Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • freddi36
    • December 2010
    • 2882

    Beroende på vad klockan blir så hade jag gärna tagit en sväng inom decocean i rödovre och kollat på lite koraller
    Men ni andra är kanske inte är så saltintresserade?
    DecOcean Aquarium has Denmark´s biggest selection (also one of the biggest in Europe) of Saltwater Aquariums, Aquarium Equipment, Chemicals, SPS Corals, LPS Corals, Soft Corals, Zoanthids, Mushrooms, Anemones, Invertebrates, and Fish.


    Sen finns zoo zity i Hvidovre.
    Hurtig levering, konkurrencedygtige priser. Vi har alt til ferskvandsakvarier og saltvandsakvarier, hunde, katte, heste, terrarier og havedammen.

    Kommentar

    • freddi36
      • December 2010
      • 2882

      Var ska vi träffas? Och ungefär när?
      För ifall ni inte vill gå på decocean så kan jag åka dit först och sen möta upp er vid den första affären och sen åker vi tillsammans till dom andra

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        Ursprungligen postat av freddi36
        Beroende på vad klockan blir så hade jag gärna tagit en sväng inom decocean i rödovre och kollat på lite koraller
        Men ni andra är kanske inte är så saltintresserade?
        DecOcean Aquarium has Denmark´s biggest selection (also one of the biggest in Europe) of Saltwater Aquariums, Aquarium Equipment, Chemicals, SPS Corals, LPS Corals, Soft Corals, Zoanthids, Mushrooms, Anemones, Invertebrates, and Fish.


        Sen finns zoo zity i Hvidovre.
        http://zoozity.dk/index.asp
        Hur är ZooZity nu för tiden. Har varit där två gånger - den första när det var nyöppnat och då var det OK, sedan för en gång för rätt många år sedan och då var akvarieavdelningen riktigt dålig och absolut inte värd ett besök.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • freddi36
          • December 2010
          • 2882

          Jag har aldrig varit på den i Danmark, bara den som fanns i Malmö ett tag men som gick i konkurs för något år sedan. Den var ganska bra.

          Jag hittade en till

          Hurtig levering, konkurrencedygtige priser. Vi har alt til ferskvandsakvarier og saltvandsakvarier, hunde, katte, heste, terrarier og havedammen.

          Kommentar

          • nille
            • March 2002
            • 323

            rekommenderar att ni besöker även Rödövre center,ett stort centra med ca 160 butiker och en riktigt bra Bonniebutik,dessutom ligger den bara 6-7 km från Neonfisken(ca 10 min med bil)i rätt riktning mot Cichlidecentret och inte heller långt från Decocean.
            I Rödövre centret får dessutom de respektive mycket shopping ja de kanske rent av vill stanna där medan ni besöker andra butiker.

            Rekommenderar även att ni besöker Poppi dyrecenter på Triangeln,som brukar ha ganska mycket ovanligt.

            PS kika gärna in på Nanotråden snart kommer det upp bilder på de akvarier som deltagit.
            niclas

            Kommentar

            • nille
              • March 2002
              • 323

              Glömde så klart skriva en del innan jag skickade iväg mitt inlägg.

              Trevligt att ni blir ett gäng som åker ner och besöker mässan.

              MAF kommer att ha med ett par kar på utställningen,dessa kommer vi plocka ner på söndagen men vi kommer att spendera några timmar där på dan så vi kommer säkert att ses i Köge

              Nille
              niclas

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Jag är i stort behov att få stilla min Schnitzelhunger till vintern, är det någon som funderat på Hamburg/Hannover i slutet på januari? Jag jobbar hela den helgen, men tänker ta ledigt för en långweekend i Tyskland...
                Kanske läge att börja fundera på detta?
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Jag är i stort behov att få stilla min Schnitzelhunger till vintern, är det någon som funderat på Hamburg/Hannover i slutet på januari? Jag jobbar hela den helgen, men tänker ta ledigt för en långweekend i Tyskland...
                  Kanske läge att börja fundera på detta?
                  Självklart skall jag dit - det får man absolut inte missa

                  Vi får dra igång ett anmälningslista efter att Köge är avklarat. Så vik redan nu helgen 25-27/1 2013 till detta evenemang.
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • lillfrasse
                    • February 2002
                    • 2228

                    Kan jag boka sista platsen till Danmark? Vilket Hotell gäller och vem tar emot anmälan till middagen på Lördag.
                    Simma lungt..
                    Lillfrasse..

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      Ursprungligen postat av lillfrasse
                      Kan jag boka sista platsen till Danmark? Vilket Hotell gäller och vem tar emot anmälan till middagen på Lördag.
                      Det skall gå bra. Jag kan kolla om det går att boka om mitt enkelrum till ett dubbelrum - så kan vi dela rum (nu när du inte har staan att hålla i handen). Återkommer så snart jag fått besked om detta.
                      Annars är hotellet där de flesta av oss bor redan fullbokat - men raskens och sjöjungfrun bor på det andra hotellet.

                      Middagen och entren bokar du via deras hemsida.
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Kul, Frasse!
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Jag är i stort behov att få stilla min Schnitzelhunger till vintern, är det någon som funderat på Hamburg/Hannover i slutet på januari? Jag jobbar hela den helgen, men tänker ta ledigt för en långweekend i Tyskland...
                          Kanske läge att börja fundera på detta?
                          Jag följer gärna med
                          Fick mersmak förra året(första gången) jag var med, det var mycket trevligt och sen måste jag ju få smaka schnitzel igen
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av lillfrasse
                            Kan jag boka sista platsen till Danmark? Vilket Hotell gäller och vem tar emot anmälan till middagen på Lördag.
                            Trevligt!
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • noisy
                              • October 2006
                              • 338

                              Tror ni de har såna här akvarium i Danmark

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                Ursprungligen postat av noisy
                                Tror ni de har såna här akvarium i Danmark
                                Självklart har vi sådana sängar på hotellet
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...