • 410

                            Ursprungligen postat av MagicFingers
                            jaja, då får jag la bygga foton på hög hedanefter..., att vinna en bildtävling är smått minimal så...
                            Jag kan ju säga att jag tänkte på ungefär samma sätt efter de första tävlingarna, d.v.s. att man i princip var chanslös, anledningen att jag fortsatte skicka in kort var mest för att stödja tävlingen. Men man vet aldrig hur hård konkurensen kommer att vara i en viss omgång och övning ger färdighet och senaste tävlingarna har gått rätt bra för mig personligen...
                            Så jag tycker du skall fortsätta skicka in foton, det är också kul när det kommer med någon ny fotograf och det inte bara är samma gamla vanliga fotografer som deltar omgång efter omgång.
                            Erland Isaksson
                            Min hemsida Mina fotografier Mina akvarium och dagbok
                            Min Zoopet Blog

                            Kommentar

                            • C.Ciklid
                              • February 2005
                              • 12055

                              Jag har äntligen! kommit med... Den som väntar på nått gott...

                              //Camilla
                              De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

                              Kommentar

                              • MagicFingers
                                • November 2003
                                • 3136

                                bör kanske tilläggas att min kamera inte är en som kostar >3000sek så....

                                vi får se.. nästa år kanske...
                                Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

                                Nunc Est Bibendum

                                Kommentar

                                Arbetssätt...