Auktion i göteborg?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tummen
    • March 2005
    • 5199

    #91
    Ursprungligen postat av Junros
    Ok, tänkte mest hinna med att kolla på "fasta" bordet innan första auktions utropet.
    men hur fungerar det, finns det tid att kolla på dom "fasta" innan själva auktionen?

    Mvh//Chrille
    Du får antagligen roa dig med att se vad som lämnas in, det brukar vara rätt hektiskt innan det drar igång så någon försäljning från fasta bordet skall du nog inte räkna med kommer igång förrän själva auktionen sätter igång, dessutom kommer ju de sakerna som hamnar där också att lämnas in av oss som lämnar in auktionsgods, möjligen finns där någon som säljer foder som kan tänkas sälja "i förväg" om man säger så.
    Thomas "tummen" Wallén

    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

    Kommentar

    • tummen
      • March 2005
      • 5199

      #92
      Ursprungligen postat av Långås
      Jag tar med mig 7 st akvarium upp. 3x54liter, 2x112 liter, 2x152 liter. Alla med mer eller mindre uppsättning tillbehör. Skall bli spännande att se om man får något för dem.

      Ja, just det så kommer jag ta med mig en tumme också
      Det kaske är bättre att sälja allt som separata poster...? Och ja, jag får väl plats i ett av de små akvarierna, eller vad tror ni andra? Har du ingen fisk också att sälja av nu när vi ändå åker dit?

      Kul med alla listor, har vi fler "listor" på gång? Kollar nog in här i morgon bitti om jag hinner, vore kul att läsa lite mer och längta.....
      Thomas "tummen" Wallén

      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #93
        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        Jag är tämligen övertygad om att arrangörerna inte vill att folk skall gå runt och rota bland auktionsgodset under tiden som de sorterar det.
        Men då kan man ju hjälpa till att lägga upp godset så kommer vi igång snabbare, samtidigt kan man glutta på vad som finns.....
        Förr om åren har det ju bara fyllts på i nummerordning och sedan plockar de väl från borden efter den blandade listan när själva springet med påsar börjar.....
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        • Långås
          • December 2005
          • 1368

          #94
          Ursprungligen postat av tummen
          Har du ingen fisk också att sälja av nu när vi ändå åker dit?
          Nope, ingen fisk, dock har jag hittat en ny minilysramp på 11w och en spann lavasten som också får åka med till götet.
          Mvh Peter

          Kommentar

          • Gaffel
            • December 2007
            • 6200

            #95
            Nu börjar det brännas, trist att det ska vara så långt till Frölunda bara, får la ta bilen eller nått..
            Life's a bitch and then you die..
            "I might be right handed but im always left-winged"
            Skriv på!

            Kommentar

            • Gaffel
              • December 2007
              • 6200

              #96
              -auktionsdax-
              Life's a bitch and then you die..
              "I might be right handed but im always left-winged"
              Skriv på!

              Kommentar

              • moggleif
                • May 2005
                • 40

                #97
                hemma lite för tidigt men annat var redan inplanerat så det fick bli ett kort besök och lite dyrare inköp...
                körsbärsräkor, guldancistrus (äntligen) och black molly, till det lite mer växter av olika sorter.

                Hade man stannat hela vägen så hade man kanske inte behövt tokbjuda i början!
                Brukar ju vara som bäst priser mellan 15 och 17! Men pengarna går ju till att stötta andra akvarister och gcg. Kan ju se det som välgörenhet!

                Kommentar

                • Gaffel
                  • December 2007
                  • 6200

                  #98
                  Tyckte själv att auktionen kom igång riktigt ordentligt efter klockan 17..

                  Sen fick man med hem en bakgrund, 10 WP och en påse äppelsnäckor, 4kg lavasten, 3 tegelrör för mycket och en stor rot som sjönk på direkten, en massa växter och ett eheim 2217 fick också följa med hem.


                  Vill passa på att tacka GCG och alla närvarande, vi syns nästa år igen.

                  Mvh Jesper
                  Bifogade filer
                  Life's a bitch and then you die..
                  "I might be right handed but im always left-winged"
                  Skriv på!

                  Kommentar

                  • Salta Katten
                    • March 2008
                    • 740

                    #99
                    Det var en trevlig dag! Det blev inte riktigt "bara titta", men gott och väl inom budget i alla fall. Ett 54-liters akvarium och 3 par endlers + deras 4 små små yngel fick följa med hem. Fiskarna har precis blivit av med blygheten och gett sig ut på sightseeing bland räkorna.

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      Jag har lagt in några foton i Zoopetklubbvästtråden - inlägg 6319

                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • alcar
                        • April 2005
                        • 1398

                        nu är fiskana inkoppade det var en rolig dag
                        mina inköp var
                        19 glödbandstetror
                        5 redback skalarer
                        4 guldfiskar som åker ner i dammen till våren
                        7 Hypsophrys nicaraguensis
                        5 Geophagus sp San Paulo
                        samt 4 st bottenfilter
                        mvh alexander
                        min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=516459

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Trevligt som vanligt och ett stort tack till GCG som anordnade detta lika proffsigt som alltid!
                          Lite Lejonhuvudsciklider fick haka på till Varberg samt några L-89 F1.
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • petnym
                            • May 2002
                            • 5028

                            Mer bilder! Skulle också vara skoj att höra vad ni gjort för fynd...
                            Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                            Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                            Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                            Kommentar

                            • Leonard
                              • January 2006
                              • 2352

                              Verkligen roligt att träffa alla igen
                              Vill speciellt tacka för skjutsen hem, det var verkligen toppen ansjo!
                              Jag köpte idag 4st Diamantskalarer för 70kr till mitt växtkar, som verkligen kommer att passa fint där =) Tror att de kommer från Kaj, ? Fina är de hursomhelst
                              18år. . . . . .<¨,)))--{
                              Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=719155
                              Blogg: http://leo-scape.blogspot.com/

                              Kommentar

                              • joe
                                • September 2005
                                • 30

                                P.Multicolor victoriae?

                                Hej - kul att det kom så många på auktionen - det var en kul dag och idag är jag inte så trött som igår vid samma tid...lite värk i benen etc., men det var det absolut värt!

                                En liten fråga - jag undrar vem som sälde Pseudocrenilabrus multicolor victoriae paret som jag inhandlade - de verkar trivas förträffligt här hemma, men det vore kul att veta varifrån de kom? Nån som vet?

                                Ses nästa år igen - om inte förr!

                                /joe
                                MVH/ Johan
                                ------------------------------------------------
                                Värmlänning i exil på Tjörn

                                Kommentar

                                Arbetssätt...