Zoopetklubb Syd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Patrik Steen
    • May 2006
    • 8464

    Ursprungligen postat av Marnat
    Starman bör väl kunna passa dem
    Hanspringer mest och gömmer sig när han är på Besök här hemma
    Mvh.Patrik

    Kommentar

    • Marnat
      • November 2009
      • 2012

      Ursprungligen postat av Patrik Steen
      Hanspringer mest och gömmer sig när han är på Besök här hemma

      Tyckte jag såg hundkedjor på cyberzoo
      \\54L Apistos//
      \\234L SA//
      MVH Marcus

      Kommentar

      • starman_
        • March 2004
        • 791

        jag gömde mig inte sist,,var ju överallt....

        Kommentar

        • Patrik Steen
          • May 2006
          • 8464

          Ursprungligen postat av starman_
          jag gömde mig inte sist,,var ju överallt....
          Ja det stämmer kära Eddy
          Mvh.Patrik

          Kommentar

          • Mick13
            • May 2008
            • 1796

            Har det slutat och hända saker på akvaire fronten i skåne?
            In vino veritas, in aqua sanitas

            Kommentar

            • daniel_i_malmö
              • April 2002
              • 1103

              Ursprungligen postat av Mick13
              Har det slutat och hända saker på akvaire fronten i skåne?
              Knappast! Malmö Akvarieförening är aktivare än någonsin, och då har vi ändå varit igång sedan 1926...

              Den svaga punkten med Zoopet Syd är väl att det var beroende av ett par mycket aktiva men få eldsjälar för att dra ihop arrangemang, eldsjälar som nu inte längre är lika aktiva här. I MAF har vi en välfungerade organisation så att det alltid finns någon som orkar dra lasset att organisera nya aktiviteter.

              Hösten 2011 äger ett särskilt stort akvariearrangemang rum i Malmö:


              Allt detta sagt, vore det fantastiskt om Zoopet Syd kunde komma igång igen. Jag tror den har potential att även i framtiden betyda mycket för att få akvarister runt om i Skåne att engagera sig djupare i sin hobby.
              Malmö Akvarieförening
              no hope, no harm, just another false alarm

              Kommentar

              • Nina82
                • January 2008
                • 6610

                Har saknat zoopet syd. Har försökt få Nic att dra igång denna gamla tråden men utan något vidare resultat
                Men hade varit riktigt trevligt om någon kunde ta tag i det och styra upp lite träffar och aktiviteter igen.
                Stenemannen vi saknar dig
                Hade det inte varit för jag redan har nvsa så hade jag gärna hållt i den. Att ordna träffar är ju bara trevligt
                Kom igen nu sydare! Lite samarbete igen hade varit najs
                12L 12L 24L 24L 24L 24L
                38L 54L 54L 63L 450L

                Kommentar

                • Mick13
                  • May 2008
                  • 1796

                  Kollade upp vad ni sydare har för er men det ser inte ut o vara mycket drag i södern nu för tiden, vad av detta???
                  In vino veritas, in aqua sanitas

                  Kommentar

                  • drd
                    • March 2004
                    • 5586

                    Det verkar lite öken just nu här nere som sagt för det händer inte mycket
                    ________________________________________________

                    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                    Kommentar

                    • daniel_i_malmö
                      • April 2002
                      • 1103

                      Ursprungligen postat av drd
                      Det verkar lite öken just nu här nere som sagt för det händer inte mycket
                      Hehe, vad menar du nu?

                      Malmö Akvarieförening arrangerar massor av spännande arrangemang i år - både fler och större än någonsin tidigare. Och då är vi sedan flera år utan tvekan en av de mest aktiva akvarieföreningarna i Sverige.

                      Den 3 april sker den årliga storauktionen. Det blir alltid knökfullt, med massor av auktionsgods och besökare. I år har vi därför en mycket större och bättre lokal.

                      I höst Sveriges första aquascapetävling - som ser att få lika många deltagare som Europas hittills största, 'Art of the Planted Aquarium' i Hannover.

                      Dessutom samtidigt den första riktiga akvarieutställningen i Sverige på fem år - sedan MAF senast arrangerade en utställning 2006. Och dessutom internationellt Diskuschampionat med utställare och besökare från hela världen. Bland annat Heiko Bleher, Stendker mfl.

                      MAFs kommande månadsmöten i vår:
                      Mars: Jesper Flygare från Malmö Museums Akvarium håller ett fördrag och visar bilder om sin senaste fiskfångarresa i Asien.
                      April: Räkföredrag av Janne Johansson, svensk räkguru och medlem av International Shrimp Keepers Association.
                      Maj: Föredrag av Zoopets egen Kjell Fohrman, på temat nanoakvarium.

                      Dessutom flera dagsutflykter och resor till spännande akvaristiska resmål, bland annat till det stora akvariearrangemanget på Naturhistoriska Riksmuseet i april.

                      Tidigare i år har vi haft flera möten med föredrag, hempristävling där regionens vackraste akvarium utses, tur till Köpenhamnsområdets bästa akvarieaffärer mm.

                      Så nog händer det mycket inom akvaristiken i Skåne! Men det krävs uppenbart en lite stabilare organisation än spridda Zoopetmedlemmar för att hålla igång arrangemangen år efter år. När Stene slutade dra i Zoopet Syd dog dess arrangemang tyvärr snabbt ut. Men jag hoppas att de kommer igång igen! Det skulle akvaristiken i Skåne tjäna mycket på! Så se till att börja arrangera träffar igen - men kom för allt i världen till MAFs arrangemang också!

                      Alla är välkomna på Malmö Akvarieförenings arrangemang!
                      Medlemskap krävs ej.
                      Senast redigerad av daniel_i_malmö; 27 February 2011, 11:30.
                      Malmö Akvarieförening
                      no hope, no harm, just another false alarm

                      Kommentar

                      • 0422
                        • August 2007
                        • 644

                        Jag försöker bli bättre på det där med att aktivera mig, men i nuläget är jag särbo med mina fiskar, dock kommer de hit inom kort, och då i ett 700-liters

                        Ska se vilka möjligheter jag har till MAF också, saknar någon att prata fiskar med, folk på fester flyr liksom undan när man börjar prata om sin söta mal...
                        - MAKE LOVE NOT LANDFILL -

                        Kommentar

                        • drd
                          • March 2004
                          • 5586

                          Till våren så kanske jag kan anordna en Sydträff hos mig med lite fisktitt.
                          Ska bara få ordning på den kommande fiskrumsrenoveringen och sen ska där in ett 540 kar med lite kulig fisk i och dom lite mindre karen ska få vila ett tag.
                          ________________________________________________

                          Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                          Kommentar

                          • LLL
                            • July 2009
                            • 328

                            Jag rättar in mig i skåneledet då jag bytt Stockholm mot Södra Sandby :-)

                            Kommentar

                            • tummen
                              • March 2005
                              • 5199

                              Auktion 3 april? Det skall genast antecknas (varför finns detta inte med på Z-pets förstasida, i "rullen"????)....kanske jag också kan locka med mig en "nysmittad" akvarist från Varberg som aldrig varit på auktion.....
                              Thomas "tummen" Wallén

                              Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                              Kommentar

                              • lofstrog
                                • November 2009
                                • 989

                                Ursprungligen postat av LLL
                                Jag rättar in mig i skåneledet då jag bytt Stockholm mot Södra Sandby :-)
                                Välkommen till S Sandby. Hur hamnade du här?

                                //Roger
                                Discus for life

                                Kommentar

                                Arbetssätt...