BX GÄVLE Akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ZoOlOgiC
    • October 2004
    • 259

    Ursprungligen postat av Cargis
    Trevlig träff igår!

    Hoppas att glöggen var ok. Innebandyn resulterade i ett gäng blåmärken och en stukad tumme, tror att ni hade det bättre.

    Kan ju talaom att glögger var en HIT! ja tackar och bugar!
    Den var bland det smarrigaste på länge : )
    Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
    [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

    Kommentar

    • ZoOlOgiC
      • October 2004
      • 259

      Ursprungligen postat av sockerconny
      Men som dom gamla grekerna(?) sa: Det som inte dödar en, stärker en!! (ja, nåt i den stilen...)
      Krya på dig din gamle indian..

      Jag är iallafall något sisådär nyopererad och har ganska fina smärtor i plytet.
      dessutom så kan jag rekommendera om ni får chansen, Alvedon intravenöst! : ) hihi fan va fint det kändes... när smärtan kom å man fick det kan man ju säga "veni vidi vichi" hehe.
      Tji flåjt!
      Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
      [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

      Kommentar

      • IaMtHeJoKe
        • November 2005
        • 416

        e inte dom här inläggen lite gamla ?

        Kommentar

        • Don
          • October 2004
          • 270

          Hmm hur då menar du?

          Kommentar

          • sockerconny
            • October 2004
            • 2349

            Ursprungligen postat av joakimboy
            e inte dom här inläggen lite gamla ?
            Aaaahhh....sådärja! Bara Måndag, och man har redan läst veckans märkligaste inlägg!!!

            Kommentar

            • Terato
              • November 2003
              • 560

              vänta.. e joakimboy någon som varit inne här förut??
              känner inte igen iaf.. men jag ahr ju iof inte varit med så länge heller.
              /Sara Östlund

              Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=125337

              Kommentar

              • Plupp
                • January 2005
                • 94

                Sara hur går det med co2?
                /M
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=286864

                Kommentar

                • HazelCR

                  Är det någon av er som vet var man köper Rådasand i Gävletrakten? Finns sanden i någon av våra byggbutiker?
                  Om ni vet, så skriv gärna ett svar.

                  Kommentar

                  • rent vatten
                    • April 2005
                    • 1061

                    Duty köpte rådasanden till sitt nya kar på söders zoo tyckte jag han sa för 90kr för 20kg. Det finns också på Bahus men inte i Uppsala utan Västerås tyckte jag han sa, men fråga Duty han vet säkert.

                    Kommentar

                    • rent vatten
                      • April 2005
                      • 1061

                      Tyckte Duty sa ca 50kr på byggfirma ,men som sagt fråga honom om pris ska föresten själv ha 40kg snart.

                      Kommentar

                      • rent vatten
                        • April 2005
                        • 1061

                        Har du fått lucia kaffe ännu.

                        Kommentar

                        • HazelCR

                          Ursprungligen postat av rent vatten
                          Har du fått lucia kaffe ännu.
                          Jag struntar i ljusdrottningen. Men kaffe har jag hunnit med i två omgångar.
                          Jag är så förbaskat trött på kvällen, så jag stupar i säng tidigt, men i gengälld vaknar jag mycket tidigt, vilket gör att kaffe hinns med både en och två gånger innan någon annan i familjen/Åsa vaknar till.

                          Kommentar

                          • HazelCR

                            Duty, vet du vilken kornstorlek det är på den Rådasanden som jag fick med till det akvariet jag köpte av dig?
                            Jag har sett att PWSS har lite olika storlekar att välja på.

                            Kommentar

                            • Terato
                              • November 2003
                              • 560

                              hej! det finns 3-5 mm, 2-3 mm också finns det 0.8-1,2 mm. Det finns en ännu finkornigare än den också. Jag har 0,8-1,2 mm i mitt räkakvarium. det är fint, faktiskt. men jag gillar inte rådan eftersom den kan bli rätt äcklig i färgen under fel lysrör. men där har jag glödlampa så där är det jättefint! kan ju gå in o kolla i mitt galleri på zoonen.

                              hmmm.. jag tror nog inte att gasen löser upp sig så bra. pumpen rapar ca en gång i halvtimmen. det har inte kommit ngt som helst bubbel från växterna,, växer inte nå snabbare..vette fan vad som är fel men jag ska kolla runt lite i växtforumet..
                              /Sara Östlund

                              Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=125337

                              Kommentar

                              • Plupp
                                • January 2005
                                • 94

                                Ursprungligen postat av HazelCR
                                Duty, vet du vilken kornstorlek det är på den Rådasanden som jag fick med till det akvariet jag köpte av dig?
                                Jag har sett att PWSS har lite olika storlekar att välja på.
                                Sanden du fick med var kornstorlek 0.8-1.2 mm om jag minns rätt.
                                /M
                                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=286864

                                Kommentar

                                Arbetssätt...