BX GÄVLE Akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ZoOlOgiC
    • October 2004
    • 259

    Ursprungligen postat av rent vatten
    Vad bra att du är nöjd.
    Jag skulle vilja åka till Sala snart är det någon mer som är sugen att besöka Aquatropic?
    jag vill åka å köpa lita saltvattenskorallanemonfraggknappLIM! vart som helst
    Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
    [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

    Kommentar

    • Don
      • October 2004
      • 270

      Ny butik i Valbo

      Nu snart öppnar en till zoobutik i Valbo jag fick mig en förhands titt i går och det ser riktigt lovande ut. Stora lokaler, många akvarium blir det och mycket växter. Jag har luskat och fixat så att även akvarieklubben TROLIGEN hinner få en förhandstitt innan alla andra. Finns det något intresse för detta besök. Det kommer att röra sig om en dag vecka 47 alltså 17/11- 23/11-08.

      Mvh Henrik

      Kommentar

      • rent vatten
        • April 2005
        • 1061

        helt klart intressant!

        Kommentar

        • jackson
          • September 2003
          • 1242

          Intressant.

          Henrik, blir det något bygg i kväll eller i morgon? Eller är du färdigbyggd? Pinga gänra via Jabber/MSN om det är något på g.
          Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
          Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

          Kommentar

          • Don
            • October 2004
            • 270

            Det blev riktigt bra Jackson jag flyttar ditt nybygge och prov fyller det. När vill du hämta det?

            Kommentar

            • jackson
              • September 2003
              • 1242

              Ursprungligen postat av Don
              Det blev riktigt bra Jackson jag flyttar ditt nybygge och prov fyller det. När vill du hämta det?
              Kul!

              Idag eller onsdag?

              Pinga mig på IM (Pinga betyder kontakta. IM betyder Instant Messages. Jabber hos mig, MSN hos dig )
              Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
              Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

              Kommentar

              • ZoOlOgiC
                • October 2004
                • 259

                jacksson, du kör Ubuntu eller?
                Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
                [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

                Kommentar

                • Ostergren
                  • November 2005
                  • 15

                  Hur blir det med en resa till Sala, och Stockholm för den delen?

                  Får hem ett par sötvattensrockor (P.motoro) i morgon, 15 fina centimeter över disken. Känns jäkligt roligt då det är en art jag alltid har drömt om.

                  Kommentar

                  • rent vatten
                    • April 2005
                    • 1061

                    Ursprungligen postat av Don
                    Nu snart öppnar en till zoobutik i Valbo jag fick mig en förhands titt i går och det ser riktigt lovande ut. Stora lokaler, många akvarium blir det och mycket växter. Jag har luskat och fixat så att även akvarieklubben TROLIGEN hinner få en förhandstitt innan alla andra. Finns det något intresse för detta besök. Det kommer att röra sig om en dag vecka 47 alltså 17/11- 23/11-08.

                    Mvh Henrik
                    Blir det något i Valbo vecka 47?

                    Kommentar

                    • Ostergren
                      • November 2005
                      • 15

                      Söders strulade till det och fick inte hem några rockor till mig, körde då till akvariehobby i Uppsala och köpte deras som är svenskfödd i februari i år och är ca 20 cm över disken.

                      Passade även på att köpa 6 stycken skivtetror av en tjej där nere.
                      Senast redigerad av Ostergren; 06 November 2008, 20:32.

                      Kommentar

                      • Don
                        • October 2004
                        • 270

                        Ursprungligen postat av Ostergren
                        Söders strulade till det och fick inte hem några rockor till mig, körde då till akvariehobby i Uppsala och köpte deras som är svenskfödd i februari i år och är ca 20 cm över disken.

                        Passade även på att köpa 6 stycken skivtetror av en tjej där nere.
                        Fan vad kul när ska jag komma över till byn och kika på nya burken med västing rockorna?
                        Man kanske skulle göra i ordning ett akvarium och införskaffa sig ett par rockor själv.


                        Angående vecka 47 så kommer det att bli av. Jag sammanstrålade lite med Söderhamn i dag och dom lät väldigt intresserade. Det är bara att vänta in vecka 47 och boka in i kalendern jag ska spika ett datum i helgen så återkommer jag med tid och dag.

                        //Henrik

                        Kommentar

                        • Ostergren
                          • November 2005
                          • 15

                          Glädjen varade inte så länge, när jag kom hem från jobbet i dag var den stendöd. Blir så fruktansvärt trött på all otur som drabbar just mig.

                          Kommentar

                          • rent vatten
                            • April 2005
                            • 1061

                            Ursprungligen postat av Ostergren
                            Glädjen varade inte så länge, när jag kom hem från jobbet i dag var den stendöd. Blir så fruktansvärt trött på all otur som drabbar just mig.
                            Vad tråkigt med dödsfallet.

                            Kommentar

                            • jackson
                              • September 2003
                              • 1242

                              Ursprungligen postat av ZoOlOgiC
                              jacksson, du kör Ubuntu eller?
                              Jupp, Ubuntu 8.10 och Debian/Lenny samt OpenSolaris 8.11. Allt efter hur det känns för dagen
                              Senast redigerad av jackson; 11 November 2008, 23:17.
                              Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
                              Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

                              Kommentar

                              • jackson
                                • September 2003
                                • 1242

                                Ursprungligen postat av Don
                                Angående vecka 47 så kommer det att bli av. Jag sammanstrålade lite med Söderhamn i dag och dom lät väldigt intresserade. Det är bara att vänta in vecka 47 och boka in i kalendern jag ska spika ett datum i helgen så återkommer jag med tid och dag.

                                //Henrik
                                I Uppsala finns även intresse av att komma. Så om du pingar mig på datan (via Jabber/MSN) så fixar vi till det.
                                Senast redigerad av jackson; 11 November 2008, 23:18. Anledning: Pinga: tala om att man är inloggad på datorn
                                Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
                                Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...