Zoopetklubb Syd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • thues
    • May 2006
    • 219

    Ikke lige i Skåne, men dog vest/syd eller noget:

    Ordförende for Poecilia Scandinavia - en skandinavisk forening for naturformer af ungefødere...
    http://www.poecilia.org
    ---
    - Den, der spørger, er kun dum én gang -
    den, der ikke spørger, er dum hele livet

    Kommentar

    • LLL
      • July 2009
      • 328

      Ursprungligen postat av lofstrog
      Välkommen till S Sandby. Hur hamnade du här?

      //Roger

      Var rätt less på Stockholm och ville byta ut storstan mot lite mer lantlig miljö. På det spåret är det :-)
      Kul med fler fisknördar i byn.

      Kommentar

      • Mick13
        • May 2008
        • 1796

        Ursprungligen postat av 0422
        Jag försöker bli bättre på det där med att aktivera mig, men i nuläget är jag särbo med mina fiskar, dock kommer de hit inom kort, och då i ett 700-liters

        Ska se vilka möjligheter jag har till MAF också, saknar någon att prata fiskar med, folk på fester flyr liksom undan när man börjar prata om sin söta mal...
        Det hade jag oxå gjort om inte mal innehavaren råkar ha ett Pamela Andersson liknande utsende =)
        Men Daniel från Malmö lägg upp lite blänkare här i tråden ev vad ni har för er i bland IMAF det behöver inte vara mer storvulet. Stenne är annars en riktig heijare på att arrangera saker om jag läst inläggen rätt här på forat. =)
        Senast redigerad av Mick13; 18 August 2011, 20:16.
        In vino veritas, in aqua sanitas

        Kommentar

        • 0422
          • August 2007
          • 644

          Oh, Södra Sandby, där har jag ett 700-liters som står och väntar på mig Ska bara få besked om att jag får min lägenhet for real också
          - MAKE LOVE NOT LANDFILL -

          Kommentar

          • nille
            • March 2002
            • 323

            Hallå Sydisar.

            Missa inte att följa auktionstråden.

            Kolla gärna in våran hemsida också.



            Nille
            niclas

            Kommentar

            • daniel_i_malmö
              • April 2002
              • 1103

              Info om nästa helgs storauktion i Malmö hittar ni här:


              Förhandsanmälda poster:
              Malmö Akvarieförening
              no hope, no harm, just another false alarm

              Kommentar

              • daniel_i_malmö
                • April 2002
                • 1103

                Vi ses på MAFs auktion idag! Auktionen börjar kl 12.
                Malmö Akvarieförening
                no hope, no harm, just another false alarm

                Kommentar

                • Patrik Steen
                  • May 2006
                  • 8464

                  Roligt att tråden är på tapeten igenhoppas det håller i sig nu efter också,rätt så roligt att gå tillbaka och titta på alla träffar som har anordnats,alla fester vi har haftdet var ju ett par stycken hehe...För min egen del så är alla dammfiskar sålda till Solis här på Forumet på grund av resa en längre tid,saltkaren sålda på grund av resa även där en längre tid..Så nu gäller det bara Vildfångade Guppy ifrån Trinad Tobago för hela slanten samt två av mina Clarias malar som jag fick av Halmstad Zoologiska om jag fångade dem självdem kan man väl aldrig göra sig av meddem har sådana persoligheter så det går aldrig......Och så har jag köpt ett stort hus nu efter som jag flyttar in till i Juni nån gång så karen följer med givetvis...så man vet aldrig det kanske blir en träff på det nya stället..Men man kan konstera att vi har varit med om mycket på Zoopet Syd och dess träffar
                  Senast redigerad av Patrik Steen; 03 April 2011, 15:57.
                  Mvh.Patrik

                  Kommentar

                  • solis
                    • July 2008
                    • 5064

                    Gjorde en egen tråd i forumet på en grillfest hos mig i Juni men kom på att jag kanske skulle skrivit in det här istället men jag skickar en länk till tråden i stället
                    solis grillfest 18/6
                    Senast redigerad av solis; 21 April 2011, 09:08.
                    Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                    1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                    100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                    56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                    Kommentar

                    • solis
                      • July 2008
                      • 5064

                      Bumpar här ifall ni har missat min bjudning

                      Gjorde en egen tråd i forumet på en grillfest hos mig i Juni men kom på att jag kanske skulle skrivit in det här istället men jag skickar en länk till tråden i stället
                      solis grillfest 18/6
                      Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                      1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                      100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                      56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                      Kommentar

                      • daniel_i_malmö
                        • April 2002
                        • 1103

                        Hej sydare!

                        Ni har väl inte missat att Zoopets egen Kjell kommer till Malmö i kväll för att hålla ett föredrag om nanoakvarier hos Malmö Akvarieförening.

                        Alla akvarieintresserade är välkomna!

                        Fritt inträde. Mer info:

                        Malmö Akvarieförening
                        no hope, no harm, just another false alarm

                        Kommentar

                        • Patrik Steen
                          • May 2006
                          • 8464

                          Såg tråden nu Solis....jag kan inte den helgen då vi skriver Kontrakt på det nya huset den 13 Juni sen går det stora flyttlasset till Helgen fan vad tråkigt skulle ha velat annars...
                          Mvh.Patrik

                          Kommentar

                          • solis
                            • July 2008
                            • 5064

                            Ursprungligen postat av Patrik Steen
                            Såg tråden nu Solis....jag kan inte den helgen då vi skriver Kontrakt på det nya huset den 13 Juni sen går det stora flyttlasset till Helgen fan vad tråkigt skulle ha velat annars...
                            Som jag skrev i min tråd så kan jag flytta fram datumet så att det funkar för flera, bara jag får lite förslag när det passer alla så kan man kanske komma fram till det perfekta datumet.

                            Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                            1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                            100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                            56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                            Kommentar

                            • solis
                              • July 2008
                              • 5064

                              Datumet är ändrat till den 11 juni istället.

                              solis grillfest 11/6
                              Senast redigerad av solis; 19 May 2011, 22:00.
                              Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                              1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                              100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                              56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                              Kommentar

                              • Mick13
                                • May 2008
                                • 1796

                                Ursprungligen postat av solis
                                Datumet är ändrat till den 11 juni istället.

                                solis grillfest 11/6
                                Hur gick festen inga roliga reff har dyckt upp här på forat. Ni har mer flyt i syd än vi har i 7-härad det strå helt still med förenings bildandet och jag hamnade i samma sits som sten en flytt från ett stort hus till ett mindre har så jäkla rörigt hemma med flytt lådor och prylar som skall sorteras osv + fullt upp på jobbet..... Så nu frå 7härads förening vila frö min del men i oktober blir det mer tid över för det.
                                In vino veritas, in aqua sanitas

                                Kommentar

                                Arbetssätt...