Fisknördarna i Växjö (The Nörds)

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • matzen
    • February 2004
    • 608

Vore det inte dags att starta en riktig akvarieförening. Jag har tillgång till gratis möteslokal. Sen är det "bara" se till att fixa ordförande, kassör och sekreterare. Jag tror det skulle främja akvarieintresset enormt här i stan och skulle suga upp många intresserade. Har man träffar enbart hemma hos folk kan det lätt bli en klubb för inbördes beundran som skrämmer iväg många framförallt unga människor. Låter det här intressant så visa lite intresse så tror jag att det kan bli mycket bra. Jag ställer gärna upp i en styrelse. ag var med och startade Växjö burfågelklubb på 80-talet och det gav då ettt enormt uppsving på intresset. Vi hade träffar egen tidning och flera utställningar. Med lite god vilja kan vi uppnå samma sak med en akvarieförening. Låter det här intressant så slå mig gärna en signal på nummer 0470-203 83 så får vi prata mer. Se möjligheterna istället för problemen. Jag har själv varit med i Linköpings akvarieförening och det var oerhört givande. Nej se nu till att vi får en förening här i stan!!
    To be or not to be a cichlidlover that´s no question

Kommentar

• Torstensson
      • June 2002
      • 1964

Jag för min del har och är med i föreningar redan nu. Min tid och engagemang räcker inte till för mera föreningar. Vill någon/några andra starta upp så visst..
      Vi har haft frågan uppe innan och har nog inte förstått vad det skulle tillföra till var och en med att driva en förening. Våra intressen vad gällande akvariehobbyn e väldigt skiftande och även hur mycket man vill "hänga på".
      Det som hållit oss samman mest e nog skitsnacket och att fika, det med protokoll, möten och annat lockar inte mig iaf!
      Men som sagt, vill någon dra igång något så fine, men styrelse å annat e inte min potatis....

Kommentar

• Patrik_växjö
        • July 2002
        • 2046

Ursprungligen postat av Torstensson
        Åryd?? Nästan som att flytta hem då??
        Visst är det så, HEM på riktigt
        / Patrik /

Kommentar

• Patrik_växjö
          • July 2002
          • 2046

Ursprungligen postat av matzen
          Vore det inte dags att starta en riktig akvarieförening. Jag har tillgång till gratis möteslokal. Sen är det "bara" se till att fixa ordförande, kassör och sekreterare. Jag tror det skulle främja akvarieintresset enormt här i stan och skulle suga upp många intresserade. Har man träffar enbart hemma hos folk kan det lätt bli en klubb för inbördes beundran som skrämmer iväg många framförallt unga människor. Låter det här intressant så visa lite intresse så tror jag att det kan bli mycket bra. Jag ställer gärna upp i en styrelse. ag var med och startade Växjö burfågelklubb på 80-talet och det gav då ettt enormt uppsving på intresset. Vi hade träffar egen tidning och flera utställningar. Med lite god vilja kan vi uppnå samma sak med en akvarieförening. Låter det här intressant så slå mig gärna en signal på nummer 0470-203 83 så får vi prata mer. Se möjligheterna istället för problemen. Jag har själv varit med i Linköpings akvarieförening och det var oerhört givande. Nej se nu till att vi får en förening här i stan!!
          Jätteskoj att nån "utifrån" vill ta tag i förening i Växjö. Jag tycker dock å min sida att det sätt vi bedriver vår kompisaktiga akvaristiska hobby på är väldigt trevlig, och vi utestänger ingen. Vi har diskuterat detta med förening flertalet gånger och oftast kommit fram till att vi ej vill blanda in ekonomi etc för hyra av lokal osv. Att det blir nån klubb för inböres är ingen risk. Vi är alla olika och faktum är att det brukar vara fikat/maten/starkdrycken som drar folk till våra möten mer än fiskkrankarna Skämtåsido.. Det var inget skämt..

Jag är iaf inte sugen på nån förening med juridik och allt inblandat, har det bra som jag har det.
          Senast redigerad av Patrik_växjö; 16 December 2006, 11:58.
          / Patrik /

Kommentar

• Bilbo
            • February 2002
            • 2119

Lite tråkigt att "dissa" ditt förslag matzen, men jag tror att vi som träffas regelbundet genom denna tråd är av samma åsikt, dvs att det räcker som det är nu. Lite grejen med "Fisknördarna" är att det är just en klubb för inbördes beundran och inte en regelrätt förening.
            Däremot är det som Patrik säger att vi inte utestänger någon som vill kommma med på våra träffar, men de som förväntar sig att vi bara skall diskutera infusorieodling och tillväxttakt hos malawiyngel blir nog besviken, det är mer snack om bilar, prylar, husköp, datorer och annat "oseriöst", samt att vi brukar festa ihop någon gång varje år. Tanken på en förening med allt vad det innebär lockar inte mig, jag har själv suttit i styrelsen för NCS, men hoppade av olika skäl av det uppdraget i förtid.

Jag tror däremot att en förening i Växjö skulle funka, och det finns tydligen en vilande förening kvar, som man kan aktivera igen.
            // Magnus
            Helt akvarielös men med ett akvaterraium, 4 katter och 1 hund

Kommentar

• Torstensson
              • June 2002
              • 1964

Jag skulle nästan vilja gemföra oss med "Zoopet Väst", ett gäng som träffas å har kul..

Aktiviteterna blir till det man gör det till utan att det innebär en massa måsten!

Men Du e väldigt välkommen att hänga på en "träff" vi har matzen...
              Senast redigerad av Torstensson; 16 December 2006, 17:11.

Kommentar

• Torstensson
                • June 2002
                • 1964

Fortfarande fredag som gäller Hank??

Kommentar

• Hank
                  • August 2002
                  • 675

Ursprungligen postat av Torstensson
                  Fortfarande fredag som gäller Hank??
                  Eftersom det är LITE tungt för två pers så testar vi med ett nytt datum.
                  Kan någon hjälpa till torsdagen den 28/12??
                  Jag och tre till, helst....
                  /Hank
                  http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285
                  Uppdaterad 2006-08-22

Kommentar

• LN
                    • November 2004
                    • 1478

Sorry Hank!
                    För osäkert att räkna med mig

Däremot så låter en akvarieförening intressant i mina öron. Tycker gott att vi kan dra lite i den tråden och se vad vi får fram. Dessutom så behöver en förening inte vara synonymt med Nördsen.
                    Larry
                    Mitt 1800 liters saltvattens akvarium
                    http://www.saltvattensguiden.se/foru...-revkar/page44

Kommentar

• Kenell
                      • September 2002
                      • 499

Ursprungligen postat av Hank
                      Eftersom det är LITE tungt för två pers så testar vi med ett nytt datum.
                      Kan någon hjälpa till torsdagen den 28/12??
                      Jag och tre till, helst....
                      Japp 28:e kan jag hjälpa till en stund kvällstid...

Beträffande förening så har det mesta nog sagts i frågan, de som vill kan gärna starta en, men jag är en av dom som håller mig till "nördsen"...
                      Zoo what? -Zoopet - Zoo lame...
                      www.fisknördarna.se

Kommentar

• Torstensson
                        • June 2002
                        • 1964

Den 28:e skulle nog fungera....

Kommentar

• Redbullen
                          • April 2005
                          • 1129

Sorry hank.
                          Den 28:e åker jag upp med 142an till Snowball racing och bygger chassie..

//Peter

Kommentar

• Hank
                            • August 2002
                            • 675

OK, gott, då är vi iaf 3 starka!
                            Kan kanske fixa någon onördig
                            /Hank
                            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285
                            Uppdaterad 2006-08-22

Kommentar

• Patrik_växjö
                              • July 2002
                              • 2046

Jag tror att vi befinner oss i Kalmar den 28:e... men jag kollar tråden och det kan vara så att vi stannar hemma. Hittar du ingen annan som kan...eller vill lyfta akvarium kanske jag kan komma förbi..
                              / Patrik /

Kommentar

• Patrik_växjö
                                • July 2002
                                • 2046

Ursprungligen postat av Redbullen
                                Sorry hank.
                                Den 28:e åker jag upp med 142an till Snowball racing och bygger chassie..

//Peter
                                Annars hade du såklart ställt upp .....
                                / Patrik /

Kommentar

Arbetssätt...